• Jezibel

    Vilken deo håller hela bröllopsdagen?? Vore hemskt att plötsligt känna att man luktar svett! Tips?

  • Svar på tråden Vilken deo håller hela bröllopsdagen?? Vore hemskt att plötsligt känna att man luktar svett! Tips?
  • Chicita

    Ingen deo håller hela dagen om du blir väldigt svettig.
    Mitt tips är att ta med våtservetter så du kan torka av dig lite då och då och sätta på ny deo helt enkelt Glad 

    Jag brukar variera mellan en vanlig sån där "24-timmar - håller i evighet" Ja du vet dom där som det alltid görs reklam för som ska vara så superbra. Och den nyaste deon från Marja Entrich. Den från ME är antibakteriell och gör alltså att även om man svettas så luktar det inte så mycket eftersom det är bakterierna som luktar.
    Men den håller dig alltså inte så torr under armarna.
    Dom som håller dig torr under armarna kan i stället göra att du svettas mer på andra ställen... Eller tja i alla fall att man upplever det så 

  • niriel

    Jag svettas ganska mycket och för mig funkar Doves antiperspirant/antitranspirant väldigt bra. Annars finns (tror jag) något som heter Absolut Torr på Apoteket. Det förhindrar svett under en längre period och fungerar väldigt bra, men den är lite trixig att använda (åtminstone för mig), för man måste vara helt, helt torr under armarna när man applicerar den, annars kan man (läs: jag) få utslag av den. Men jäklar vad det funkar. 

  • Boringbrick

    Håller med niriel! Absolut torr är kanon! Jag använde den när jag när jag var ute och dansade och trots att jag höll igång hela kvällen så blev jag inte ett dugg svettig! Man kan ju använda den på händer och fötter också så slipper man svett där med! Man kan ju använda vanlig deo över också om man vill vara extra säker

  • Alyllyra

    De har en annan "extra stark" deo på apoteket också som jag brukar köra på. Effektivare än de vanliga märkena men inte lika krånglig som Absolut torr. Bats, tror jag märket heter.

  • Chicita

    Absolut torr funkar genom att täppa till svettkörtlarna på de ställen man applicerar. 
    Men det betyder att man svettas mer på andra ställen istället.
    Själv börjar jag svettas väldigt längs hårfästet och längs ryggraden istället.
    Andra får fotsvett eller svettiga ljumskar eller extrem handsvett.

    Ok visst man skulle kunna behandla hela kroppen. Men då kan inte kroppen bli av med överskottsvärme. Och kombinerar man det med en varm (oftast) brudklänning så kan det vara ett recept på överhettning och att man mår väldigt dåligt.
    Det tar dessutom 7 dagar för effekten att försvinna så det är inget man bara tvättar bort enkelt om man ångrar sig... 

  • amerika

    Jag använder ett oparfymerat deostick från CCS som jag köper på apoteket. Luktar inget (bra om man inte vill att doften ska konkurrera m parfymen) och håller i alla fall mig både torr & luktfri! Och jag är en person som svettas!! Men stänger inte körtlarna på samma sätt som absolut torr.

  • Sofie R

    Absolut torr är ett sätt. Men annars funkar rexona väldigt bra, på mig åtminstone!

  • Jezibel

    Haha ja jobbigt om man är helt torr under armarna men dryper av svett över resen av kroppen! Man ska nog inte prova ngt helt nytt just den dagen. Då får man prova innan ngra dagar och se hur deon funkar på en helt enkelt. Tack fäör alla bra tips! :) Vi gifter oss 24aug så det kan ju fortfarande vara sommarvarmt då.

  • carlsdotter

    Jag måste också tipsa om Absolut torr, den använder jag jämt eftersom jag avskyr att bli svettig under armarna. Har aldrig märkt att jag svettas mer någon annanstans.. det enda som är jobbigt med den är att om man inte är helt torr och ren under armarna när man tar på den så kliar och svider det som tusan under natten. Men jag klarar mig inte utan den! :)

  • lovisas

    Vichy har de bästa deoderanterna. Enda som funakr för mig. "absolut torr" från apoteket är egentligen för folk som har jätteproblem så man kan få utslag, sveda och liknande av den.

  • TheD

    Som allt annat så fungerar inte alla deo för alla ;) Det är bara att prova sig fram.

  • baboo

    Jag tycker att absolut torr är super! Viktigt att tänka på är att du ska duscha innan så du är helt ren och sedan se till att vara helt helt torr. Jag brukar blåsa lite med en hårtork under armarna för att vara helt säker. Sedan tycker jag att du ska testa den nu snart så du vet hur det känns. Jag märkte inte att jag svettades mer på något annat ställe så det är definitivt värt att testa i förväg! Inte en droppe svett på hela dagen!:)

Svar på tråden Vilken deo håller hela bröllopsdagen?? Vore hemskt att plötsligt känna att man luktar svett! Tips?