• Daisy

    Spellistor för middag och fest

    Vi kommer inte ha live musik eller Dj utan tänkte sätta ihop 2 st spotify listor. En med lite lugnare bakgrundsmusik till middagen och enbart party låtar till kvällen.
    Men när jag sitter och ska leta musik så fastnar jag kommer inte på en enda artist eller låt förutom det jag alltid lyssnar på.

    Så nu behöver jag hjälp, tips på sk skval musik och sen de ultimata partylåtarna dom som fyller dansgolvet...

  • Svar på tråden Spellistor för middag och fest
  • Daisy

    eller om ni har en färdig spotify lista så får ni gärna länka til den.

  • Sailergirl

    Vi sökte på bugglåtar på google och la till en massa till vår spellista. Vi hade tre spellistor, en dansvänlig (typ bugglåtar), en "fullt ös" och en mingel. Vi hade ingen musik under middagen då vi visste att de äldre har svårt att höra med bakrgrundsmusik. Det var inte heller något jag saknade under middagen. 

    Efteråt körde vi två valser och sedan bad en gäst om fler dansvänliga låtar så då satte vi på vår dansvänliga lista :D Vi hade gjort tre listor för att kunna anpassa låtarna till hur festen fortlöpte. Det slutade med att vi faktiskt endast hann med den dansvänliga listan och gästerna bjöd till riktigt bra och dansade, så det var roligt, och inget vi hade förväntat oss (därav mingellistan :) ) 

  • Jessa

    Hej!

    Vi kör också spotify. Först gjorde jag en "middagslista" med en massa ballader men min blivande tyckte det hellre skulle vara utan sång.  Under festen kör vi mest "äldre" musik. Så här kommer mina listor, en för middagen och en för festen

     Klassisk middag

    BRÖLLOP 2013

  • 7011e gången gilt

    Timeflies-I choose U


    It must have been love


    Will.i.am This is love ft.eva


    David guetta-Sexy chick ;P


    stereo love.


    finns en del jag vet inte sj va jag ska välja


     

  • Daisy

    Åh toppen..ska kolla igenom era listor!!

    Jag håller med ang musik till middagen har oxå tänkt mej massa ballader. Men både min och min sambo´s pappa har dålig hörsel så det kankse är dumt.

Svar på tråden Spellistor för middag och fest