• Pippilångstump

Brudklänning och amning?

Ska ha en axelbandslös historia med inbyggd korsett och så vill jag minnas att det är dragkedja i ryggen. Bebisen kommer vara 6 månader och kommer helammas.

Bästa tipsen på hur man lyckas med detta? Och ska jag ha BH eller ej under? I butiken sa hon att den är tänkt att ha utan BH men att man givetvis kan ha det om man är blyg (blyg :hmmm:, nä inte direkt). Utan BH kan jag absolut inte amma utan att sitta inlåst någonstanns och det kan nog bli svårt att lösa och ens att få plats på tex en toalett med en hel klänning.

• Svar på tråden Brudklänning och amning?
  • FrökenMäkelä

Köp en fin sjal att täcka över med när du ammar så behöver du inte dra dig undan.

• Pippilångstump
    FrökenMäkelä skrev 2013-07-08 13:15:03 följande:
    Köp en fin sjal att täcka över med när du ammar så behöver du inte dra dig undan.
    Fast jag tror jag måste ta ner hela överdelen :lol:

Ja vill man vara fin så får man lida pin
  • Gummenuttan

Jag har lite samma problem, kommer nog gå undan. Min klänning har skenor i överdelen och är rätt stel alltså, måste nog snöra upp ryggen ocvh hasa ner klänningen

• CoG

Har ingen kommit på snygga och smarta brudklänningar för brudar som ammar?

• Chicita

Jag skulle nog bara ha lagt in såna där kupor mot läckage i klänningens kupor och sen försökt hitta en lugn plats att sätta mig och amma.

Eventuellt (om du inte ville slänga fram båda tuttarna inför alla gäster) så skulle jag ha försökt skaffat en vit cape. Typ bara ett vitt tygstycke (runt) med hål i mitten som man kan dra över huvudet och som inte riskerar att falla av när man krånglar med bäbis, dragkedja och allt.
    Ett annat namn är väl modesty-piece har jag för mig 

• Marione

Du måste nog gå undan och få hjälp med klänningen, jag skulle inte försöka mig på det inför alla. Snörning och sådant gör att det blir svårt att hantera allt själv, så be en tärna eller din mamma att följa med dig när du ammar. Amningskupor är väldigt bra så att du inte läcker igenom klännngen.

• Pippilångstump

Det är bara vi tre och såklart alla andra på Paris gator.

(göra det enkelt för sig själv? Njä, inte alls) 

• MTB

Du kan inte pumpa ur innan så att bebisen får äta ur flaska då?

• Pippilångstump
    Chicita skrev 2013-07-08 13:55:48 följande:
    Jag skulle nog bara ha lagt in såna där kupor mot läckage i klänningens kupor och sen försökt hitta en lugn plats att sätta mig och amma.

Eventuellt (om du inte ville slänga fram båda tuttarna inför alla gäster) så skulle jag ha försökt skaffat en vit cape. Typ bara ett vitt tygstycke (runt) med hål i mitten som man kan dra över huvudet och som inte riskerar att falla av när man krånglar med bäbis, dragkedja och allt.
    Ett annat namn är väl modesty-piece har jag för mig 
    kunde ju varit något.
  • Pippilångstump
    MTB skrev 2013-07-08 15:35:22 följande:
    Du kan inte pumpa ur innan så att bebisen får äta ur flaska då?
    Nu låter jag väl väldigt negativ, men nej. Jag kan inte pumpa och bebisen hade blivit väldigt olycklig, skulle inte vilja riskera att nappflaskförvirra henne och mina bröst hade läckt som såll och mest troligt växt ur klänningen innan halva dagen var över :)
  • Chicita
    Pippilångstump skrev 2013-07-08 15:53:57 följande:
    kunde ju varit något.
    Slakta ett gammalt lakan? Glad
Svar på tråden Brudklänning och amning?