• Grodprinsens brud

jag ger upp...

Nu när bröllopet börjar jag bara känna att det vore riktigt RIKTIGT skönt med ett par veckors totalt "inte-tänka-på-bröllopet-alls".. . Men det är ju rätt kört. Ibland önskar jag bara att allt vore över. Jag gillar inte att tänka på det 24/7.. 

• Svar på tråden jag ger upp...
  • Pagnie

du jag kan säga att du inte är ensam. man blir helt matt av allt planerande osv. jag känner själv att jag bara vill ha det överstökat och ha det som ett fint minne istället. (13/7). Men hang in there för snart är det över och du kommer att ha fått en fantastisk dag.

• Lilliz

Du är inte ensam! Jag känner så också, men jag brukar försöka tänka på att vi är två som gör det här tillsammans, så att man inte tar på dig allt själv. Det brukar lugna mig lite när jag känner att jag VERKLIGEN vill lägga ner/ställa in/ inte tänka på bröllopet (17/8).
     Jag tror själv (i alla fall för mig) att det är jobbigt i början innan den stora dagen p.g.a. planering, nerver osv. men när den stora dagen kommer så kommer man bara att njuta och ha det hur underbart som helst.

Du gifter dig snart och du kommer att få en underbar dag! Glad

• Annica70

Jag förstår oxå vad du menar. Jag hade fullt upp till dagen innan men på ett bra sätt. Du kanske kan hitta en dag där du inte tänker på något som har med bröllopet att göra utan bara njuter av andra saker.

Men du ska absolut inte gå och tänka på att du hoppas att det var över. För när det är över så saknar man faktiskt all planering mm. Och det blir nästan lite vemodigt att det som man såg fram emot så välidgt mycket helt plötsligt är förbi.

Hoppas ni får en underbar dag

• FruForsmark

Jag tycker ni skall (även om det är omöjligt) försöka planera in lite time outer för att ladda batterierna. T.ex. att bestämma att fredagar har vi mysmiddag med film och pratar inte om något som har med bröllopet att göra. Eller ta lite småpauser där ni planerar in annat trevligt. Vet verkligen hur det är, man tänker, äter och andas bröllop och ju mer man planerat desto mer nästan besatt blir man att det skall gå perfekt på den stora dagen. Lycka till, ni kommer få en fantastisk dag! Lita på det.

• paisley

Igår höll jag på att bli GALEN på min blivande. Han fick sig en rejäl utskällning, all irritation som jag samlat på mig den senaste tiden kom upp till ytan. Förstår inte varför det är JAG som måste göra allt?? Om inte jag tar tag i saker händer ingenting, hur sjutton kan han vara så lugn? Igår frågade han mig vad som måste göras... SUCK!!

Nu är det ett tag kvar till vårt bröllop (7/9) men det är såå mycket kvar, och bara tanken på det gör mig alldeles matt.

Det är inte långt kvar för dig Grodprinsens brud! Då får du koppla av resten av sommaren  

• Chicita

Sista veckorna (månaden) sa jag att om jag hade vetat att det var så här mycket att göra så hade jag aldrig gift mig... Flört
    Och jag ångrade att vi inte försökt skramla ihop mer pengar / minska gästlistan så att vi hade kunnat betala för att andra gjorde mer - alltså köpt ett mer färdigt paket. 
    Men när dagen väl var där och vi var mitt uppe i allt så fanns det ingen ånger alls. Även allt som sket sig eller jävlades kändes som att det var bra att det hände.
    Men jag var så sönderstressad att det tog ända fram tills efter vigseln innan jag kunde slappna av ordentligt.

