• Anonym (Sönde­rstres­sad)
    Äldre 30 Jul 17:18
    6453 visningar
    9 svar
    9
    6453

    Tjejkompis som försöker förstöra förhållandet

    Jag vet inte vad jag ska göra. 
    Min m2b och jag har ett par som vi umgås väldigt mycket med, och killen i förhållandet är min m2bs bästa vän sedan barnsben så jag har känt dem lika länge. Tjejen har jag inte känt lika länge, utan ungefär två år jämför med de sju år jag känt grabbarna. 
    Under ett halvår bodde jag och min m2b i olika städer och han umgicks då väldigt mycket med sin vän och hans tjej. Efter ett tag bestämde vi oss för att det inte fungerade att bo isär, så jag flyttade till honom och sedan dess har allt varit toppen. 
    Eller, nästan allt. För några veckor sedan umgicks jag med tjejen och hon berättade att de hade umgåtts alla tre med en tjej jag hade lite svårt för eftersom det kändes som att hon hade andra motiv än min m2b. Först blev jag ledsen och arg, men sedan bestämde jag mig för att det var länge sedan och att vi faktiskt förlovat oss sedan dess och det förändrade mycket. Jag har slutat vara svartsjuk och mår mycket bättre, vilket inte bara beror på förlovningen utan att jag jobbat mycket på mig själv. 
    När jag pratade med min m2b om det (vi pratar om ALLT) såg han ut som en frågetecken och sa att de aldrig umgåtts tillsammans. Han skulle inte göra något med en annan tjej heller på grund av saker som hänt honom tidigare, det är sannolikare att han hugger av sig ett ben eller en arm... 
    Igår inträffade en liten incident då jag blev ledsen och besviken på min m2b, han såg till att en tjejkompis till honom tog sig hem säkert medan jag fick åka hem ensam trots att jag hade migrän och var jätterisig. Han kom hem ett kort tag senare och vi löste det, jag fick säga hur jag kände och han förklarade hur han kände. Att det var en tjejkompis spelar ingen roll, han är bara den där sortens kille som bryr sig om alla - oavsett kön eller annat. Och det är ju därför jag är så vansinnigt kär i honom, för att jag får känna på den där omtanken varje dag. 

    Tjejen i paret vi umgås med skulle "trösta" mig medan jag väntade på att min m2b skulle komma hem, och hon fick det då att låta som att min m2b i och med att han följde tjejkompisen en bit på väg hem. Jag vet inte varför hon försöker att sabotera för oss. Jag har aldrig varit så lycklig som jag är med min m2b, och att vi ska gifta oss snart innebär för oss båda att det ska räcka resten av livet. Det har jag känt ända sedan vi började dejta. 

    Varför gör hon så, och vad ska jag göra? Det känns som att det egentligen inte har något att göra med mig, utan som att jag hamnat i kläm eftersom hon känt min m2b längre än hon känt mig och tycker att han är roligare utan mig eller något... Jag mår bara dåligt av all stress och min m2b är väldigt besviken eftersom han ställt upp för henne gång på gång eftersom hon bor ihop med hans allra bästa vän.

    Förlåt ett lång inlägg. 

  • Svar på tråden Tjejkompis som försöker förstöra förhållandet
  • 1337Li­se
    Äldre 30 Jul 17:25
    #1

    "Tjejen i paret vi umgås med skulle "trösta" mig medan jag väntade på att min m2b skulle komma hem, och hon fick det då att låta som att min m2b i och med att han följde tjejkompisen en bit på väg hem."

    Vad sa hon eller gjorde hon där menade du?

  • Äldre 30 Jul 17:32
    #2

    Jag blir förvirrad när jag läser texten för det känns som det bara är en enda tjej hela tiden fast det tydligen ska vara flera...???

  • Äldre 30 Jul 20:12
    #3

    Om det är som du misstänker är det fruktansvärt.
    Men eftersom hon har en egen kille kanske det inte beror på att hon vill stjäla din man i alla fall.
    Eller kan det vara så att din kille undanhåller information för att du inte ska bli ledsen?

    Fortsätt prata med din kille, var öppen med allt. Det tror jag är det bästa.
    Vad den här tjejen har för motvi är ju svårt att veta.

