• Chicita

Bäst-före-datum på trådar

Det händer väldigt ofta att gamla trådar dras upp. Och det är nog pga den superdåliga sökfunktionen här.
    Trådarna sorteras inte heller efter senast aktiva när man kollar i ämnena (om det inte möjligtvis är äldsta- först {#emotions_dlg.djavulsk}Tungan ute

Kan vi försöka göra en insats och kolla datumet på tråden - eller i alla fall det senast skrivna inlägget innan vi skriver i trådar?
    Jag har också råkat svara i en gammal tråd några gånger, så ta det inte som att "jag gör aldrig några fel - piluttan dig" utan snarare som "med gemensamma krafter kan vi hålla forumet aktuellt och intressant" Glad 

• Svar på tråden Bäst-före-datum på trådar
  • kj79
    TheD skrev 2013-08-01 13:14:53 följande:
    kj79 - om du läser det jag skrev en gång till och sedan läser vilka trådar du tycker ska bort så ser du att det gäller samma sak.
    Ah, ok, missförstod dig nog. Tänkte du menade att en tråd om hur klänningarna liksom såg ut 2007 skulle bort. Vad jag menade var att alla kanske inte köper helt nya klänningar och kan inspireras av "äldre" så att säga. :)
  • snowstars

Håller med alla som skrivit hittills. Det är inte kul med alla gamla trådar som pluppar upp här och där.

• Chicita

Jag puffar upp den här tråden. Den kan behöva läsas ibland känner jag Flört

• 20140222

Jag vill verkligen inte gå emot TS. Fast jag gör det kanske nu.Obestämd

Jag älskar att läsa de gamla trådarna, och kan tycka att de är aktuella idag med Glad.

Förlåt TS, men så känner jag Glad.

• Chicita
    20140222 skrev 2013-09-11 18:50:03 följande:
    Jag vill verkligen inte gå emot TS. Fast jag gör det kanske nu.Obestämd

Jag älskar att läsa de gamla trådarna, och kan tycka att de är aktuella idag med Glad.

Förlåt TS, men så känner jag Glad.
    Ja det är väl därför dom ska vara kvar. För att man ska kunna läsa i dom. Få inspiration osv.
    Men det är rätt onödigt att svara på ett 7 år gammalt inlägg och säga "det kommer sääääkert gå bra på din bröllopsdag" (som ju då har varit för drygt 6 år sen) Flört

Så om man kollar gamla trådar så kan det vara värt att veta att dom kommer inte i datumordning. Och att det kan vara bra att kolla hur gammal tråden är innan man svarar i den 
  • 20140222
    Chicita skrev 2013-09-11 19:00:59 följande:
    Ja det är väl därför dom ska vara kvar. För att man ska kunna läsa i dom. Få inspiration osv.
    Men det är rätt onödigt att svara på ett 7 år gammalt inlägg och säga "det kommer sääääkert gå bra på din bröllopsdag" (som ju då har varit för drygt 6 år sen) Flört

Så om man kollar gamla trådar så kan det vara värt att veta att dom kommer inte i datumordning. Och att det kan vara bra att kolla hur gammal tråden är innan man svarar i den 
    Tack TS! Då förstår jag, varför man ibland inte får svar Förvånad Tungan ute.
  • Krystal

Vissa gamla trådar är ju på ett sätt "tidlösa" tex "Hur gamamal var du....." eller "Hur träffades ni?" Men dom där det är paniksöks efter en festlokal NU och är skrivet för sju år sedan är ju mindre aktuella... Och bättre sökmotor. Det är ju knäppt att behöva vända sig till Googel för att hitta tråden man letar efter då forumsidans egen sök är kass...

• 20140222
    Krystal skrev 2013-09-11 19:06:50 följande:
    Vissa gamla trådar är ju på ett sätt "tidlösa" tex "Hur gamamal var du....." eller "Hur träffades ni?" Men dom där det är paniksöks efter en festlokal NU och är skrivet för sju år sedan är ju mindre aktuella... Och bättre sökmotor. Det är ju knäppt att behöva vända sig till Googel för att hitta tråden man letar efter då forumsidans egen sök är kass...
    Håller med dig till 100%Glad
  • Krystal

...och möjlighet att rätta sina inlägg...så det inte behöver stå "gamamal" när det ska vara "gammal"

• Chicita
    Krystal skrev 2013-09-11 19:09:05 följande:
    ...och möjlighet att rätta sina inlägg...så det inte behöver stå "gamamal" när det ska vara "gammal"
  • Tessa

Håller med om att bäst-före-datum bör finnas på trådar! Lås dem för nya inlägg men lämna kvar så det går att läsa i dem. Superirriterande med jättegamla inlägg där folk frågar om råd.

Och sökfunktionen är UNDER ALL KRITIK! Helt hopplöst att hitta något. Rynkar på näsan

Nu använder jag bara Chrome och Firefox som webbläsare, men det borde göras något åt kompabiliteten för de som använder exempelvis Explorer. Det blir en väldans massa onödiga tomma inlägg i bildtrådar där personer försöker lägga upp bilder och ingenting fungerar för att de råkar använda en annan webbläsare.

Skulle även önska en bättre mobilanpassad sida. Helst av allt en app!! Solig

Nu blev det mer önskemål än ett bäst-före-datum. Flört Men en ordentlig uppdatering av hela BT skulle absolut behövas!

Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Chicita
    Tessa skrev 2013-09-11 20:41:52 följande:
    Nu blev det mer önskemål än ett bäst-före-datum. Flört Men en ordentlig uppdatering av hela BT skulle absolut behövas!
  • Vichy
    Tessa skrev 2013-09-11 20:41:52 följande:
    Men en ordentlig uppdatering av hela BT skulle absolut behövas!
    Eller hur! Till exempel en mer avancerad sökfunktin så man kan filtrera datum på trådar. Så vill man hitta trådar i ett ämne som är från det senaste åren så behöver man inte bläddra igenom alla som står på ex 0000-00-00...
  • Ithildess

Först tycker jag att ni är överdrivet gnälliga.....man kan välja själv vad man vill läsa...man är inte tvingad att öppna en gammal tråd...
    Och om det är irriterande att de ploppar upp i listan bland alla nya trådar...så tycker jag att man bör införskaffa sig valium eller något....för det finns värre saker här i världen att bli irriterad över....ärligt...
    Vadå? tar de, de nya trådarnas plats eller?
    Ge er...

För övrigt är sökfunktionen j-vligt märklig...och behöver renoveras deluxe....det håller jag med om.
    Och om folk tycker att man inte skall kunna svara i gammla trådar, kan jag tycka att en gräns på 2 år för trådar som är "tidlösa"...och alla de andra som har med "hitta lokal NU idag", eller andra "jag måste ha super snabbt svar idag" trådar raderas efter 3 månader.
    Då skall ni se att det blir luftigt under kjolen :P

Och nej...jag kommer inte gå in hit och kolla vad ni svarade mig eller inte, och om ni tog illa vid er eller inte....

Låt inte Bridezillas bacillerna ta er! ;) 
    Nej...jag är immun.... ;) 

• Alyllyra

Det handlar inte om att vara bridezilla eller överdrivet gnällig. Det handlar om att det blir ett roligare forum om trådarna och därmed ämnena som diskuteras är aktuella! Det är nämligen ganska tråkigt att ha en diskussion med en person som lämnade forumet för flera år sedan (namnet är svart och icke klickbart) eftersom man inte kommer att få svar

Men om man hittar en tråd med ett ämne som är intessant så kan man ju starta en ny tråd i ämnet och höra vad folk tycker idag ! Det måste väl ändå vara intressantare än vad de tyckte 2007, eller?
    När man hänger på forumet blir ju de andra användarna som en sorts kompisar (även om man inte känner dem egentligen). Man börjar lära sig hur folk tycker och tänker i olika frågor och då är det också intressant att diskutera med dessa!
    Och naturligtvis är vissa trådar tidlösa! Men vad är poängen med att svara "åh, vilken fin klänning, var har du köpt den?" till någon som skrev sitt inlägg för två år sedan? Chansen att få svar är nämligen liten...

Det mest irriterande med att det går att lyfta gamla trådar är dock när valfri fotograf/makeupartist/allmänt störig männinska lyfter upp 25 st på samma gång med en länk till nån knepig hemsida i varje. Dvs. reklam, som inte får förekomma på forumet. Om äldre trådar var låsta skulle detta inte behöva hända!

Ps. Ithildess, varför så hård? Vad gör det dig att andra blir irriterade på detta? Det kan man väl få bli om man vill? Och ja, de tar de nya trådarnas plats på ett sätt. Om många gamla trådar lyfts kan nya trådar försvinna i "bruset" och ämnen som "Akut hjälp med..." kan tappas bort, vilket är jättesynd för den personen. Synd dock att du inte vill stanna kvar i tråden och stå för vad du just sa. Du verkar ju för övrig promota samma regler som oss andra, då varför (igen) denna hårda ton?

• Aniara4
    Ithildess skrev 2013-09-12 02:19:17 följande:
    Först tycker jag att ni är överdrivet gnälliga.....man kan välja själv vad man vill läsa...man är inte tvingad att öppna en gammal tråd...
    Och om det är irriterande att de ploppar upp i listan bland alla nya trådar...så tycker jag att man bör införskaffa sig valium eller något....för det finns värre saker här i världen att bli irriterad över....ärligt...
    Vadå? tar de, de nya trådarnas plats eller?
    Ge er...
    En av anledningarna till att det är irriterande är att om någon har dragit upp en gammal tråd kanske man inte uppmärksammar det på en gång. Man läser trådstarten där någon vill ha hjälp med ett problem, lägger ner tid och energi på att formulera ett hjälpsamt svar, och SEN upptäcker man att frågan var 7 år gammal och användaren borta sedan länge.

Men ja, sökfunktionen är värdelös. Jag passar som vanligt på att tipsa om hur jag gör om jag vill leta upp en tråd här. Säg att jag t.ex. vill hitta en tråd på BT om.. sökfunktionen. Då går jag till Google, och skriver in:

site:brollopstorget.se  sökfunktionen

Då hittar jag relevanta sidor enbart från den här sajten. Går förstås att använda för att söka på vilken sajt som helst. Jag vet ett annat forum som hade problem med sökfunktionen där man helt enkelt integrerade den här funktionen så att när man söker på något där får man Google-resultaten som svar. Kanske ett tips till Bröllopstorget...?
  • Chicita
    Ithildess skrev 2013-09-12 02:19:17 följande:
    Alyllyra förklarade det väldigt bra.

Men jag undrar ändå... varför den sura tonen?
    Om du inte tycker att det här är relevant så kan du väl följa ditt eget råd och låta bli denna eller andra som du stör dig på Flört
    Emma94 skrev 2013-09-12 04:38:00 följande:
    jag svarar gärna i gamla trådar
    Varför? Glad
    Alltså varför lägga tid på att svara någon som ställde en fråga för flera år sen?
    Tror du inte att dom har löst situationen än? Eller vilken anledning finns det att dra upp gamla trådar för att ge svar?  
Svar på tråden Bäst-före-datum på trådar