• Fru Kauko

    En gäst dök inte upp - en annan kom oanmäld? :S

    Igår hade vi vårat fantastiska Bröllop. Allt gick verkligen enligt planerna, en suverän dag.
    En sak blir jag bara lite fundersam över, min sambos och min vän dök inte upp, det kom vi på sen när vi kramat alla efter Vigseln. Och däremot dök det upp en person som inte ens var anmäld. Min mans fasters nya pojkvän.
    Vi hade i alla fall suupertrevligt, och tur i oturen då så blev den platsen åt den oanmälde.

    Men är det bara jag som tycker, att det är lite dålig hyfs, att i alla fall inte höra av sig om att en extra person ska komma, speciellt när vi har mat ( Catering) osv?


    --:2013-06-15 :--
  • Svar på tråden En gäst dök inte upp - en annan kom oanmäld? :S
  • Chicita

    Självklart måste man anmäla om man tar med någon och även om man inte kommer.
    Allt annat är dålig hyfs.

    Men det var ju tur i oturen nu då att det blev som det blev så ni varken stod där med en person för mycket som blev utan mat - eller en plats över som ni ändå skulle fått betala för.

    Grattis Frun Flört 

  • IdaOchTomas

    Vi hade flera som var anmälda som inte dök upp på bröllopet, men har i efterhand fått veta att det var sjukdomar, strulande barn och sånt där man inte rår över som orsakade det hela. Kanske var nåt sånt med er vän. :)

  • FruForsmark

    Att man tar med sig någon som inte är anmäld tycker jag är dålig stil. Då respekterar man inte brudparets önskan. Dock löste det ju sig bra för er. Grattis till ert bröllop!

  • jimsan78

    Jag tycker det är dålig stil att dyka upp oanmäld. Brukar ju finnas en anledning till att man bjuder de man bjuder. Det betyder inte att man inte gillar de man inte bjöd... Till vår vigsel får så klart alla komma men sen till festen så har vi bjudit 20st. Det kommer däremot att komma några senare på kvällen men detta tycker vi är ok för då har vi ju redan ätit osv. Man planerar ju för ett visst antal och skulle där då plötsligt dyka upp ett gäng så räcker ju inte maten eller drickan kanske.

  • Pagnie

    Det där med att det kommer oanmälda gillar inte jag heller. Jag tycker man ska anmäla sig. Men tyvärr har jag fått lov att lägga dom känslorna åt sidorna då min blivande man är från iran och där kan det komma en hel del oanmälda. därför har vi avtal med restaurangen för upp till 10 pers extra och plats om så behövs. Känns jobbigt men jag får tyvärr gilla läget.
    Men håller helt med dig. kommer det någon extra ska denne anmälas

  • Kala

    Både att inte meddela att man fått förhinder och ta med objudna gäster är galet fel. Om ni gifte er i kyrkan så är ju ceremonin öppen för allmänheten vad jag förstår så man kan inte hindra någon (inte ens okända) att närvara i kyrkan för vigseln men att någon objuden skulle följa med efteråt på middagen är helt uppåt väggarna. Du skriver att "platsen blev ledig" så jag antar att den oinbjudne även följde med på middagen...?
    Som någon skrev; tur i oturen att det blev som det blev och det fanns en sittplats vid obordet ledigt! *garv*

Svar på tråden En gäst dök inte upp - en annan kom oanmäld? :S