• December2010

    Kan jag ha denna klänning som bröllopsgäst?

    Klädkoden är tyvärr "sommarfin". Alltså ingen vedertagen klädkod... Behöver hjälp, är denna för fin? Jag har den i korall shop.mango.com/SE/p0/mango/clothing/dresses/pleated-midi-dress/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-31 16:29
    Viktigt! Kjolen är 5-10 cm längre på min och slutar ca 10-15 cm ovanför foten. Har höga klackskor till

  • Svar på tråden Kan jag ha denna klänning som bröllopsgäst?
  • SofiaMagdalena

    jättejättefin! klart du kan ha den på ett sommarbröllop med den klädkoden. 

  • CharliesChoice

    Hej!

    Den tycker jag passar fint till "sommarfin" vad nu det är Jag förstår vad du menar med "för fin" men det tycker jag inte. Det du kan göra är att inte kombinerna den med galasmyckena, svinrygg och diadem, DÅ kanske det känns lite för uppklätt. Men om du håller en lite lägre profil på smycken o hår så tror jag inte det är nån risk att nån tycker den är "för fin".

  • December2010

    Tack för svar!:) Jag har tänkt ha utsläppt hår ( fixa lite fint fall på det bara) och diskret smink. Sedan beiga höga klackar och en tunn korallfärgad sjal i lätt genomskinligt bomullstyg under vigseln.

  • CharliesChoice
    December2010 skrev 2013-05-31 16:40:13 följande:
    Tack för svar!:) Jag har tänkt ha utsläppt hår ( fixa lite fint fall på det bara) och diskret smink. Sedan beiga höga klackar och en tunn korallfärgad sjal i lätt genomskinligt bomullstyg under vigseln.
    Det låter supersnyggt! Ha ett trevligt bröllop!
  • Anna S Olsson
    December2010 skrev 2013-05-31 16:28:50 följande:
    Klädkoden är tyvärr "sommarfin". Alltså ingen vedertagen klädkod... Behöver hjälp, är denna för fin? Jag har den i korall shop.mango.com/SE/p0/mango/clothing/dresses/p...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-31 16:29
    Viktigt! Kjolen är 5-10 cm längre på min och slutar ca 10-15 cm ovanför foten. Har höga klackskor till
    Jag tycker den verkligen funkar under deras "klädval/etikett", ta den! :)
Svar på tråden Kan jag ha denna klänning som bröllopsgäst?