Ithildess skrev 2013-09-12 02:19:17 följande:
Först tycker jag att ni är överdrivet gnälliga.....man kan välja själv vad man vill läsa...man är inte tvingad att öppna en gammal tråd...
Och om det är irriterande att de ploppar upp i listan bland alla nya trådar...så tycker jag att man bör införskaffa sig valium eller något....för det finns värre saker här i världen att bli irriterad över....ärligt...
Vadå? tar de, de nya trådarnas plats eller?
Ge er...
En av anledningarna till att det är irriterande är att om någon har dragit upp en gammal tråd kanske man inte uppmärksammar det på en gång. Man läser trådstarten där någon vill ha hjälp med ett problem, lägger ner tid och energi på att formulera ett hjälpsamt svar, och SEN upptäcker man att frågan var 7 år gammal och användaren borta sedan länge.
Men ja, sökfunktionen är värdelös. Jag passar som vanligt på att tipsa om hur jag gör om jag vill leta upp en tråd här. Säg att jag t.ex. vill hitta en tråd på BT om.. sökfunktionen. Då går jag till Google, och skriver in:
site:
brollopstorget.se sökfunktionen
Då hittar jag relevanta sidor enbart från den här sajten. Går förstås att använda för att söka på vilken sajt som helst. Jag vet ett annat forum som hade problem med sökfunktionen där man helt enkelt integrerade den här funktionen så att när man söker på något där får man Google-resultaten som svar. Kanske ett tips till Bröllopstorget...?