• Gabiriella

    Hjälp med pris för bröllopfrisyr!

    Jag gifter mig om 9 dagar.
    En bekant till mig läser till frisör (andra året) och ska göra min bröllopsfrisyr.


    Hon kunde inte sätta något pris själv, och i början sa hon att hon inte behövde ha betalt.
    Men jag insisterade och då sa hon att jag fick välja själv.


    Nu är frågan vad som är ett rimligt pris?


    Hon går som sagt i tvåan på frisörgymnasium, och gör en jättefin frisyr som tar ungefär en halvtimme/trekvart.
    Hon ville hellre ha pengar än blommor/vin när jag frågade.


    Förslag?

  • Svar på tråden Hjälp med pris för bröllopfrisyr!
  • filibustern

    när jag gjorde min balfrisyr gav jag 1500 tro ja, med klippning, färgning och uppsättning. även detta av en frisörstudent, eller hon hade nyss gått ut. kanske det vore rimligt? 2000 max skulle jag lägga, i alla fall om jag var i samma situation som dig. 

  • FrökenMäkelä

    Tar det inte mer än 30-45min så hade jag nog inte gett mer än max. 800kr. Men 500kr tycker jag borde räcka.

  • Moignon

    Min frisör tar 800kr/h, tycker inte du ska behöva tar mer än halva den summan i timmen! Hon är ju inte ens lärling! Klippning, förening och uppsättning lär ju ha tagit lite mer än 30-45 min. :) Jag ger 500kr för klipp och 1400 för färg förutom tiden för uppsättning så de där 1500 för en student låter fullt rimligt. Men inte för bara uppsättning.

  • Sailergirl

    Jag betalade 1500kr för en jättefin uppsättning som tog ca 2h hos en utbildad frisör. Så mycket tycker jag inte att du ska betala.

  • RebeccaT

    om den endast tar 45 min, och hon fortfarande går på gymnasiet tror inte jag att jag hade gett mer än 500 kr:) Hon har ju dessutom redan sagt att hon inte behöver något. Så 500 kr tycker jag låter rimlligt:)

  • stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-06-12 15:21:41 följande:
    Tar det inte mer än 30-45min så hade jag nog inte gett mer än max. 800kr. Men 500kr tycker jag borde räcka.
    Moignon skrev 2013-06-12 15:52:16 följande:
    Min frisör tar 800kr/h, tycker inte du ska behöva tar mer än halva den summan i timmen! Hon är ju inte ens lärling!  

    Håller med dessa talare.


    Hon är bara en elev på gymnasiet och är inte ens lärling. Därför bör ca 500 kronor vara lagom.

  • Gabiriella

    Tack så mycket för alla svar!
    Min tärna tog hand om betalningen, så jag vet inte vad det landade på i slutet.
    Men hon var väldigt nöjd iaf, och även jag!

Svar på tråden Hjälp med pris för bröllopfrisyr!