• Anonym (Mamma!)

    Jag måste berätta...

    Jag måste bara få skriva av mig. Jag går runt i en liten dvala och kan inte sitta still. Jag är gravid!! Var tvungen att ta två test för jag förstår det inte riktigt!
    Sprang in till sambon 5:35 imorse och bara viftade med stickan och grät! Det känns helt makalöst men obegripligt!


    När förstår man egentligen att det är på riktigt?


     


    Det känns, oj jag vet inte! Jag vet inte hur jag ska ta mig igenom en hel dag på jobbet utan att gråta idag!

  • Svar på tråden Jag måste berätta...
  • Anonym (Mamma!)

    Tack allihopa! Jag ville bara få berätta det här för någon! =)


    Jag kommer ha en underbar bröllopsdag, jag kan inte önska mig mer just nu, gifter mig med min kärlek om några veckor och jag vårt lilla pyre i magen! Jag känner mig lyckligast i världen!

  • Anonym (Bollen)

    Grattis! Då är vi i exakt samma sits du och jag :D

  • Mmmaria

    Grattis!Det blir nog mer verkligt på ultraljudet i v 12 eller 18, men främst när du börjar känna rörelser runt v 20. Är själv i v 36-37 med mitt andra barn och det känns fortfarande ganska overkligt trots jättemage och rörelser hela tiden. 

  • Anonym (Mamma!)

    Haha, ska jag behöva vänta så många veckor till innan jag känner att det är ett liv där i magen =)

  • Mmmaria

    Anonym (Mamma!) skrev 2013-06-03 15:23:55 följande:Haha, ska jag behöva vänta så många veckor till innan jag känner att det är ett liv där i magen =)Jo, så illa är det nog : ) Haha!När vi åkte ifrån sjukhuset efter ultraljudet så kändes det som om jag sa hej då till bebisen och att den var kvar på sjukhuset. Så, det är inte säkert att ett ultraljud räcker.... 

  • Anna S Olsson
    Anonym (Mamma!) skrev 2013-06-03 07:40:11 följande:

    Jag måste bara få skriva av mig. Jag går runt i en liten dvala och kan inte sitta still. Jag är gravid!! Var tvungen att ta två test för jag förstår det inte riktigt!
    Sprang in till sambon 5:35 imorse och bara viftade med stickan och grät! Det känns helt makalöst men obegripligt!


    När förstår man egentligen att det är på riktigt?


     


    Det känns, oj jag vet inte! Jag vet inte hur jag ska ta mig igenom en hel dag på jobbet utan att gråta idag!


    För oss tog det ca 1 timme innan chocken la sig och vi kunde "fira" tillsammans! Nu med andra barnet gick det lite snabbare (kan bero på att vi har försökt att få ett andra barn;P)
    Men ett STORT GRATTIS!!! Ska du och din blivande man ha! :):) 
  • Anonym (Hihi, snart så..)

    Hej, 

    Skriver anonymt eftersom många jag känner är inte på BT och jag vill att detta ska vara en hemlighet för de vi känner.

    Hur som helst, vi har nu bestämt att jag är inne på sista p-pillerkartan nu. Oh, vad spännande det kommer bli sen :) Visst, det kan ju ta hur lång tid som helst att bli gravid (och i så fall är det så) men det kan ju också gå snabbt. Tänk om vi får ett vår-sommarbarn nästa år?! Hoppas bara att jag inte får en världens "må illa graviditet" om jag blir gravid på en gång bara, det kan bli en trist bröllopsresa i så fall ;)

    Hihi, ville bara skriva av mig... vi har längtat efter barn så länge och nu har vi äntligen bestämt att det är dags! :D 

    Vill också passa på att gratta dig TS; (Mamma!) 

  • Anonym (Hihi, snart så..)

    Hihi, "är inne på BT" ska det ju stå såklart :)

  • Anonym

    Hej! Grattis!! Jättemycket. Det är hur häftigt som helst att vara gravid. Jag vill dela med mig av mina erfarenheter eftersom du kommer vara ganska tidigt i graviditeten under bröllopet. Jag har två barn och har verkligen mått PYTON med båda ända fram till v 20, jag pratar kräkas-dygnet-runt-sjukskrivning-tappa-10-kg. Men, det finns BRA läkemedel mot illamående. Så om din graviditet blir som min runt ditt bröllop så nöj dig inte om barnmorskan föreslår akupressur/åksjuketabletter/lergigan etc. Hjälper det inte så hjälper det inte och då finns det bättre mediciner. T ex Zofran (som är jättedyrt!) och Ondansetron (som är en receptkopia av Zofran för en tiondel av priset). Jag önskar dig verkligen lycka till och hoppas att jag inte Jinxat något! Heja er!

  • Anonym (dec mamma)

    Det blir verkligt vid första ul, helt fantastiskt att se den lilla! Annars märker jag bara av det genom att vara trött, må illa, svullen mage och ömma bröst. Skalmans mat och sovklocka gäller också ;)

  • Anonym (Mamma!)

    Ömma bröst och bubblig i magen, annars känner jag ingenting, kan man må såhär bra? :) Tack för alla gratulationer! Jag tror jag börjat förstå det men inte helt och hållet, fortfarande chockad!

  • Allis

    Åh, det är verkligen en omtumlande och lite chockartad nyhet för det är ju så vansinnigt stort :). Jag hade under många herrans år bidragit till Clearblues vinstmarginal när jag till slut fick ett positivt testresultat. Då ringde jag till min mamma och frågade om man kunde testa falskt positivt och hon började gråta. Det kommer jag att komma ihåg i hela mitt liv.

    GRATTIS!!!!!!!!

Svar på tråden Jag måste berätta...