• JossanKossan

Bridezillafilm

Tanken slog mig och mina kära tärnor häromdagen att göra en liten skämtvideo att spela upp på bröllopsfesten där vi helt enkelt ska driva med att jag har varit en Bridezilla under planeringen av bröllopet. Det ska helt enkelt vara riktigt roligt!Den tanken som vi har nu är att vi ska utgå ifrån vissa händelser, spexa till dom och klippa ihop till en film (ca 5-7min är tanken).

De händelser vi har i dagsläget är:

Min kärlek friade med en "låtsasring" då den riktiga hade fastnat i tullen

Klänningen var borttappad på posten under en vecka vilket leder till att jag beställer en ny

Saker som vi tänkte driva med:

Jag gillar och träna och tänkte driva det till det yttersta genom att träna i brudklänningen (kommer anspela på att den är för liten)

Träningen kommer inte ge resultat vilket leder till att mina tärnor får sy om den (inspiration från askungen där dom sjunger samma låt som mössen).

Att jag inte har haft tid för några hushållssysslor då jar haft HELA bröllopet att tänka på

Det jag skulle behöva er hjälp med är helt enkelt inspiration, vad kan vi driva med? Några tips för att få en bra, rolig, strukturerad film? Ös på bara :)

• Svar på tråden Bridezillafilm
  • pnufs

Vilken kul idé :) Jag har nog inte en massa idéer, men att du bara latar dig och ringer i en klocka o så kommer dina tärnor springande o passar upp på dig? :)

• Chicita

Lite klassiker från BT som man sett här inne (både som skämt och på allvar)
    --------------------------------------------------------------------------------
    Slavdrivarbruden som tvingar sina tärnor att pyssla ihop dekorationer, inbjudningar och att slicka kuvert och frimärken på löpande band?

Du kan vara bridezillan som tvingar maken att fria om på nytt på ett mer romantiskt sätt?

Du kan bli hysterisk när inte de vita dukarna matchar din ivoryfärgade klänning...

Tvinga tärnorna att banta och träna för att komma i 2 nummer för små klänningar eftersom du beställde fel storlekar... 

Sura för att det var fel färg på bilen som skulle köra dig till kyrkan...

Visa hur du har pratat öronen av alla du känner (och släkten) med alla bröllopsbekymmer.

Bli hysterisk för att någon ville ta med sig barnet trots att det är barnfritt enligt inbjudan (eftersom du inte skrev barnets namn på kuvertet men annars aldrig nämnt att det är barnfritt)

Försök bind din egen bukett av ICA-rosor med massor av tejp och typ grenar från någon buske utanför dörren (gör den superful) och tvinga sen tärnorna att lovorda den 

Samma med tårta. Baka en typ sned och kladdig gräddtårta med lite bruna bananskivor som dekoration 

Svar på tråden Bridezillafilm