• Lavia

    Formande underkläder

    Vad har ni för erfarenheter av formande underkläder? Jag har platt mage men skulle vilja forma låren och rumpan. Är hm:s modeller bra? Blir det varmt? Buktar det ut på benen i kanten?

  • Svar på tråden Formande underkläder
  • Chicita

    Jag har inte testat HM's modeller. Helt enkelt för att dom blir för tighta för mig Flört

    Jag gillar spanks. Och om du köper rätt storlek (din vanliga, inte en storlek mindre) så ska du inte få några utbuktningar där dom tar slut.
    Ju lösare hull du har - destå större effekt.

    En tjej i en annan av butikerna i kedjan jag jobbade i förut provade ett linne i "vår egen" modell. Och hon tappade 7 cm runt midjan.
    När jag testade linnet så blev jag bara plattbystad men fick ingen effekt alls runt midjan.
    Trosorna däremot ger superbra effekt på mig. Jag tappar en storlek över höfterna.

    Grejen är att dom hjälper till att hålla in. Men det blir ju bara bättre. Du kan inte trolla bort skavankerna helt.
    Ska du ha en helt platt mage så får du nog skaffa en riktig korsett med metallskenor. Men då är det inte säkert att det blir så bekvämt när du sätter dig ner och ska käka... 

  • Lavia

    Var köper man spanks? Formar de rumpan eller håller de bara in?

  • kouki

    Spanks kan du hitta i de flesta välsorterade underklädesbutiker:) Typ Twilfit, Change osv :)

  • 7011e gången gilt

    hoppar in å frågar var finns det höga trosor som drar in dalret på magen å inte drar in rumpan för den e plat som den är


     

  • Lavia

    Oj det verkar vara en hel vetenskap det här.. Tack för alla tips! Är det någon som har provat budgetmärken, t ex Hm eller Kappahl?

  • Chicita
    7011e gången gilt skrev 2013-06-09 17:59:39 följande:

    hoppar in å frågar var finns det höga trosor som drar in dalret på magen å inte drar in rumpan för den e plat som den är


     


    Hehe... det finns faktiskt såna "hålla in-trosor" med rumpinlägg Flört
    Och det finns lösa rumpinlägg att köpa om man behöver det också. Har ingen länk nu bara...

    Men om det ska kunna hålla in något så måste det hållas in hela vägen runt.
    Tänk dig själv att sätta fast en platta på magen med resårband runt ryggen... Plattan kommer ju bara att trycka in magen om resåren är tillräckligt hård runt ryggen liksom...
  • 7011e gången gilt
    hehe.kanske får skaffa lös rumpa med håla in magen typen haha min sambo kommer undra va fasiken jag ahr på mig.
  • Vichy

    Jag har provat hms tunnaste modell och jag tycker det funkar bra... I alla fall får man inte dra upp byxorna för långt på låren. ligger de ovanför knäna som de ska blir det inga veck!

  • SofiaMagdalena
    Lavia skrev 2013-06-09 18:01:45 följande:
    Oj det verkar vara en hel vetenskap det här.. Tack för alla tips! Är det någon som har provat budgetmärken, t ex Hm eller Kappahl?
    jag har provat hm och rekomenderar inte dem. Dom sitter inte snyggt, man får mer valkar än innan. Resårerna är hårda och inte speciellt följsamma så jag fick stora röda märken som sved efter bara ett par timmar. Jag skulle lägga ner pengarna på ett bra märke om det är ett måste med denna typ an underkläder. spanks, triump eller dylikt. Twilfit har många olika märken så jag skulle gå dit!
Svar på tråden Formande underkläder