• SamuelCazandra

Billig, stor, utan catering lokal i skåne?!?

Hej, sitter och försöker få tag i en billig, men ändå mysig och fin lokal till vår bröllops fest. Vilket känns väldigt svårt. Jag och min blibande vill ha lite lantlig/gammeldags känsla, tex gärna med trä bjälkar i taket. Men vi vill kunna fixa mat och dryk själva. Vi kommer nog antagligen ha vigseln på lokalen också. Någon som har något tips?

• Svar på tråden Billig, stor, utan catering lokal i skåne?!?
  • LindaCalle

Var i skåne ska det vara?

Vi ska ha vår vigsel och fest på Näsby Gård i Kristianstad. En stooor lada-liknande lokal som är omgjort till festlokal. Plankgolv bjälkar i taket vitputsade väggar etc. Superfint! Nackdelen är att det inte går att laga mat där, men man kan ju hyra in värmeskåp etc och ha maten i om man vill :)
    Kostar ca 6200 kr för fre-sön. 

• RebeccaT

Fogdaröd lada i Höör kan jag rekommendera. Superfin och mysig!! Kostar 3000 från tisdag-tisdag, så gott om tid att fixa innan och gott om tid att städa efter:)

• jennym

västra klagstorp precis utanför malmö där ska vi ha vår! :)

• marsmat

Skåne Tranås är superfint, eller Agneshill (där är mycket inkludert i priset). Vi gick nästan för båda men fastnade till slut för Svabesholms Kungsgård som inte är lika billig men som passade oss mycket bättre. Annars finns Borrby Kungsgård som vi inte sett men som jag tror är riktigt fin och prisvärd.

• marsmat

PS: Borrby has just den lantliga känslan verkar det som. Agneshill också men den ligger i Vellinge så det är lite mindre lantligt.

• Rin

En vän till mig kommer att ha sitt bröllop i sommar på Hedegårdens stenlada utanför Tågarp. Verkar jättefint och de hade fått väldigt bra bemötande.

Svar på tråden Billig, stor, utan catering lokal i skåne?!?