• Anonym
    Äldre 27 Jun 21:23
    5365 visningar
    12 svar
    12
    5365

    Hur stor reskassa?

    Hur stor reskassa bör man räkna för två vuxna och två barn i Grekland, på ett ungefär? Frukost har vi men inget annat..

  • Svar på tråden Hur stor reskassa?
  • Anonym
    Äldre 29 Jun 06:55
    #1

    Ingen som kan säga på ett ungefär????

  • Anonym
    Äldre 29 Jun 12:13
    #2

    Det är svårt att svara på din fråga utan att veta hur länge ni ska vara i Grekland? 

  • Äldre 29 Jun 12:16
    #3

    Oj, råkade svara anonymt. Inte meningen! 

  • Anonym
    Äldre 29 Jun 12:43
    #4

    Hoppsan, vi ska vara borta en vecka!

  • Äldre 29 Jun 13:03
    #5

    Vad har ni för planer under resan? Vad vill ni se & göra? Under högsäsong är det varmare dvs mer vatten/vätska behövs.Shopping?Är ni beroende av riktiga luncher eller räcker det med t.ex. yoghurt och frukt?     

  • Anonym
    Äldre 29 Jun 13:07
    #6

    Vi vill sola, bada och koppla av! Lite shopping men inte massor, tänkte blanda luncherna lagad mat och ibland youghurt etc....

  • Äldre 29 Jun 13:10
    #7

    kommer ni bo i lägenhet eller hotellrum? 

  • Anonym
    Äldre 29 Jun 14:14
    #8

    hotellrum där frukost ingår....

  • Äldre 29 Jun 15:16
    #9

    Det är jättesvårt att säga men för en vecka, två vuxna och två barn så skulle jag nog säga runt 10,000 kr i fickpengar! När jag var i Grekland tillsammans med tre andra vuxna så gjorde vi av med sammanlagft ca 20,000 kr i fickpengar för två veckor! Då åt vi frukost på hotellet (ingick), shoppade nästan inget alls (inget föll oss i smaken), åt oftast lunch på hotellrummet (köpte jättegod honungsmelon och bröd med fetaost i närmaste livsmedelsbutiken) och så åt vi middag ute på restaurang. Ibland åt vi även lunch på restaurang. Vi hyrde bil en dag och åkte på olika sevärdheter som kostade i entrén!
    Annars så solade och badade vi bara och det kostar ju inget!

    Vi bodde i Rhodos kan jag tillägga. Hoppas jag har kunnat ge dig en liten fingervisning åtminstone!

  • Anonym
    Äldre 29 Jun 15:27
    #10

    kitkät skrev 2013-06-29 15:16:01 följande:Det är jättesvårt att säga men för en vecka, två vuxna och två barn så skulle jag nog säga runt 10,000 kr i fickpengar! När jag var i Grekland tillsammans med tre andra vuxna så gjorde vi av med sammanlagft ca 20,000 kr i fickpengar för två veckor! Då åt vi frukost på hotellet (ingick), shoppade nästan inget alls (inget föll oss i smaken), åt oftast lunch på hotellrummet (köpte jättegod honungsmelon och bröd med fetaost i närmaste livsmedelsbutiken) och så åt vi middag ute på restaurang. Ibland åt vi även lunch på restaurang. Vi hyrde bil en dag och åkte på olika sevärdheter som kostade i entrén! Annars så solade och badade vi bara och det kostar ju inget! Vi bodde i Rhodos kan jag tillägga. Hoppas jag har kunnat ge dig en liten fingervisning åtminstone!Tack!

  • Äldre 29 Jun 15:52
    #11

    Lever ni billigt utan utsvävningar så skulle jag gissa på 1000:-/dag. Vill ni unna er lite extra och ha marginaler för plötsliga infall så minst 1500:-/dag.

  • Äldre 30 Jun 02:41
    #12

    Om det hade varit lägenhetshotell så kan man laga maten själv vilket kan vara billigare s länge man handlar i en riktig butik.Men okej. Det är jättesvårt att säga.   Att räkna 1000:- per dag tycker jag är rimligt som annapia skriver. MEn det kan hända att ni kommer på något ni vill göra/köpa och då får man lägga till lite.

Svar på tråden Hur stor reskassa?