• Magnlina

Festlokal i floda/Lerum/Alingsås

Hej!

Jag och min blivande man planerar bröllop i maj 2014 och har börjat kolla lite på vigsellokal och festlokal.

Vi är lite inne på att försöka boka Skallsjökyrka och sedan hitta någon trevlig festlokal i närheten.
    Är det nån som har förslag?

Vi vill fixa vår egen mat och dryck. Vill ha ett ställe där man får servera medhavd alkohol.

Vi har funderat på Floda Lada, någon som har erfarenheter därifrån? Försökte hitta bilder på nätet hur det ser ut innifrån men har inte hittat så många.

Tar även tacksamt emot tips även på andra lokaler. Det komemr nog bli ca 70 gäster.

• Svar på tråden Festlokal i floda/Lerum/Alingsås
  • mariamaria

Sjölyckan i Tollered är jättefint! Det var för litet för oss men 70 gäster är nog lagom! Ligger vid en sjö och man får ordna allt själva. Vi är på jakt efter en större lokal men har fortfarande inte hittat..

• 20140222
    mariamaria skrev 2013-07-16 09:57:36 följande:
    Sjölyckan i Tollered är jättefint! Det var för litet för oss men 70 gäster är nog lagom! Ligger vid en sjö och man får ordna allt själva. Vi är på jakt efter en större lokal men har fortfarande inte hittat..
    Tack för tipset! Det var ju jättefint ju!Solig
  • 20140222

Har varit på Sjölyckan och tittat. men det blev en besvikelse.Det var inte så stort som vi trodde.Rynkar på näsan

• FruPuff

Åh samma för oss. Tänker oss bröllop i maj i Floda/Lerums-trakten :) Vi kanske kan tipsa varandra. 

• julibröllop1
    FruPuff skrev 2013-10-28 12:43:16 följande:
    Åh samma för oss. Tänker oss bröllop i maj i Floda/Lerums-trakten :) Vi kanske kan tipsa varandra. 
    Nääs slott!  de har flera lokaler beroende på hur många man är. kolla där.
  • CharlottaM

Min syster gifte sig i Skallsjö kyrka i somras och hade festen i Floda lada, är gångavstånd. Lokalen i sig är helt ok, lite sliten men med dekorationer och dukning blir det fint! Man får ha med mat och alkohol själv. Porslin mm ingår. Dock var inte alls fint och en del var kantstött så de hyrde allt sådant själva. Stolarna var inte heller roliga så ska man använda dem behövs stolsöverdrag (eller lakan). Skriver från mobilen nu så har bara en bild på hur det såg ut med dekorationer men om någon är intresserad kan jag leta fram fler bilder.

• FruPuff

Julibröllop1: Nääs är jättefint men vi vill gärna ta med egen mat & dryck, tror inte man får det på Nääs längre... CharlottaM: vore väldigt kul att se bilder därifrån, minns lokalen vakt från högstadiediskon och jan nog behöva se möjligheterna.

• CharlottaM

Vilken otur att den redan var bokad! Här kommer iallafall lite bilder jag hittade från Floda Lada. Ar inte jättebra bilder tyvärr men kanske friskar upp minnet lite :)

• FruPuff

Vi har ändrade datum och bokade Sjölyckan ändå Stället passar ju kanon för bröllop!

Svar på tråden Festlokal i floda/Lerum/Alingsås