• Äldre 29 Jul 14:44
    1740 visningar
    4 svar
    4
    1740

    Sminkallergin borta?!

    Jag har alltid haft känslig hud och har sen senare tonåren bara använt ex clinicques produkter när jag sminkar mig. Även använt allergisäker ansiktstvätt, tvål och schampoo.. Har även alltid reagerat på en gång om jag använt något med kemikalier och parfymer, har även börjat få dålig hud om jag inte tvättar ansiktet morgon och kväll... Men nu i sommartider har man ju blivit lite lat med rutinerna, och jag tvättar inte lika ofta längre (använder inte smink varje dag heller). Jag har även börjat ett nytt jobb dör det är lätt att svettas under dagen och jag har tvättar mig under armarna med den vanliga tvålen på jobbet. Och jag har knapp reagerat på varken min dåliga rutin eller på tvålen... Jag testade även vanligt schampo och smink i helgen och jag har inte reagerat på det heller... Tror ni det kan ha försvunnit, eller iallafall blivit bättre? Tror ni det är värt att gå till en kosmetika butik och fråga om dom har prover jag kan testa (för det är ju ingen idé att köpa innan jag vet helt hundra)? Åh, det vore så roligt att kunna ha flera alternativ!

  • Svar på tråden Sminkallergin borta?!
  • Äldre 29 Jul 17:59
    #1

    *puff

  • Äldre 29 Jul 18:53
    #2

    Ja det är väl värt att testa.

    Maken har alltid varit allergisk mot pälsdjur. Men vi har hund och det funkar bra.
    Han kan reagera om hunden slickar på honom. Eller om han klappar / bär hunden när han är lite svettig själv.
    Men vi sover alla tre i samma säng och han reagerar inte på det Glad 

    Så visst kan man växa ifrån saker.
    Men testa försiktigt. En produkt i taget och under lång tid (nu menar jag mer en gång/ ett par gånger i veckan under typ en månad eller två) 

  • Äldre 29 Jul 20:14
    #3

    Jag kunde inte hålla mig, så jag gick till Åhléns och fick en provburk fundation och en eyeliner på rean... Får se hur det går.. Har haft på mig lite några timmar nu och känner inget än... :) hoppashoppashoppas!

  • Äldre 29 Jul 20:14
    #4

    Håller tummarna för dig Glad

Svar på tråden Sminkallergin borta?!