• anothe­rplace
    Äldre 28 May 23:58
    2503 visningar
    5 svar
    5
    2503

    Utan lokal,,,,

    Försökte fixa ny lokal! En helt suverän nära en sjö! Passa oss perfekt (den vi skulle haft visade sig inte ens ha ett färdigt kök till dess).. Ringde på lokalen för ngr v sen, (den nya) jo då (stod inte något om de på kommunens hemsida) måste man känna någon som är med i den lokala orienteringsklubben,, jaha men får kolla upp det och återkomma! Hon sa rakt och tydligt då att bara någon som kan ge referens (å att man inte behöver känna de så noga) tog reda på 2 personer som är med i klubben! Ringer upp henne igen och meddelar deras namn! :) japp de är med, vi får boka bara hon checkar av med de först! Lät suveränt, gick ngt dagar, blev otålig skicka ett mail: ,,,citerar mig,,,,,,,,,,,,,,,,,,Hej! Mig du pratade med på telefonen förut, Skulle gärna vilja ha en bekräftelse sen om vi kommer få hyra lokalen, Till denna mailadress. Vi kommer även vilja ta en titt snarast på lokalen för att få en bättre uppfattning om hur det ser ut, så återkom gärna med ett datum som passar att vi kan få komma och kolla. Tid gärna efter kl 16 då Lucas jobbar till dess.,,,,, Hon svarade för 2-3 dagar seda;,,,,,,,,,,Citerar hon som hur ut,,,,,,,,,,,,,,,,vi pratades vid och det är ok att hyra då Carina och Björn Rydberg känner Er. NI kan titta på lokalen tisdagar eller torsdagar 1700-1900 då finns det vaktmästare, där tom v 24. Sedan får vi höras av i god tid innan själva dagen då Ni ska hyra för att bestämma mera hur ni får nyckel mm. JAaaa vi har lokal! Åkte ut idag å kollade å mätte,, OBS hade inte avvika den gamla då först vi sett denna,, Mätt och allt klickar!! På vägen hem ringer jag den förra lokalen och avbokar! (Denna a fräschare har kök och ligger 2 mil närmre kyrkan) Ursäktar med att vi måste ha tillgång till ett fullständigt kök (som stod i beskrivningen),, jag verkligen sjuder av glädje,! Kl 20:30 ringer min mobil idag,,,,,,, då ringer hon från den nya lokalen och säger; ,,,,, tyvärr kan inte ni få hyra lokalen, då Björn och Karina inte känner er! ,,,,,,, Va??????! Jag fattar inte ngt nu!! (Björn och Karina känner vi inte innerligt, men min sambo har träffat de 4 ggr pratat med de om detta/ Lr deras dotter som pratat med dem,,, dottern är tsm med sambons bestman,, å de ska låna oss häst å vagn på bröllopet) Va fan händer!!!! Vi står 2 mån innan bröllopet utan lokal :O varför fick jag bekräftelse som sen drogs tbx!!! HJÄLP!!! Vill bara lägga mig ned å tjuta! Först krångel med köket på den andra å nu detta!!! :(

  • Svar på tråden Utan lokal,,,,
  • anothe­rplace
    Äldre 28 May 23:59
    #1

    Hmm inga radbyten,, elaka mobil hoppas de går att läsa iaf,

  • Hannas­karlss­on
    Äldre 29 May 01:03
    #2

    Oj, det var mig en taskig en, Men ring och prata med henne. Förklara läget och säg att hon faktiskt gav dig ett Godkännande. Jag hoppas verkligen att det löser sig för er.

  • Äldre 29 May 05:53
    #3

    Har du mejlet kvar där hon sa de gick an för er att hyra? 
    Prata m dem som ni känner.. Kolla om de blivit nått fel
    där lr missförstånd..

    Lycka till! 

  • anothe­rplace
    Äldre 29 May 08:29
    #4

    Ha har Mejlena kvar, va smart nog att spara det när jag fick bekräftelsen, men är bara helt utmattad av detta nu, Allt ska tydligen krångla, usch,

  • anothe­rplace
    Äldre 1 Jun 22:08
    #5

    men vi skaffa ny lokal ist, dock 3 ggr så mycket kosta den, men så kan de vara ibland xD!

Svar på tråden Utan lokal,,,,