  • Anonym (Sönde­rstres­sad)
    Äldre 30 Jul 22:32
    #4
    1337Lise skrev 2013-07-30 17:25:47 följande:
    "Tjejen i paret vi umgås med skulle "trösta" mig medan jag väntade på att min m2b skulle komma hem, och hon fick det då att låta som att min m2b i och med att han följde tjejkompisen en bit på väg hem."

    Vad sa hon eller gjorde hon där menade du?
    Jag har pratat med henne förut när jag var ledsen över något min m2b gjorde. Han smsade väldigt mycket med en kvinnlig kollega vid tillfället, och jag försökte få honom att förstå att det inte kändes bra för mig. Grejen med honom är att han inte bryr sig om det är en tjej eller kille, han är bara kompis och bryr sig om alla. Nu har han i alla fall slutat med det. 
    Tjejen i paret vi umgås med, vi kan kalla henne Anna, ringde när hon hörde vad som hade hänt, och istället för att säga "Äsch, det är inget, ni är förlovade och han älskar dig mer än allt annat" så sa hon "Ja, jag förstod att han skulle följa henne hem" när hon inte vet vem tjejkompisen är. En halvtimme efter jag ringde min m2b för att fråga var han var så kom han hem till mig, och ytterligare en halvtimme efter det hade vi diskuterat färdigt och blivit sams. Det känns bara som att Anna vill att det ska misslyckas. 
    TheD skrev 2013-07-30 17:32:38 följande:
    Jag blir förvirrad när jag läser texten för det känns som det bara är en enda tjej hela tiden fast det tydligen ska vara flera...???
    För att fortsätta på inlägget ovan, Anna och jag umgicks en dag och hon berättade saker om min m2b och en tjejkompis som visade sig vara bullshit. Förutom det har hon berättat andra saker som jag inte vet om jag ska tro på eller inte, men jag väljer att lita på min m2b eftersom han aldrig ljugit för mig tidigare och inte har någon anledning att göra det. Igår kändes det som att Anna försökte få mig att tro att min m2b var otrogen med en kompis till honom, men vi umgicks allihop tidigare på kvällen, och när jag och min m2b är tillsammans är det ingen tvekan om att vi älskar varandra. Jag kände mig trygg i att lämna honom där och åka hem för att vila bort min migrän, och om det skulle bli en liknande situation igen skulle jag inte tveka att göra det igen. 
    MariaochDaniel skrev 2013-07-30 20:12:12 följande:
    Om det är som du misstänker är det fruktansvärt.
    Men eftersom hon har en egen kille kanske det inte beror på att hon vill stjäla din man i alla fall.
    Eller kan det vara så att din kille undanhåller information för att du inte ska bli ledsen?

    Fortsätt prata med din kille, var öppen med allt. Det tror jag är det bästa.
    Vad den här tjejen har för motvi är ju svårt att veta.
    Jag tror inte att hon vill stjäla min man, och han förklarade för mig igår när han kom hem att det finns bara en kvinna för honom, och hon har hans ring på fingret (och det råkar jag ju ha!). Det finns ingen anledning för honom att undanhålla något. Vi pratar om allt, även om sådant som är jobbigt. Vi har haft ett bitvis rörigt förhållande, och bästa sättet för oss att inte hamna där igen är att prata om allt. 
    Tidigare mådde jag dåligt och hade en samtalskontakt, men nu är jag på en helt annat plats i mitt liv, och jag är obeskrivligt tacksam för min m2b som funnits med hela vägen, i nöd och lust. Han har fått kämpa hårdare än mig, och eftersom vi båda investerat så mycket i förhållandet finns det ingen anledning att kasta bort det. Om något är dåligt så pratar vi om det, vi tar inte ut det i otrohet.  
  • Äldre 31 Jul 01:13
    #5

    Låter som (pga det du beskriver) att du kanske ska strunta i den här tjejen och vad hon säger. Varför hon gör så är svårt att veta, varför gör fok allt konstigt de gör liksom? ;) Ni verkar trygga med varandra och älska varandra, låt ingen annan förstöra det. Begränsa kontakten med henne, alltså umgås inte med henne ensam och strunta i om hon börjar prata om nåt dumt...

  • 1337Li­se
    Äldre 31 Jul 09:54
    #6

    Det verkar faktiskt som att hon bara älskar drama, hon försöker nog bara skapa drama och spänning i det minsta lilla, utan att ens tänka på att detta kanske sårar dig.

