• 7011e gången gilt

Nu blev de bråttom

I går ringde de från kyrkan och bärettade att allt var klart kyrk tid å lokalen var vår den 31 agusti:)

men vi har inte fixat nått alls jag ahr bästellt såpbubblor organska påsar och diamant nålar till buketten

men inga kläder inget måste göra inbjudan måste göra besök i lokalen så jag vet vad som behövs å inte å vad ska vi ha för mat? å herre gud vi bästemde oss nyss för detta därför jag inte hunnit.

har en vän som har en brud klänning men då ska jag kosta på å sy in den eller ska jag köpa mig något nytt vet ju inte om jag vill ha riktig brudklänning eller bara något vitt snyggt..

• Svar på tråden Nu blev de bråttom
  • HelenaFredrik

Börja med att ta ett djupt andetag ;0)

Titta på planeringskalendern som finns som verktyg här så ser du vad man ska tänka på. Allt är ju dock inte nödvändigt att ha men det är en bra lista att ha koll på så att man inte missar ngt som man tycker är viktigt. 

• Elinjz

Vi ska gifta oss 7/9 och kyskarn är precis bokad. Vet inte vart vi ska hålla festen eller vad vi ska ha för mat.
    Klänning har jag dock beställt och vet vad jag ska köpa till barnen. Ringen till mig är också inhandlad.

Mannens kläder och ring har jag ingen aning om, han får ta ansvar för den biten själv

• 7011e gången gilt

tack :)

ring ingen anning har tappat 35 kg så tror min förlovnings ring e för stor tänkte först ta den å sen lägga i nån sten men vi får se. kollar runt på klänningar vill ha nått änkel å nått man kanske kan ha sen åxå på finare partayn

å det är svårt åxå bästella kläder när man inte e 100 på sin storlek suchk å stön trodde detta skulle bli lättare hihi

• jimmyojennifer

Ta ett djupt andetag. Lugn bara lugn. Gör en to do list och börja bocka av. Fundera på er budget och sätt ett max pris på allting. Inbjudningarna kan man beställa färdig tryckta och jätte fina bara någon veckas leverans så ni kan skicka ut dom sen.

Det kommer gå prima. Jag tycker ska köpa en ny klänning, spelar ingen roll om de är en brudklänning, en rosa strandklänning eller en vit dräkt bara det är något nytt. Eller ny gammalt kanske begagnat men inte från en vän =)

Framtiden är den du själv skapar
  • 7011e gången gilt
    hon har aldrig använt klänningen då hennes blev inställtså den är som ny. har bästemt vikka tärnor jag vill ha i alla fall i dag :)
  • Sara 120707

Börja med det du måste ha. Någon att gifta dig med.Vigselförättare. Hindersprövning.    Angående resten, sätt er ner och skriv en lista och gör en plan, så att ni inte "rusar iväg" åt olika håll. En strukturerad plan deadlines och en budget sen brukar det bli lite dominoeffekt över det hela.Men först och främst, glöm inte hindersprövningen!!    

• 7011e gången gilt
    hinderprövning i fyld ska bara skikas in en man har jag hehe tärnor har jag 2 bäst män är bästemd men inte frågat än..fick en grått attak när sambons "pappa" ringde å frågade nån jävel har skvallrat fast jag sakt att det är hämligt tills inbjudan e skikad..men han kunde inte komma han åker till canada då så min sambo kommer antagligen inte ha nån mamma eller pappa där..
  • 7011e gången gilt

kan jag gåin i en butik för prova bara för veta min stil sen bästella på nätet känns ju lite dumt

• Ariana

Jag tycker absolut att du ska gå till butik och prova först, det är inte ovanligt att man upptäcker att man passar bäst i en helt annan modell än den man trodde innan. Butikerna tycker inte att det är konstigt att man kommer in och provar (du behöver ju inte säga att du funderar på att beställa på nätet). Det kan ju faktiskt hända att du hittar din drömklänning i butik.

• 7011e gången gilt

enligt de jag måttat sj så har jag 44 46 48 beroende på helt knäppt man ska inte se ut som jag tydligen hehe

Svar på tråden Nu blev de bråttom