• Maria466

    Fick en fråga av den ena tärnan....

    Är det vi (ska ha två tärnor) som ska fixa möhippan?
    - Eeh, Jag svarade ja det får ni väl göra om ni vill.... Medans jag tänkte.... Hur ska jag veta det? Jag har aldit gift mig förut, heller alrdig varit på hippa FörvånadObestämd

  • Svar på tråden Fick en fråga av den ena tärnan....
  • passionsblomman

    Det är inte så konstigt att de undrar-det har mer och mer börjat bli så att "alla" tror att det är precis så, att tärnan ska fixa med hippan, som en del av sitt tärnuppdrag. Så är det exempelvis i USA, och det har spillt över ganska rejält på hur vad brudar i Sverie förväntar sig. det märker man inte minst i olika trådar här på BT.

    Men, om du och de vill veta hur traditionen i Sverige är, så är den som så, att möhippa har brudens vänner gemensamt ordnat och man har tillsammans planerat hur den ska vara. att en eller flera ofta tar ett huvudansvar i planeringen, faller sig nog ofta rätt naturligt och är man tärna så står man förmodligen bruden rätt nära, vilket gör att det antagligen ofta är så att just tärnan är rätt involverad i hippandet.

    Så, det är väl bra att de försöker ta reda på vad som förväntas av dem.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Maria466
    passionsblomman skrev 2013-06-16 18:29:37 följande:
    Det är inte så konstigt att de undrar-det har mer och mer börjat bli så att "alla" tror att det är precis så, att tärnan ska fixa med hippan, som en del av sitt tärnuppdrag. Så är det exempelvis i USA, och det har spillt över ganska rejält på hur vad brudar i Sverie förväntar sig. det märker man inte minst i olika trådar här på BT.

    Men, om du och de vill veta hur traditionen i Sverige är, så är den som så, att möhippa har brudens vänner gemensamt ordnat och man har tillsammans planerat hur den ska vara. att en eller flera ofta tar ett huvudansvar i planeringen, faller sig nog ofta rätt naturligt och är man tärna så står man förmodligen bruden rätt nära, vilket gör att det antagligen ofta är så att just tärnan är rätt involverad i hippandet.

    Så, det är väl bra att de försöker ta reda på vad som förväntas av dem.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Jag blev bara ställd av frågan så jag visste inte riktigt vad jag skulle svara. Tungan ute
Svar på tråden Fick en fråga av den ena tärnan....