• Minna0­3
    Äldre 19 Jun 14:34
    6832 visningar
    16 svar
    16
    6832

    Billig bröllopsfotograf.....

    Önskar vi hade råd med värsta fotografen men vi älskar varann o ville gifta oss fastän vi inte hade 150.000 att lägga på vårt bröllop.
    Nu letar vi efter en fotograf som vill föreviga vårt bröllop till vettiga priser...

    Bröllopet kommer att vara i Håtunakyrka i augusti.. tips mottages!!! 

  • Svar på tråden Billig bröllopsfotograf.....
  • Äldre 19 Jun 14:37
    #1

    Finns det någon fotoutbildning i närheten? Mediautbildning? Kanske ni kan anlita någon för en billig peng?

  • Äldre 19 Jun 14:46
    #2
    Minna03 skrev 2013-06-19 14:34:50 följande:
    Bröllopet kommer att vara i Håtunakyrka i augusti..
    Var i landet är det?
  • Minna0­3
    Äldre 19 Jun 15:50
    #3

    Stockholm...

  • Äldre 19 Jun 19:10
    #4

    Vi hade en jättetrevlig kille som tog 5000 kr för foto OCH videosnutt, många fina bilder. Jag fick ett album och alla bilder på dvd. Rekommenderar han... Om du gillar priset så kan du höra av dig, för annars kostar vanligen bara porträttfoto mkt mer! galet... Bara man nämner ordet bröllop kostar allt plötsligt skjortan...

  • Äldre 19 Jun 19:25
    #5

    Vad är det för maxpris? Vi har Malin norlén, dock så tog vi 5 timmarspaketet och det kostar 7900kr.

  • Äldre 19 Jun 19:29
    #6

    Det första paketet 1,5-3tim kostar 5500kr

  • Äldre 19 Jun 23:58
    #7

    vet ej vad det är för paket du talar om ang tiden...
    men denna kille, tog bilder, dvs porträttbilder, filmade vigsel samt efterfest och tog även bilder under den tiden.
    För vårt tillfälle hade han en vän med sig som hjälpte till med vimmelbilder m.m.
    De var med oss fr kl 16.00 då porträttbilder togs till ca 23.00 då vi själva valde att vinka adjö.
    För hela kalaset för oss tog han 5000:- och då inkluderades det DVD-film och ett album med bilder samt alla bilder från hela dagen på en dvd.
    Han kanske har ett annat pris för dig beroende på vad det är du vill ha hjälp med.
    han har en hemsida men man får ju ej göra reklam här på denna hemsida ( han har priser från ca 3000 kr)
    men som sagt, en jätterar fotograf som vi rekommenderar, bara hojta till isf och lycka till

  • Äldre 20 Jun 00:34
    #8

    Vi har bokat JNSVision som ska ta porträttbilder på oss efter vigseln. Porträttfotografering 1 timma kostar då 3000 kr. Man får ca 30-40 bilder, fullt redigerade! 

  • Äldre 20 Jun 07:45
    #10
    Lilla220 skrev 2013-06-19 23:58:16 följande:
    vet ej vad det är för paket du talar om ang tiden...
    men denna kille, tog bilder, dvs porträttbilder, filmade vigsel samt efterfest och tog även bilder under den tiden.
    För vårt tillfälle hade han en vän med sig som hjälpte till med vimmelbilder m.m.
    De var med oss fr kl 16.00 då porträttbilder togs till ca 23.00 då vi själva valde att vinka adjö.
    För hela kalaset för oss tog han 5000:- och då inkluderades det DVD-film och ett album med bilder samt alla bilder från hela dagen på en dvd.
    Han kanske har ett annat pris för dig beroende på vad det är du vill ha hjälp med.
    han har en hemsida men man får ju ej göra reklam här på denna hemsida ( han har priser från ca 3000 kr)
    men som sagt, en jätterar fotograf som vi rekommenderar, bara hojta till isf och lycka till
    Menar du vad jag pratar om? Hon har olika bröllopspaket man kan välja på så enkelt är det.
    Så här står det:

    Fotopaket Bröllopsfoto paket 1 -  ca 1,5-3 sammanhängande timmar, inkl resor och efterarbete (6-8tim) samt bilderna levereras högupplösta och retuscherade (80 -120 st) på DVD i både färg och även dubbel kopia i SV på ca 50% av bilderna.  Grundpris: 5.500 kr inkl moms I detta pris ingår även ett planeringsmöte om man så önskar. För varje extra timme utöver 3 tim tillkommer sedan 1.100kr/tim. Önskar man en coffétablebook med sina bröllopsbilder kostar detta ca 7-800 kr för en 33x28 cm bok som jag hjälper till med att sammanställa 1 st layout på, eller en liten ca 350 kr för en 23x25 cm bokse exempel:www.blurb.com/books/2575090  
     
    Bröllopsfoto paket 2-  2 st fotografer i 5 sammanhängande timmar, inkl resor och efterarbete (8-9tim) samt bilderna levereras högupplösta och retuscherade (120-140 st) på DVD i både färg och även dubbel kopia i SV på ca 50% av bilderna.
    Grundpris: 7.900 kr inkl moms
    I detta pris ingår även ett planeringsmöte om man så önskar. För varje extra timme utöver 5tim tillkommer sedan 1.200kr/tim. 
    Önskar man en coffétablebook med sina bröllopsbilderkostar detta ca 700 kr för en 33x28 cm bok, eller en liten ca 350 kr för en 23x25 cm boksom jag hjälper till med att sammanställa 1 st layout.
  • kouki
    Äldre 20 Jun 09:36
    #11

    Känner en kille i Stockholm som precis börjat gå in i bröllopsfotografins kretser. Han är riktigt duktig och rätt billig i och med att han är ny på området. Om ni vill ha kontaktuppgifter så PMa :)

  • MiaAnd
    Äldre 20 Jun 10:48
    #13

    Vi hade Malin Norlén. Hon är superbra och verkligen prisvärd! Hon har säkert gjort om priserna sen vi gifte oss för två år sedan, för då var hon ganska ny i branschen, men jag tyckte vi fick väldigt mycket för pengarna. 

  • Äldre 20 Jun 12:31
    #14

    Jag menar det jag skrev... Förstår ej vad som var svårt att förstå... Lycka till med Malin Det blir säkert bra och du nöjd. Man ska ta det man själv känner sig säker och trygg med.

  • Äldre 20 Jun 12:32
    #15

    Ps, Bruzan - vilka fina bilder! Det kallar man kärlek

  • sprall­an2000
    Äldre 17 Jul 21:09
    #14
    http://ellenedward.wix.com/lnform#!brollop/c199t

    Där har vi en fantastisk fotograf och inte så dyr är hon heller.
    Tog bilder på vårat bröllop och de finns flera att kika på hemsidan.

     
  • Äldre 3 Oct 18:00
    #16
    lizettefotografi skrev 2013-10-03 17:56:34 följande:
    Du behöver läsa reglerna för forumet.
    Det är inte ok att göra reklam för sig själv här inne.
  • Äldre 3 Oct 18:25
    #17
    Chicita skrev 2013-10-03 18:00:24 följande:
    Du behöver läsa reglerna för forumet.
    Det är inte ok att göra reklam för sig själv här inne.
    Självklart! Ber om ursäkt, var inte meningen att det skulle vara reklam då jag inte är intresserad av den sortens PR utan snarare att få möjlighet att hjälpa någon! Men skall ta bort mitt inlägg Tack för påpekandet! 
Svar på tråden Billig bröllopsfotograf.....