• Anonym (så ledsen­...)
    Äldre 22 Jun 19:52
    2128 visningar
    7 svar
    7
    2128

    Blir så ledsen

    För tre år sedan gifte jag mig med vad jag då trodde var mitt livs kärlek. Trots att vi varit ihop i sju år så höll det inte, mestadels pga att jag blev kär i en av mina bästa vänner. Nu gifter jag mig i sommar igen och allt känns underbart. 

    För några veckor sedan ringde min syster på förmiddagen och frågade hur det var med mig. Hon var på annan ort för hon skulle på - vad hon kallade- en tråkig fest som hon egentligen inte ville gå på. Hon beklagade sig länge om hur hon så gärna skulle vilja slippa.

    Senare samma dag blir jag "kidnappad" av mina fantastiska vänner och tyvärr är inte min syster med.

    En vecka efter möhippan ringer hon mig och frågar hur jag hade det. Jag berättade att möhippan var fantastisk men att jag gärna hade haft min syster där. Svaret jag fick var: "inte för att vara sån, men jag har ju faktiskt redan varit på en möhippa för dig och känner ju alla redan". (Vilket inte alls är sant då de flesta på möhippan aldrig träffat min syster). Jag blev helt ställd och sa: "det var ju snällt sagt". Samtalet blev väldigt kort efter detta då jag hade svårt för att hålla tillbaka tårarna. Efter vi lagt på så bröt jag ihop och grät, min m2b höll om mig hela kvällen. Min syster messade men jag svarade inte. Messen handlade inte alls om det som hade sagts.

    Några dagar senare messade hon igen: "Är du arg/sur på mig". Jag svarade att jag inte var det utan att jag var helt förstörd och så ledsen. Men min syster hade så svårt för att förstå hur man kan tolka hennes ord så hårt. Problemet är också att jag vet att om jag går på hårt och ifrågasätter så kommer det sluta med att hon gråter och att JAG får be om ursäkt, så är det alltid. Jag skrev iallafall hur jag tolkat allt och att jag är så otroligt ledsen.

    Trots att det gått flera veckor kan jag inte sluta tänka på det:
    1. min syster valde en  tråkig fest före min möhippa
    2. min syster kan ju inte anse att detta bröllop är så viktigt då hon redan varit på ett tidigare?!?!

    Hon sårade mig även genom att säga: "jag trodde inte att det var så viktigt att just jag var med". Vad tror hon? Jag har bara EN syster....

    Var bara tvungen att skriva av mig lite. Är så tacksam för mina vänner som gav mig en "ny" möhippa. De är helt underbara och så glada för min skull. Tom min höggravida väninna som inte kan komma till bröllopet pga födseln kom - och då vet jag att hon har en väldigt jobbig graviditet.

    Är det någon som varit i samma situation? Går det att tolka på något annat sätt än jag gjort? 
     

  • Svar på tråden Blir så ledsen
  • Äldre 22 Jun 20:13
    #1

    Sänder dig varma styrkekramar Hjärta

    Jag tycker det var väldigt elakt gjort av din syster och skulle ha tolkat det precis som du har gjort... Rynkar på näsan

  • Anonym (så ledsen­...)
    Äldre 22 Jun 20:33
    #2
    Lindlund skrev 2013-06-22 20:13:55 följande:
    Sänder dig varma styrkekramar Hjärta

    Jag tycker det var väldigt elakt gjort av din syster och skulle ha tolkat det precis som du har gjort... Rynkar på näsan
    Tack! Det värmer otroligt mycket <3.

    Känns även skönt att få höra att det inte är jag som överreagerar... 
  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 22 Jun 20:37
    #3

    Tråkigt :/ kram

  • Anonym (Överd­river)
    Äldre 22 Jun 21:20
    #4

    Jag tycker du överdriver något fruktansvärt! Din man fick hålla om dig hela kvällen för att du var förstörd? Det är bara tre år sedan ditt förra bröllop om jag förstår det rätt? Hade jag varit din syster hade jag absolut gått på även din andra möhippa men jag kan också förstå varför hon inte prioriterade det också. Hon ser säkert fram emot bröllopet men jag förstår om inte alla runt om "hoppar lika högt" andra gången som första.

  • Decemb­er2010
    Äldre 22 Jun 21:23
    #5

    Det är ju lite drastiskt från din sida att inte släppa det på flera veckor och säga till din syster att du är "helt förstörd". Det verkar ju absolut inte som din syster menat något illa. Jag hade sagt till min syster att jag blev besviken men sen skulle det räcka. Tror du gör bäst i att försöka gå vidare nu.

  • Decemb­er2010
    Äldre 22 Jun 21:29
    #6

    Hoppas ni får ett underbart bröllop och kan gå vidare med bara fina minnen istället! :)

  • tisa
    Äldre 22 Jun 23:07
    #7

    jag hade också blivit ledsen och reagerat som du. men jag förstår hur andra här resonerar.

    hon kanske inte ens tänkte att det var så viktigt för dig att hon var med, många tycker ju inte att en möhippa är så himla stort. sen var det kanske inte en så tråkig fest som hon framställde det att vara, det kanske var en superkul fest, men hon vill ändå inte säga att hon valde en rolig fest före din möhippa.. för det hade väl känts än värre att en annan fest skulle toppa din möhippa? eller nåt sånt. kanske tänkte hon inte alls liksom. 

    lägg inte mer energi på detta, hon menar inget illa och gjort är gjort. framrutan är alltid större än bakrutan :)  

    stort grattis till fina vänner och att du får gifta om dig med en toppenman!

Svar på tråden Blir så ledsen