• Anonym (bosta­dssöka­nde)
    Äldre 11 Jul 20:09
    2355 visningar
    3 svar
    3
    2355

    Stenstorp i Falköpings kommun

    Detta är helt off topic och har inget med bröllop att göra, men jag undrar om någon känner till det lilla samhället Stenstorp mellan Falköping och Skövde?
    Hur skulle det vara att bo där för en familj med två tonåringar?

    Jag väljer att vara anonym då jag hjälper en familj som måste "gå under jorden" och har fått erbjudande om lgh i detta lilla samhälle. Samtidigt som det skulle vara bra att bo i en stor stad, så tror jag ett sånt här litet samhälle kan ge lugn och trygghet när man är hotad och förföljd.

    Vad tror ni? 

  • Svar på tråden Stenstorp i Falköpings kommun
  • Grodpr­insens brud
    Äldre 11 Jul 22:48
    #1

    Jag är från Falköping och skulle nog inte själv välja att bo i Stenstorp men det beror nog mest på att det alltid haft "dåligt" rykte förr. Jag känner flera familjer som bor där nu och stormtrivs. Litet samhälle mittemellan Falköping (något mindre stad) och Skövde (något större stad med shopping etc..). Jag bor just nu i Floby som har minst lika dåligt rykte men trivs jättebra så man ska inte gå på rykten. Det finns bl.a. ett science center Dahlenium som många barn tycker är fantastiskt i Stenstorp plus ett bad.. Så jag rekommenderar både Stenstorp och Floby även om det i båda samhällena finns en hel del skumma typer. I Floby finns fantastiska promenadleder i skogen (HAsselbackarna) vilka är enormt rogivande om man är stressad för något..


  • Anonym (bosta­dssöka­nde)
    Äldre 12 Jul 21:35
    #2
    Grodprinsens brud skrev 2013-07-11 22:48:36 följande:
    Jag är från Falköping och skulle nog inte själv välja att bo i Stenstorp men det beror nog mest på att det alltid haft "dåligt" rykte förr. Jag känner flera familjer som bor där nu och stormtrivs. Litet samhälle mittemellan Falköping (något mindre stad) och Skövde (något större stad med shopping etc..). Jag bor just nu i Floby som har minst lika dåligt rykte men trivs jättebra så man ska inte gå på rykten. Det finns bl.a. ett science center Dahlenium som många barn tycker är fantastiskt i Stenstorp plus ett bad.. Så jag rekommenderar både Stenstorp och Floby även om det i båda samhällena finns en hel del skumma typer. I Floby finns fantastiska promenadleder i skogen (HAsselbackarna) vilka är enormt rogivande om man är stressad för något..
    Tack för din info!!!

    Hur menar du med "dåligt rykte"? Menar du bara allmänt trist eller nåt annat?
  • Grodpr­insens brud
    Äldre 13 Jul 10:10
    #3

    Nej det har väl varit lite si och så med droger, alkoholister och bråkstakar MEN då måste jag tillägga att vi alltid varit VÄLDIGT förskonade från sådant i kommunen så när det händer något skrivs det upp en hel del därav ryktet. Det är inte som förorterna till våra storstäder! Så sammanfattningsvis är det mysiga samhällen runt Falköping Skrattande


Svar på tråden Stenstorp i Falköpings kommun