• Jezibel

    Var köper ni brudhårsmycken? Tips affärer i Stockholm el nätet mottages tacksamt :)

    Funderar på att ha utsläppt hår eller någon typ av halvupsättning, men vill gärna ha små blommor eller någon tiaraliknande sak men ej av glitter, utan av små blommor.

    Sitter och kollar kina-siter och har gått runt i lite brudbutiker i Stockholm men just nu verkar allt helt utplockat.
    Behöver er hjälp! :) gärna bilder på er om ni hade någon liknande uppsättning/smycken 

  • Svar på tråden Var köper ni brudhårsmycken? Tips affärer i Stockholm el nätet mottages tacksamt :)
  • sommaren13

    Mitt diadem som är köpt i Tensta (tror jag) är väldigt diskret, dock vet jag inte om jag ska ha den än...



     
  • Mrs Lindahl 2014

    Etsy.com är mitt bäst tips! Det är en sida på engelska men med MASSOR att välja på, lycka till!

  • Jezibel

    ååå I love! finns ju hur mycket som helst på etsy! Tack för tipsen alla :) Vad kul!

  • niriel

    Etsy är fantastiskt, mina underbara skor beställdes därifrån (via butiken som heter typ Parisxoxo), det är otroligt vilka duktiga människor det finns runt omkring i världen!

  • sommaren13
    Gummenuttan skrev 2013-07-17 22:01:51 följande:
    Nån som vet vart man kan hitta pärlor till håret förutom Glitter?
    Ebay? Ska du göra uppsättningen hos frisören? Isåfall så fråga om hon/han har. Min frisör har så jag slipper köpa.
  • Cattacia

    Min frisör, Sabina, erbjuder hårsmycken som ingår i priset vid håruppsättning ( stort utbud samt köper in nytt hela tiden). Hon har dessutom bra priser på make up och håruppsättning här i Stockholm. Hon är utbildad och har gått kursen "brud" vid Björn Axén Academy. Jag och många med mig är helnöjd med henne. Jag vill minnas att priserna var brud make up ca 550:- Håruppsättning inkl hårsmycke ca 1490:- något billigare för hela paketet. Hon åker även ut på plats.

  • Jezibel

    Tack alla ni för bra tips och idéer! i lördags gifte vi oss och det blev finare, roligare och romantiskare äv jag någonsin v¨ågat hoppas :)

    köpte vackra hårblommor i benvitt tyg fråg Etsy (tack vare tips här), och kände mig vackrast i världen ;) 
    kan varmt rekommendera Etsy. 

  • linnea ros

    Jag har köpt antikt och begagnat från tradera, blocket och auktionshuset (en vacker gammal brosch).

  • Skogsblomma

    Jag har beställt mina hårblommor från Linnéa Bergqvist www.thewildrose.se, hon designar accessoarer i tyg. Superfint verkligen! Har beställt små chiffongblommor till min uppsättning och matchande tygbukett med! Så spännande!!! :D


Svar på tråden Var köper ni brudhårsmycken? Tips affärer i Stockholm el nätet mottages tacksamt :)