TereseS skrev 2013-07-16 22:47:29 följande:
Tack så hemskt mycket allesammans för era svar, de har givit mig lite att fundera på, de jag har som störst problem med är att hålla min far och hans respektive ifrån min mamma då de inte tål varann. Men de som ni har givit mig kan jag säkert komma på en bra lösning till det hela. Tack

Jag har haft det precis så där i några år nu men mina föräldrar kan äntligen vistas i samma rum utan att ett världskrig bryter ut. Tyvärr så kan min sambos föräldrar (båda omgifta) inte vistas i samma delstat trots att de skildes för 20 år sedan. Så tragiskt. Vi är väldigt nervösa att speciellt då alkohol är inblandat att nånting ska ske men man, eller min sambo, måste helt enkelt få dom att förstå att denna dag är vår. Inte deras. Dom måste glömma sina fejder och bita ihop i 24 timmar. Kan dom inte det så får man fråga om dom verkligen ska komma.
Förhoppningsvis kan du prata med dina föräldrar och verkligen få dom att inse hur själviskt det skulle vara om dom startar något tjaffs på eran dag och hur mycket det kommer att skada er relation.
Jag fick "träna" mina föräldrar innan vi alla (inkl pappas nya) skulle äta middag med min m2b´s pappa + fru förra sommaren. Små möten i början och sen arbeta sig uppåt :)
det gör mig så ledsen att det är vi som barn som behöver göra allt detta, men tyvärr så får man nog bara bita ihop och deal with it.
Lycka till!!