• SofiaMagdalena

    Visa BILD på era bordsblommor

    Hej! 

    Vi vill gärna se bilder på blomarrangemang som ni andra har haft på borden. Vi är i planeringstagen för bordsblommorna och söker inspiration!

    Vi tänker använda konservburkar att ha blommorna i. Troligtvis med oasis i nuläget.

    De amerikanska sidorna har mycket kul men det är lite för "over the top" för oss :P

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-23 16:35
    Om ni citerar inlägg med bilder, radera bilderna så slipper man scrolla så mycket! Tack på förhand!

  • Svar på tråden Visa BILD på era bordsblommor
  • Noli
    SofiaMagdalena skrev 2013-06-29 12:32:06 följande:
    Vanliga konservburkar :)
    Åhå, tänkte först att det var det men tyckte att de såg större ut än vanliga konservburkar. Men vad smidigt!
  • LinneaR
    SofiaMagdalena skrev 2013-06-28 12:46:35 följande:
    Fantastisk kul idé! Helt i min smak.
    pulmonate skrev 2013-06-28 17:23:43 följande:
    Jätte fint! Detta föll mig i smaken. Sött och "down to earth".
    Tack så jättemycket!
    Efter bröllopet planterade jag blommorna i balkonglådorna:)
  • SofiaMagdalena
    LinneaR skrev 2013-06-30 17:41:41 följande:
    Tack så jättemycket!
    Efter bröllopet planterade jag blommorna i balkonglådorna:)
    Återbruk är bra grejor det! 
  • bjorkangsbrud

    Pyttis skrev 2013-06-27 09:17:46 följande: bjorkangsbrud skrev 2013-06-26 20:01:52 följande: Vad fint med äpplena som ljusstakar! Skulle passa perfekt på vårt höstbröllop! Hade du någon ljushållare i äpplena, eller gröpte du bara ur? är jättefint tycker jag med, ser så maffigt ut för liten peng :) jag har bara gröpt ur dem, och sen penslat med citroncaft innan jag satt ner värmeljuset, tar längre tid innan fruktköttet börjar bli brunt då :) och sen har jag satt ihop äpplena med tandpetare så de inte ska glida isärKan man göra det dagen innan, eller skrumpnar och mörknar äpplena för mycket då tro?

  • Pyttis
    bjorkangsbrud skrev 2013-07-01 11:27:41 följande:
    Kan man göra det dagen innan, eller skrumpnar och mörknar äpplena för mycket då tro?
    man kan ju gör grunden, med tandpetare och fästa ihop dem utan ljus i med tror inte det är nägn hitt att gröpa ur dagen innan.
  • Linnea89


    På alla bord hade vi vaser med en pion och lite grönt i.


    Framför våra platser stod ett fint arrangemang med bland annat rosor, pion, fresia och murgröna.
  • JIEB

    Vi hade inte mycket bordsdekorationer ö h t, mest då det skulle bli väldigt trångt med maten (exotiska plankor vid varje bord). Men vi beställde en jättefin blomdekoration som gick i samma stil som min brudbukett med vita rosor, murgröna och brudslöja. Skulle egentligen sättas ihop till en stor dekoration på vårt bord (honnörsbordet) men den blev uppdelad och delarna placerades på de tre närmsta borden.

    Inga toppenbilder direkt men ändå.



  • ModighWestlund

    Söker inspiration till det samma, men för rosor mer specifikt

    Har dock själv kikat på just det där med att använda konservburkar till bordsdekorationerna. Vilket sambon inte var så förtjust i men här är två bilder som inspirerade mig till det!




  • veronica84


    Något liknande har jag tänkt ha på borden. Blir rosa eller svart band runt vasen upptill, då vi har rosa, vitt och svart som färgtema
Svar på tråden Visa BILD på era bordsblommor