• Lemmi
    Äldre 27 May 20:26
    4502 visningar
    6 svar
    6
    4502

    Vart hittar jag en fin, prisvärd brudväska?

    Hej!
    Jag har varit inne på ett gäng affärer i jakt på en fin och prisvärd ivory brudväska. Jag har hittat några som varit okej för ca 200 kr men som kännts rätt. Min klänning är ivory så helst ska den vara samma färg alternativt glittrig/skimrande/pärlor/stenar/paljetter så att färgen inte måste matcha helt.
    Jag har varit inne på Väskan, Glitter, Guldfynd, andra smyckesbutiker, Ur&Penn etc.

    Steg två var att leta på nätet men det är en djungel... Det är svårt att få en riktig känsla för en väska på en bild. Storlek är också väldigt svårt att uppskatta när man inte får se väskan i verkligheten. Jag vill absolut inte ha en för stor väska men den ska ju ändå rymma näsdukar, puder, läppglans, värktabletter och allt annat man måste ha nära till hands en så viktig dag.

    Jag hittade någon äldre tråd i detta ämne men den var från 2010 och de tips på affärer som fanns i den har jag kollat och de verkar inte ha brudväskor längre.

    Är det någon som har något mer aktuellt tips på någon affär som kan tänkas ha det jag letar efter?
    (Jag vill alltså helst slippa handla en på nätet utan vill hitta en fysisk affär som jag fysiskt kan gå in i, titta på fysiska väskor och sedan fysiskt köpa en och fysiskt bära hem den! ;D)

    Tack på förhand!:)

  • Svar på tråden Vart hittar jag en fin, prisvärd brudväska?
  • Äldre 27 May 21:05
    #1

    Har du kollat sko-butikerna? Vissa (typ Nilsson Shoes och Scorett) kan ha väskor också.
    Kanske inte direkt "brud-väskor" men väskor som kan funka till det.

    Å andra sidan kan jag ju säga att det är rätt onödigt att köpa en speciell väska för det.
    Det är ju inte direkt som att du kommer ha väskan synlig på bilderna, eller hängandes över axeln i kyrkan/ vigselplatsen. 
    Ta en väska som du har hemma och låt någon vän, mamma eller annan lämplig hålla reda på den åt dig så sakerna du behöver finns nära till hands. Men att du slipper släpa på den och hålla reda på den.
    Stoppa ner en näsduk i bh'n eller linda en runt stjälken på buketten så har du en sån nära i alla fall  

  • Lemmi
    Äldre 28 May 09:46
    #2

    Tack för svaret! Ja, du kanske har rätt i att en brudväska är en onödig utgift i dessa tider. Det är ju inte direkt så att det saknas saker att lägga pengar på när man planerar bröllop...;) Men jag ska nog kika en sista sväng ändå, jag ska ändå snurra i affärer i eftermiddag för att kolla på skor, underkläder etc. :) Jag som avskyr att shoppa har nu hittat en tjusning i det och då är det bäst att passa på!;)

  • Äldre 28 May 09:50
    #3

    Ja kika runt för all del Glad
    Men jag menar mest att det inte är något att få "panik" för om man inte hittar Flört
    Vidga vyerna och kolla efter "en snygg väska" helt enkelt. Då kan du ju använda den efter bröllopet också och det blir lite som ett bärbart och användbart minne Solig

  • Äldre 28 May 17:30
    #4

    Jag köpte en på ebay för 158kr. Har dock inte fått hem den än.

  • Äldre 28 May 18:06
    #5
  • Lemmi
    Äldre 20 Jun 22:06
    #6

    Jag köpte en riktigt glittrig sak på Glitter för 199;- och den är bara SÅ jag! I love it! Det är väl mer en partyväska än en ren brudväska men den passar mig perfekt.:)

Svar på tråden Vart hittar jag en fin, prisvärd brudväska?