• 20140222

    Vill ha förslag på allsånger

    Det är många som tycker det är fel med allsång på bröllop.Men vi vill ha det, för det är många av våra gäster som älskar att sjunga.Och vi har alltid sjungt allsång på våra större fester som: jämna födelsedagar , bröllop, och jubileum.Vill ha förslag på allsånger, vi gifter oss i februari månad. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 20:37
    Visst vet vi redan en del allsånger som vi kommer att vilja sjunga. Men förslag sökes ändå. Kul att få lite av andras idèer med.

  • Svar på tråden Vill ha förslag på allsånger
  • sötnöten

    Funderar på om det är sånger i fallet kända låtar (typ radiomusik) eller psalmer? :) Har bra förslag på båda 

  • 20140222

    Vi tar tacksamt emot förslag från bäge delar . Tack!

  • sötnöten

    Dessa psalmer finns i ung psalm (finns hos de flesta kyrkor, annars kan jag skanna in och skicka till dig!) eller i psalmboken. Förkortar ung psalm UP och psalmboken PB
    * Vi reser ett tecken - PB 398
    * Vi ska vandra - UP 167
    * Så länge jag lever  - UP 109 ( väldigt fin låt som passar väldigt bra på bröllop:)) 

    Låtar
    Jag har en spotifylsta med romantiska låtar av olika slag och olika kändhet! 
    play.spotify.com/user/lillahallonet/playlist/4hMVH4vMh8Zx9FA0zf4dD1
     samt 
    play.spotify.com/user/lillahallonet/playlist/25YF2scd0UNOgrJb397IbD 

  • jennyckbengtsson

    Jag gillar absolut ideén med allsång!
    VI tänkte också ha det på vår vigsel även om vi inte gifter oss i kyrkan. NU blir det dock nog så att vi inte har det men vi kommer ju sjunga bordvisor vid middagen som blir allsång. 

     

  • Carina10

    Vi ska ha ett litet häfte med lite skoj om brudparet, några allsånger, nåt korsord o lite vitsar.

    Några av våra sånger är typ "Tycker du om mig" på olika språk (inga äkta språk utan ord som härstammar från olika länder), Go festen in (svenskengelsk blandning), Vem kan segla förutan vind (med sista verserna lite annorlunda) osv osv

  • CJ5

    "Han tog av sig sin kavaj" Vad den nu heter :) "Dagny, kom hit och spill" Vad den nu heter :P "Hon kommer med solsken till mig" Den heter så ;) Där är tre av mina favorit allsånger! :D       

  • 20140222

    Tack för all hjälp! Vi har hittat bra allsånger nu. Glad

Svar på tråden Vill ha förslag på allsånger