Så ett stort råd är att bara stanna upp, ta en dag ibland där ni inte pratar om eller gör något annat bröllopsrelaterat.
    Unna er en massage eller annan spabehandling.
    Ta en kväll och provsmaka lite goda viner på en restaurang eller nåt... Bio kanske?
    Sen får man kanske jobba lite hårdare andra dagar för att ta in den förlorade tiden. Men det är det värt Glad 

• marsmat
    paisley skrev 2013-07-02 13:41:41 följande:
    Igår höll jag på att bli GALEN på min blivande. Han fick sig en rejäl utskällning, all irritation som jag samlat på mig den senaste tiden kom upp till ytan. Förstår inte varför det är JAG som måste göra allt?? Om inte jag tar tag i saker händer ingenting, hur sjutton kan han vara så lugn? Igår frågade han mig vad som måste göras... SUCK!!
    Kramar! Du är inte själv om detta! Min m2b brukar fråga vad han ska göra, så lovar han att ta hand om något stort, och så händer det inget alls även om jag påminner honom båda snällt och strängt- förutom kanske att han startar ett googledokument och sedan glömmer det igen. Jag blir fullständigt galen! 

Nu har jag lovat honom att inte bli mer arg tills efter att det hela är klart för att det är så himla destruktivt och sluker så mycket tid när vi ska bråka. För att detta ska funka måste jag göra scheman åt honom och listor som han ska följa för att han inte klarar att planera sin egen tid eller se alla sider av en uppgift.

Jag blir fullständigt och hemskt uppgiven. BAH- Det är nästan så jag inte orkar gifta mig! Jag fattar inte varför jag ser alla dessa saker som ska göras men inte han! 
  • marsmat

Peppar till dig grodprinsens brud. Det kommer ju att gå superbra. Min amerikanska tjejkompis sade såhär om sitt bröllop: 

We had the most amazing day, everything was awesome. I though that since (m2b) did none of the planning, he wouldn't notice ANY of the hard work I had done but instead he was just really really impressed. And when our guests told us it was a lovely wedding I just looked around me and told myself: This is an awesome wedding because I totally rock!!

• Grodprinsens brud
    paisley skrev 2013-07-02 13:41:41 följande:

Nu är det ett tag kvar till vårt bröllop (7/9) men det är såå mycket kvar, och bara tanken på det gör mig alldeles matt.

Det är inte långt kvar för dig Grodprinsens brud! Då får du koppla av resten av sommaren  
    Hu ja, samma här. Och då är han ändå hyffsat intresserad emellanåt. En av de stora grejerna vi har kvar att fixa är HANS kläder. Om vi ska hyra behöver ju HAN följa med TILL butiken och de har bara öppet vardagar men han har för hög arbetsmoral för att ta en halvdag ledigt nu när de är kort om personal.. Jaha, dödläge liksom.. Och inte har han någon annan lösning heller. På minsmoking.se har de inte jaquetter i normal 48 inne just nu och de vet inte om det hinner in tills vi måste beställa heller... Så hyra är liksom enda alternativet i min värld just nu...

Tror vi får sätta oss ner och göra en lista på allt som är kvar:
    Skriva ut och skära detaljer på placeringskorten Göra färdigt, skriva ut och lämna in festprogrammen för dubbelsidig kopiering plus vika och knyta ihop Fixa kläder till honom Boka in klippning till honom Boka in behandlingar för mig (har fått presentkort) ansikte och manikyr Försöka få iväg honom på ansiktsbehandling eller massage för att slappna av Känns som att det är något mer... 
  • Hoffsennanen Tottoplex

Åh vad skönt att det finns fler!
    Fick häromkvällen ett maganfall vilket jag alltid får när jag är stressad till bristningsgränsen...!
    Jag gör mkt och min M2b tycker han gör en del men han anar inte alls hur kt det faktiskt är kvar tyvärr. Vill inte chocka honom heller..
    Har gjort en checklista med en del saker och går lite efter den. Mkt beslut hela tiden... Min m2b tipsade mig om att jag ska vara lite mer kille i det hela..! Har velat om skor ett år typ..letat efter de där perfekta oranga skorna som passar till vårat höstbröllop 19/10. Har tillslut hittat ett par som dock måste specialbeställas isf...för 2000:-. Då heller ingen returrätt osv... SÅ sitter de inte bra så känns det ju som skit oxå! SÅ nu är jag nästan helt 100 på att beställa ett par grå istället då våra färger är grå, champange och orange! Får bli oranga stövlar på fotograferingen i bokskogen istället!
    Men har hela tiden kännt som att man har hur mkt tid som helst på sig...och sen är det helt plötsligt nästan bara tre månader kvar! Vart tog tiden vägen?! Nä får bli att bli mer kille och helt enkelt bara bestämma mig och inte vela så förbaskat! 
    Hejja oss och tänk att några av oss kommer bli deprimerade när det väl är över...känns ju väldigt konstigt just nu!  

