• Lyndi

    Förminska brudklänning?

    Är det någon som vet om det går att förminska brudklänningar? Den passar över bysten, men är för tight över rygg/mage. Det är 2 månader kvar, kanske ska jag börja träna core riktigt ordentligt............. Suck. Jag köpte den över nätet så det var ju en chansning jag gjorde men ja... lite besviken blev jag....

  • Svar på tråden Förminska brudklänning?
  • Grodprinsens brud

    Du menar att du vill förstora den över rygg mage då? Förminska brukar väl vara ganska lätt men förstora då krävs en duktig sömmerska och att det är ordentlig sömsmån på insidan...


  • Lyndi

    Jag menar absolut inte att jag tänker göra det själv, jag funderar bara på om det går...

  • Chicita

    Om den är för tight så ska du väl inte förminska den? Då blir den ju ännu tightare Förvånad

    De flesta brudklänningar har extra tyg i sömmarna för att man ska kunna både lägga ut och ta in. 
    Men sen finns det vissa modeller som inte går att ändra utan att man förstör klänningen. Enda sättet att svara på din fråga är om man kan få se klänningen ordentligt.
    Med andra ord - gå till en sömmerska (ta med klänningen) och fråga.
    Det kostar inget att fråga (eller ska inte göra i alla fall) Flört 

  • Lyndi

    Äsch jag har skrivit fel. Jag menar förstora såklart! Sorry!

  • Chicita
    Lyndi skrev 2013-05-29 19:25:30 följande:
    Äsch jag har skrivit fel. Jag menar förstora såklart! Sorry!
    Hehe så kan det gå... Flört

    Men ja som sagt. Det beror på modellen, eventuella dekorband, broderier, pärlor osv om det går att förstora (eller förminska om man nu behöver det med sin klänning) så det är ju omöjligt att svara på såhär.
    Men rent generellt så går det jättebra GladFlört
  • Lyndi

    Så ser den ut:

    http://www.brollopstorget.se/hem/lyndi/galleri.php?cur_album=Standard#

     

  • Lyndi

    och här: http://www.brollopstorget.se/hem/lyndi/galleri.php#

    Jag tänkte att man kanske kunde ha snörning baktill? gah, jag vet inte. känner mig mest uppgiven just nu. 

  • Chicita
    Lyndi skrev 2013-05-29 20:24:48 följande:
    Jo, alla ska kunna se den! Kika gärna i mitt galleri!
    Jag får bara det här meddelandet 
    Oavsett om jag går via länken eller försöker kika via din sida

    Systemmeddelande



    Du försökte komma åt en sida som kräver behörighet!


    Den sida du försökta komma åt har du ingen behörighet för. Det kan t.ex. vara en sida som kräver att du är inloggad eller en viss behörighet som du inte har.


     
  • Carin85

    Jättefin klänning . Och ja det ser ut som att det kommer gå finfint att sy ut .

  • Chicita
    Lyndi skrev 2013-05-29 23:58:19 följande:
    Nu då?
    Nu kunde jag se den Glad

    Den är jättefin.
    Ser ut att vara lite pärlbroderier som kanske kan ställa till det. Men en duktig sömmerska ska kunna fixa det.

    Att sätta snörning i ryggen kan också vara ett alternativ ja Glad 

    Du behöver nog inte vara orolig, det där fixar sig Glad 
  • Chicita
    Lyndi skrev 2013-05-30 15:43:10 följande:
    Tack för att du bollade med mig! Jag hoppas de funkar!
    Ja jag tror inte att det ska vara några problem Glad
    Kanske inget för en amatör då, men för en riktig sömmerska så... 
Svar på tråden Förminska brudklänning?