• HelenSamuelsson

Var får man tag i is till bröllopet?

Vi skall ha vårt bröllop nu i juli?

Jag har varit ute och frågat var man kan få tag i all is till drinkarna? Där vi skall ha bröllopet finns ingen is. Någon som har något tips?

Hälsningar

Helen 

• Svar på tråden Var får man tag i is till bröllopet?
  • emm

Hej Helen!
    Om du har något Burger King eller liknande i närheten brukar man kunna köpa där. Tycker mig ha sett det i lite mer välsorterade mataffärer under sommarmånaderna också.

Lycka till! 

• Hoffsennanen Tottoplex

Finns att köpa i matbutiker!

• Vichy
    emm skrev 2013-06-15 23:45:29 följande:
    Hej Helen!
    Om du har något Burger King eller liknande i närheten brukar man kunna köpa där. Tycker mig ha sett det i lite mer välsorterade mataffärer under sommarmånaderna också.

Lycka till! 
    Vill bara slänga ut att eg får inte snabbmatsrestauranger sälja is! Vissa gör det men dom flesta säger nej, och det är för att det finns inget säkert sätt att transportera den. Is drar lätt åt sig bakterier. Därför måste alla anställda som hanterar is tvätta händerna och helst också ha handskar, det finns även en ishink och skopa som bara är till is!
    Därför borde man inte köpa is på snabbmatsrestauranger!

Dock finns det påsar med is att köpa på ICA Maxi och Coop Forum, som är färdigpaktereade... 
  • Sjörå

Fiskbilar kan också sälja is ibland. Dock kan de ha en viss lukt av fisk om man har otur. 

Svar på tråden Var får man tag i is till bröllopet?