• Glinatsi

Brudklänningar för mulliga i Göteborg

Hej, är min första post här på Bröllopstorget. Var nyss och skulle för första gången prova brudklänning.
    Min m2b var med och jag väntade med spänning på att få se mig själv i brudklänning - något jag drömt om sedan jag var liten. Gissa min besvikelse när jag inte kunde få på mig en enda klänning!  Rynkar på näsan Jag har precis gått ner 7 kilo och är en 40a och butiken hade enbart klänningar i strl 36... Biträdet i butiken försökte hjälpa mig få på tre olika klänningar innan hon gav upp. Så otroligt ledsen och skamsen gick jag ut ur butiken utan att ens ha provat en klänning.

Var i Göteborg finns bröllopsbutiker där jag kan prova klänningar som passar och där jag inte behöver skämmas över att jag inte är jättesmal? 

• Svar på tråden Brudklänningar för mulliga i Göteborg
  • Esme2013

Vad? Så dåligt. Har själv stl 40 och kunde prova massor med brudklänningar.Åk till Ljungby och besök Dreamwear. Lovar att du inte blir besvikna.Har faktisk ett par kompisar från Göteborg som köpte sin klänning där efter jag tipsade de och de blev oxå jätte nöjda!  

• Eliin

Själv är jag mellan storlek 38 och 40 och jag kunde prova flera klänningar, så det var konstigt att ingen gick på dig.
    Men samtidigt håller jag med lite grann, varför har de bara provklänningar i storlek 36 liksom, måste ju vara lättare att prova en förstor klänning (det går ju alltid att justera lite genom tillfälliga nålar och att hålla i tyget, vilket de fick göra i vissa butiker för mig) mot att prova försmå klänningar som inte ens går på en alls.

Storlek 40 är inte stort, det innebär bara att man inte är pytteliten och trådsmal!
    (för att inte få mothugg mot någon så vill jag bara tillägga att alla med storlekar mindre är trådsmala eller pyttesmå...)

Vet inte i vilken butik du varit i, men ge inte upp! Gå till andra butiker, jag och min tärna var i flera butiker i Göteborg i tisdags och jag kunde som sagt prova många klänningar i flera butiker. Var nog ingen som verkligen inte gick på mig, även om flera inte gick att stänga i ryggen, men man fick ju ändå en bra uppfattning om hur den är när den sitter på kroppen och någon håller ihop den i ryggen.

Lycka till i ditt fortsatta letande efter drömklänningen!

• Redhead1984

Usch vad tråkigt. Inte så tunn jag heller men fick prova några klänningar i Stockholm iaf. Nu helgen ska jag ner till Ljungby, till en butik som hade nån 2 dagars event med klänningar från Belgien. Har en kompis här som köpte sin klänning där och påstår att det var värt resanHäng på du! Kanske hitta en drömklänning  

• Malin4900

Jag köpte min klänning i strl 40 på ramona design på kungshöjd. En grej att tänka på är att olika märken är olika stora, provade tex en pronovias på Tonys högtidskläder som var för stor i 40. Ge inte upp!

24 Maj 2014
  • Glinatsi

Tack så hemskt mycket för alla tips! Skönt att höra att man inte onormal, man börjar ju tvivla i sådana lägen...

Svar på tråden Brudklänningar för mulliga i Göteborg