• ThereseV

    Hur många glas går åt på festen?

    Vi ska hyra glas till festen men jag är osäker på hur många som faktiskt behövs. 
    Man kommer behöva lämna in sitt gamla glas för att få ett nytt (alt. få påfyllning i det man har) så tanken är att kunna skicka ner backar till disken allt eftersom.
    Vi kommer servera vin, öl och cider (+ alkoholfritt).
    Lika många glas av varje sort som antalet gäster? Fler? Färre? 

  • Svar på tråden Hur många glas går åt på festen?
  • LadyTeague

    Jag skulle ta en del fler än ett per gäst. Glas kan gå sönder eller ställas ifrån och glömmas bort, så några extra vore nog bra. Dock bra att man måste lämna in sitt glas, det får nog fler att hålla reda på sitt!

  • ThereseV

    Menar du totalt eller per sort?

    Jag tänker ju mig att alla inte lär dricka exakt samma sak samtidigt.
    Vi har ju räknat med att glas kan gå sönder (men börjar det gå sönder glas till höger och vänster så har vi ju andra problem) 

    Säg att man har 50 gäster
    Om man då har 50 vinglas, 50 ölglas, 50 glas till cider så är det ju ändå 150 glas totalt, eller behövs det mer ändå? 
     

  • LadyTeague
    ThereseV skrev 2013-06-13 14:43:54 följande:
    Menar du totalt eller per sort?

    Jag tänker ju mig att alla inte lär dricka exakt samma sak samtidigt.
    Vi har ju räknat med att glas kan gå sönder (men börjar det gå sönder glas till höger och vänster så har vi ju andra problem) 

    Säg att man har 50 gäster
    Om man då har 50 vinglas, 50 ölglas, 50 glas till cider så är det ju ändå 150 glas totalt, eller behövs det mer ändå? 
    Är det likadana glas till öl och cider eller åtminstone så att de fungerar att använda till båda delar? För jag tror ju inte att alla kommer dricka både öl, cider och vin samtidigt, men just öl kan nog hända att många dricker samtidigt. Jag hade nog valt ett glas av varje sort per person och kanske några extra ölglas i fall att. Disken skulle ju också kunna bli sen eller krångla, och då kanske det är bra med några back up-glas. 
Svar på tråden Hur många glas går åt på festen?