• Sessan­6
    Äldre 15 Jul 14:10
    5992 visningar
    22 svar
    22
    5992

    Kan man ha vigselprogrammet så här?

    BLir detta ett bra viselprogram eller är det något som jag ska ändra på?

  • Svar på tråden Kan man ha vigselprogrammet så här?
  • Sessan­6
    Äldre 15 Jul 17:25
    #11

    sommaren13 du får väldigt gärna skicka er till mig.

  • Äldre 15 Jul 17:27
    #12
    Sessan6 skrev 2013-07-15 17:25:07 följande:
    sommaren13 du får väldigt gärna skicka er till mig.
    Vad har du för mail
  • Äldre 15 Jul 18:33
    #13

    skulle jag också kunna få det skickat? sitter å klurar lite på samma sakisåfall är min mail. helen.wallstrom@soderhamn.com   

  • Äldre 15 Jul 18:49
    #14
    helenw78 skrev 2013-07-15 18:33:05 följande:
    skulle jag också kunna få det skickat? sitter å klurar lite på samma sakisåfall är min mail. helen.wallstrom@soderhamn.com   
    Skickat, hojta om det blev nåt problem
  • Sessan­6
    Äldre 16 Jul 00:05
    #15
  • Äldre 16 Jul 06:33
    #16
    Sessan6 skrev 2013-07-16 00:05:20 följande:
    sandra_lundstrom@telia.com
    Nu är det skickat Hoppas att det är till lite hjälp iallafall
  • Helen2­26
    Äldre 16 Jul 13:17
    #17

    sommaren13 kan du skicka till mig också, har kört fast som bara den! miss_helen2@hotmail.com

  • Äldre 16 Jul 13:24
    #18
    Helen226 skrev 2013-07-16 13:17:58 följande:
    sommaren13 kan du skicka till mig också, har kört fast som bara den! miss_helen2@hotmail.com
    Det blev två mail, glömde bifoga filen i den första... ;)
  • Äldre 16 Jul 13:58
    #19

    Ska du skicka den filen till ett tryckeri eller ska du printa hemma pa datorn? Om du ska skriva ut dem sjalv tycker jag du ska byta font. Comic Sans kanns (for mig) inte hogtidligt nog for brollop. men det ar ju iofs bara min asikt :)

  • Äldre 16 Jul 16:34
    #20
    kinchy skrev 2013-07-16 13:58:12 följande:
    Ska du skicka den filen till ett tryckeri eller ska du printa hemma pa datorn? Om du ska skriva ut dem sjalv tycker jag du ska byta font. Comic Sans kanns (for mig) inte hogtidligt nog for brollop. men det ar ju iofs bara min asikt :)
    Det här är kanske inte vad TS önskar höra, men jag håller med kinchy! Personligen har jag väldigt svårt för att Comic Sans på allvar -- den fonten ger helt enkelt inte ett seriöst intryck.

    (Jag erkänner att jag inte ens brukar läsa texter skrivna med Comic Sans, då jag tycker det är en tramsig font, och jag vet att jag inte är ensam om min åsikt).

    Om du vill ha en mer handstilsliknande font kan du t.ex. testa med Lucida Handwriting. Annars är Monotype Corsiva en font som används ganska mycket i olika bröllopssammanhang.

    För övrigt tycker jag du kan skippa stjärnorna i början av meningarna, skriv bara:

    Ingångsmarsch eller Inledande musik, följt av styckets namn och kompositör, exempel:

    Inledande musik
    - F. Mendelssohn-Bartholdy: En midsommarnattsdröm

    Ska ni ha den första psalmen direkt efter att ni kommit in?
  • Äldre 16 Jul 16:35
    #21

    Sorry, klart man ska ha den första psalmen direkt efter inledningsmusiken -- jag tänkte lite snett

  • Äldre 17 Jul 16:49
    #22

    Håller med föregående talare angående typsnittet.
    <br>
    <br>
    Våran prototyp ser ut så här om du/ni vill ha fler tips. Vi har valt att vika våra vigselprogram på tre, därav ser allt lite bakvänt ut. Men den första delen skrivs ju alltså ut på ena sidan som då blir framsida, baksida och fliken när man vikt upp framsidan. Andra delen skrivs ut på baksidan och det blir ju då vad som finns på insidan av folderna. Lite snurrig förklaring men jag hoppas ni förstår. Jag har varit på många bröllop och detta utförande är det som jag gillar bäst =)
    <br>
    <br>


Svar på tråden Kan man ha vigselprogrammet så här?