sista OSA och dom har fortfarande inte svarat!
Vårt sista OSA gick ut idag och fortfarande har 7st inte svarat!! Så jobbigt vad ska jag göra? Jag har bordsplacering att ordna ochmat att beställa!
Vårt sista OSA gick ut idag och fortfarande har 7st inte svarat!! Så jobbigt vad ska jag göra? Jag har bordsplacering att ordna ochmat att beställa!
vårt går också ut idag och vi har 14 gäster som ej osat (7 par). men imorgon åker det ut ett mass-sms/mail för vi vill ju veta så fort som möjligt!
Dom kan ju ha postat svaret i dag om svar ska ske med post. Och då kanske det inte kommer fram förrän på måndag.
Eller så tog det mer än 1 dag för svaret att komma fram om dom postade i går...
Vänta till i morgon efter att posten varit hos er. Sen drar ni igång djungeltrumman (typ mamma och pappa )
Det brukar funka bra att dom ringer sina syskon och säger "åh i dag var det sista dagen på OSA och alla har inte svarat... vad trist när det är så..." Och så går det meddelandet vidare (eftersom de flesta är nyfikna och vill veta vem som inte svarat ) så att dom som glömt av får sig en minnesbeta och postar omedelbart.
OSA sker via telefon så posten kan vi tyvärr inte skylla på. Mamma tycker inte att man ska påminna men jag tänker ända att man kan göra det, eller? Jag känner att jag måste veta antal gäster snarast för att kunna spika de sista planeringen. Hur skulle ni påminna på ett bra sätt?
Påminn dem lite vänligt. Ring, maila eller SMS:a. Om ni vill ha dem där så får ni slänga ut alla "man ska inte behöva påminna"-tankar och bara göra't
Själv skickade jag ett SMS till folk som jag visste skulle kunna glömma bort det två dagar innan OSA gick ut och påminde om att svarstiden snart var ute. Plötsligt blev det fart på dem!
Vi hade nämligen också vårt OSA-datum mitt i sommaren, så jag antog att alla var ute i solen/plockade hallon/drack öl eller nått (precis som jag...) och inte hade en tanke på att vi behövde veta vilka som skulle komma. Och det hade jag ju rätt i! Men senast dagen efter OSA hade jag fått svar från alla tack vare att jag påminde dem
Jag mailade alla som inte svarat dagen innan osa och det var bara uppskattat!