• Alyllyra
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-07-02 16:31:50 följande:
     Nä får bli att bli mer kille och helt enkelt bara bestämma mig och inte vela så förbaskat! 
    Nåja, i vår familj är det min m2b som velar mest och har svårt att bestämma sig. Själv är jag väldigt impulsiv i jämförelse Tungan ute

Jag känner igen mig i er frustration! När jag har gett sambon en uppgift så måste jag även sätta ett datum då saken ska vara gjord. Annars velar han in i det oändliga. Som t.ex. efternamnsfrågan, han var tvungen att bestämma sig om han ville byta till mitt efternamn eller inte, vilket han aldrig kunde göra. Till slut satte vi ett datum då han var tvungen att ha funderat igenom det, och den kvällen kom han till mig självmant och ville berätta att han hade bestämt sig för att ta mitt efternamn! Jag behövde inte ens tjata, vilket var jätteskönt.

Så det är väl mitt bästa (och enda) tips, som i alla fall funkar för oss: sätt ett datum då saken ska vara klar, och tjata inte på honom under tiden. Men sätt datumet lite tidigare än det eg. behöver vara klart, så att han har tid på sig att fixa det om han skulle glömma det... 
  • Grodprinsens brud
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-07-02 16:31:50 följande:
    Åh vad skönt att det finns fler!
    Fick häromkvällen ett maganfall vilket jag alltid får när jag är stressad till bristningsgränsen...!
    Jag gör mkt och min M2b tycker han gör en del men han anar inte alls hur kt det faktiskt är kvar tyvärr. Vill inte chocka honom heller..
    Har gjort en checklista med en del saker och går lite efter den. Mkt beslut hela tiden... Min m2b tipsade mig om att jag ska vara lite mer kille i det hela..! Har velat om skor ett år typ..letat efter de där perfekta oranga skorna som passar till vårat höstbröllop 19/10. Har tillslut hittat ett par som dock måste specialbeställas isf...för 2000:-. Då heller ingen returrätt osv... SÅ sitter de inte bra så känns det ju som skit oxå! SÅ nu är jag nästan helt 100 på att beställa ett par grå istället då våra färger är grå, champange och orange! Får bli oranga stövlar på fotograferingen i bokskogen istället!
    Men har hela tiden kännt som att man har hur mkt tid som helst på sig...och sen är det helt plötsligt nästan bara tre månader kvar! Vart tog tiden vägen?! Nä får bli att bli mer kille och helt enkelt bara bestämma mig och inte vela så förbaskat! 
    Hejja oss och tänk att några av oss kommer bli deprimerade när det väl är över...känns ju väldigt konstigt just nu!  
    Haha! Ja, kom igen nu tjejer, nu butchar vi till oss lite och blir lite mer grabbiga!
     starta mantrat "det löser sig" och upprepa detta tills du tror på det själv Ta tag i en sak och gör den direkt, skit i detaljerna och lullullet =) Använd ett par strumpor från strumplådan, ingen ser ett par fina stay-ups under långklänningen ändå så det gör inget om det är hål i tån. Klart! 
  • Hoffsennanen Tottoplex
    Grodprinsens brud skrev 2013-07-02 17:01:11 följande:
    Haha! Ja, kom igen nu tjejer, nu butchar vi till oss lite och blir lite mer grabbiga!
     starta mantrat "det löser sig" och upprepa detta tills du tror på det själv Ta tag i en sak och gör den direkt, skit i detaljerna och lullullet =) Använd ett par strumpor från strumplådan, ingen ser ett par fina stay-ups under långklänningen ändå så det gör inget om det är hål i tån. Klart! 
    Hahha!!! Precis! SKönt att någon förstod precis vad jag menade!! hahah!!!
Svar på tråden jag ger upp...