  • Anonym
    Äldre 31 Jul 12:25
    #7

    Strunta i henne! Hon verkar gilla dramatik och att göra dig osäker. Minimera kontakten och berätta allt för din sambo om hur du känner och vad hon säger&gör.

    När jag och maken träffades umgicks han i ett rätt stort gäng, två av tjejerna bestämde sig direkt för att de inte gillade mig. De gjorde allt för att frysa ut mig (på ett väldigt subtilt sätt), vilket jag blev väldigt ledsen för.

    För att göra en lång historia kort så insåg jag att tjejerna ville ha min man som "reserv" ifall det tog slut med deras egna kärlekar, vilket det oftast gjorde. Min man har aldrig haft ihop det med någon av dem, men han är väldigt snäll och hjälpsam, vilket de utnyttjade.

    Hursomhelst så umgås varken han eller jag med dessa personer idag.

  • CoG
    Äldre 31 Jul 13:06
    #8

    Kanske är hon ltie avis på dig o din killes förhållande och säger saker för att göra dig osäker och mindre lycklig?

    Kör med öppna kort mot din blivande varje gång ngt inträffar så att du i8nte går o grubblar på saker som kanske inte är sant.
    Ett alternativ är att han säger till den där tjejen att lägga av, att hon ska slut ge dig felaktig information och göra dig orolig i onödan.

  • Anonym (Sönde­rstres­sad)
    Äldre 1 Aug 02:05
    #9

    Jag önskar att jag kunde sluta umgås med henne, men eftersom min m2b och hennes kille är allra bästa vänner så går det inte låta bli. Vi bor grannar och hittar på saker ihop varje vecka, fast efter de här senaste veckorna med hennes "hjälp" så känner jag inte samma driv att hitta på saker med henne. Jag är inte en falsk person, utan jag gör mitt allra bästa för att vara rak och ärlig, precis som jag vill att andra ska vara med mig. Men med henne nu så känner jag mig bara falsk när jag ler och är trevlig. 


    CoG skrev 2013-07-31 13:06:24 följande:
    Kanske är hon ltie avis på dig o din killes förhållande och säger saker för att göra dig osäker och mindre lycklig?

    Kör med öppna kort mot din blivande varje gång ngt inträffar så att du i8nte går o grubblar på saker som kanske inte är sant.
    Ett alternativ är att han säger till den där tjejen att lägga av, att hon ska slut ge dig felaktig information och göra dig orolig i onödan.
    Jag har ingen aning om hennes motiv, men eftersom min m2b känner henne sedan längre tillbaka än vad jag gör så hoppas jag att han ska ta tag i det och prata med henne. Annars får jag göra det själv. 
    Anonym skrev 2013-07-31 12:25:58 följande:
    Strunta i henne! Hon verkar gilla dramatik och att göra dig osäker. Minimera kontakten och berätta allt för din sambo om hur du känner och vad hon säger&gör.

    När jag och maken träffades umgicks han i ett rätt stort gäng, två av tjejerna bestämde sig direkt för att de inte gillade mig. De gjorde allt för att frysa ut mig (på ett väldigt subtilt sätt), vilket jag blev väldigt ledsen för.

    För att göra en lång historia kort så insåg jag att tjejerna ville ha min man som "reserv" ifall det tog slut med deras egna kärlekar, vilket det oftast gjorde. Min man har aldrig haft ihop det med någon av dem, men han är väldigt snäll och hjälpsam, vilket de utnyttjade.

    Hursomhelst så umgås varken han eller jag med dessa personer idag.
    Det har varit mycket drama i vårt kompisgäng på sistone, och det sista jag behöver är att någon försöker förstöra för mig och min m2b.
    Jag tror inte på för ett ögonblick att min m2b är hennes reservplan, men jag blir ledsen av att se min m2b så upprörd över att hon går bakom hans rygg när han inte gjort annat än ställt upp för henne. Han har väldigt lätt för att stänga av känslor när han blir ledsen, och jag ser samma tendenser nu. Fast för första gången pratar han med mig om det, åtminstone lite. När jag mådde dåligt och fick hjälp kunde han inte dela sina problem med mig eftersom jag befann mig på absoluta botten, men nu vill jag hjälpa honom och återgälda alla gånger han hållit om mig och tröstat mig. Och jag förstår hur hjälplös han måste ha känt sig när jag varit otröstlig och han inte kunde göra något. 
Svar på tråden Tjejkompis som försöker förstöra förhållandet