• drömmaren

tips på dop och vigsel tillsammans.

hej!

jag och min sambo väntar vårat andra barn och pratar om att gita oss samtidigt som vi kommer ha dopet.
    men jag har ingen anning hur det går till eller hur vi ska planera det.

så jag tänkte om ni har lite tips och råd att komma med?

• Svar på tråden tips på dop och vigsel tillsammans.
  • jennie13

Hej! Vi ska göra så :) vårt andra barn föddes 24/5 och den 24/8 kommer han att döpas. Vi gör så (för att framförallt m2b inte vill ha mycket folk på själva vigseln) att vi gifter oss 13.30 och till den tiden bjuder vi in närmsta familjen. De blir även bjudna till dopet som är 14.30 och då bjuds även en dl vänner och släkten. Prästen får under dopet berätta att vi nyss gift oss. Efteråt bjuder vi på dopfika (troligen fika iaf) i församlingshemmet och sedan får vi se om vi avslutar fikat med en öppen inbjudan för de som vill/kan att äta sen middag med oss hemma eller på stan. Vi får se lite, det har som sagt bestämts idag så hela dagens upplägg är inte klart än. :)

• Loveit

Hej! Vi kommer mest troligt kombinera dop och bröllop. Just nu är jag gravid (endast v.12) och pyret är beräknat till årsskiftet. Vi har då tänkt ha dop och bröllop nästa sommar. 

Vi kommer ha temat Bonnabröllop och då kommer alla vara klädda som drängar och pigor. Vi kommer ha en dopklänning som är virkad på 1800-talet och har används inom släkten sedan dess. Sonen hade den på sig när han döptes också, jättefin!

Vi vill inte ha ett överraskningsbröllop, utan gästerna kommer få en inbjudan med info om dopet och bröllopet. Jag vet inte riktigt hur vi ska lägga upp det men själva festen kommer bara vara bröllopsfest.

Vad har ni för planer`? 

• drömmaren
    Loveit skrev 2013-06-10 14:47:41 följande:
    Hej! Vi kommer mest troligt kombinera dop och bröllop. Just nu är jag gravid (endast v.12) och pyret är beräknat till årsskiftet. Vi har då tänkt ha dop och bröllop nästa sommar. 

Vi kommer ha temat Bonnabröllop och då kommer alla vara klädda som drängar och pigor. Vi kommer ha en dopklänning som är virkad på 1800-talet och har används inom släkten sedan dess. Sonen hade den på sig när han döptes också, jättefin!

Vi vill inte ha ett överraskningsbröllop, utan gästerna kommer få en inbjudan med info om dopet och bröllopet. Jag vet inte riktigt hur vi ska lägga upp det men själva festen kommer bara vara bröllopsfest.

Vad har ni för planer`? 
    det låter jättemysigt med bonnabröllop =)

vi har inte kommit så långt....för jag vill igentligen ha ett vinterbröllop men jag vill att bebisen ska vara max 4 månader vid dopet så då går inte det.....är bara i v 10. och vi kommer eventuellt flytta till borås i höst så det sklulle ju vara jätte smidigt att ha dopet och bröllopet samtidigt....

sambon vill ha ett litet intimt bröllop med max 40 gäster och det är det ända som vi har bestämt än sålänge! 
  • Popaulolinona

Den 21/9 ska vi döpa dottern och vigas :)
    Vi har skickat ut två separata inbjudningar, en till dopet och en till bröllopet då vissa (ex. min blivande mans arbetskamrater) inte ska känna sej tvungna att gå på dopfikat efteråt då de inte ens träffat Ingid än.

Vi kommer börja i kyrkan kl 11.00. Först ska vi vigas och avslutningsvis döper vi. Direkt efter kyrkan håller vi dopfika för dem som anmält sej till det och kl 18 på kvällen smäller vi till med fest . Så det blir en paus mitt på dagen så att vi kan duka undan dopfikat, fotograferas och så att de gäster som vill kan svida om till festblåsan :)

• drömmaren
    Popaulolinona skrev 2013-06-17 19:27:47 följande:
    Den 21/9 ska vi döpa dottern och vigas :)
    Vi har skickat ut två separata inbjudningar, en till dopet och en till bröllopet då vissa (ex. min blivande mans arbetskamrater) inte ska känna sej tvungna att gå på dopfikat efteråt då de inte ens träffat Ingid än.

Vi kommer börja i kyrkan kl 11.00. Först ska vi vigas och avslutningsvis döper vi. Direkt efter kyrkan håller vi dopfika för dem som anmält sej till det och kl 18 på kvällen smäller vi till med fest . Så det blir en paus mitt på dagen så att vi kan duka undan dopfikat, fotograferas och så att de gäster som vill kan svida om till festblåsan :)
    låter som ett bra upplägg tycker jag!
  • Gummenuttan

Vi kommer ha kombinerat dop/vigsel nu i augusti Vi skrev i inbjudan Välkomna på ..... dop och vigsel mellan ... & ......Efteråt bjuder vi på lunch samt bröllopstårta och kaffeHar bara bjudit släkten och har sen min närmsta vän som tärna och en annan nära vän som värdinna    

Svar på tråden tips på dop och vigsel tillsammans.