• Grodprinsens brud

    Är jag desperat?

    Som rubriken lyder. Nu är det 4 dagar kvar till sista O.S.A och vi har bara fått in svar från hälften av gästerna :( Vi har inte ens fått nej liksom... Idag skickade jag sms till min pappa och påminde lite fint om att det är svarsdatum snart och att mamma inte fått något svar från dem. Jag börjar bli lite nervös att inte alla inbjudningar gått fram eftersom jag klistrade på adresslapparna på kuverten... Eller att jag helt enkelt är trist och jobbig och att folk helt enkelt inte vill gå... Jag förstår ju givetvis att det rimligtvis inte är så men man blir ju lite nojjig liksom... 

    Någon som varit med om samma?
     


  • Svar på tråden Är jag desperat?
  • stormhelen

    Jag kan förstå att man blir lite nojjig när det är många kvar som inte har osa:t och det bara är några dagar kvar.


    För oss så var det  ca hälften som osa:de den sista veckan.


     


    Jag skulle nog inte påminna folk innan osa:t har gått ut. Folk kan ta det som tjat. Det är ju iaf 4 dagar kvar.


    Om de inte har osa:t sista svarsdagen då kan du ju ringa och fråga dem direkt om de ska eller inte ska komma på ert bröllop.


    Min m2b:s mamma svarade aldrig utan henne fick vi ringa efter att osa:t gått ut. Hon tyckte att det var så självklart att hon skulle komma att hon inte ens tänkte på att hon behövde tacka ja. ^_^


     


    Ha lite is i magen tills sista svarsdag är förbi iaf. =)

  • Sörön10

    Hej! Folk verkar tro att OSA mer handlar om "Svara detta datum" mer än "svara INNAN detta datum", så chilla!  

    Hör av dig till dem som inte osat nån dag efter att osa gått ut. Det kommer nog trilla in ett gäng alldeles dagarna efter också. Så var det för oss iaf! Galet irriterande, men hade nästan räknat med det också.  


  • stormhelen
    Sörön10 skrev 2013-05-27 20:39:56 följande:
     Det kommer nog trilla in ett gäng alldeles dagarna efter också. Så var det för oss iaf! Galet irriterande, men hade nästan räknat med det också.  

    Haha, ja man måste nog räkna med det OCH att vissa inte osa:r alls. Drömmer


    Vårt osa gick ut för 3 veckor sedan och det är fortfarande en familj som inte har svarat. Men vi har gett dem dispans till 9:e juni (då de bor i New York) för då ska vi på  möte med lokalen och fastställa menyn.

  • anotherplace

    Samma sits här, fast mer än hälften som inte svarat, man blir lite frustrerad och stressad haha, Men va fasiken är ju inte jag som måste stressa med de är ju de själva sen ;) Så jag undviker att tänka på de, sen kommer vi ringa runt den 1/6 ist! Å då gäller de dör de att ge besked, men har även påmint lite försiktigt och ursäktat om de låter som tjat (till några) för att just de är viktiga att de kommer :)

  • Rosorochkärlek

    Det är jättedålig stil att inte svara, men det är ju så lätt hänt att inbjudan kommer och så lägger man undan den och skriver in det i kalendern och glömmer helt att man skall svara.

    Jag skulle skicka ett trevligt mail till alla och påminna dem. Om du inte vill göra det själv kanske toastmaster kan göra det och formulera det som "Kära vänner som är inbjudna till N&Ns bröllop. Jag hoppas att vi får se er alla där, och att ni som ännu inte hunnit svara gör det så fort som möjligt. Jag kommer att vara toastmaster och tar gärna redan nu emot anmälningar om tal och spex. Tillsammans skall vi göra detta till en fantastisk dag för N&N" (Man får ju brodera ut det lite förstås, men du förstår meningen..)

    Jag skulle absolut inte ta illa upp för en vänlig påminnelse, tvärtom skulle jag bli glad att någon påminde mig.


    rosorochkarlek.blogspot.com - Min bröllopsblogg med massor av inspiration
  • darkHorse

    Jag är nog en sådan som skulle svara på OSA-datumet. För mig skulle det nog vara så att jag fick inbjudan, lägger in OSA och bröllopsdatum i kalendern och tänker att jag ska svara när jag kollat med sambon/tagit ut pajen ur ugnen/efter träningen. Sedan inser jag när kalender piper till dagen innan OSA att jag inte har svart än och gör det då.

    En del kommer nog inte uttryckligen OSA för de tycker att de redan svarat genom att de sa "ååååh, vad roligt. klart vi kommer!" senast ni träffade. Människor kan vara krepiga, ha tålamod med oss

  • Want to

    Hahaha känner igen paniken. 90% av våra gäster svarade sista dagen. Satt i telefon fram till halv tolv på kvällen
    Var en kompis som vi fick påminna annars svara alla =)
    Så du ska se att typ alla svarar sista dagen

  • sommaren13
    Grodprinsens brud skrev 2013-05-27 19:05:49 följande:
    Som rubriken lyder. Nu är det 4 dagar kvar till sista O.S.A och vi har bara fått in svar från hälften av gästerna :( Vi har inte ens fått nej liksom... Idag skickade jag sms till min pappa och påminde lite fint om att det är svarsdatum snart och att mamma inte fått något svar från dem. Jag börjar bli lite nervös att inte alla inbjudningar gått fram eftersom jag klistrade på adresslapparna på kuverten... Eller att jag helt enkelt är trist och jobbig och att folk helt enkelt inte vill gå... Jag förstår ju givetvis att det rimligtvis inte är så men man blir ju lite nojjig liksom... 

    Någon som varit med om samma?
     
    Känner samma sak, dock så har vi osa den 16e juni, än så länge så är det ungefär 10 pers som har svarat av 65 inbjudna...så det ska bli intressant och se när alla svarar eller om man får påminna lite fint...
  • Angelica och Engin

    jag har sista osa datumet imon och 33 gäster av 120 har svarat så det blir nog en massa ringa runt i helgen Flört

  • Fröken Finemang

    vi har sista osa 6:e, just nu är det  ca 28 ac 65 som svrarat. drygt hälften av inbjudningarna.

    Vi har 60 års kalas i släkten i helgen å hoppas det trillar in några osningar då.. annars får vi väl se vad som sker 6:e.
    kommer dock inte påminna några utan tar inget svar som ett nej tack.. 

  • Angelica och Engin
    Fröken Finemang skrev 2013-05-30 21:43:04 följande:
    vi har sista osa 6:e, just nu är det  ca 28 ac 65 som svrarat. drygt hälften av inbjudningarna.

    Vi har 60 års kalas i släkten i helgen å hoppas det trillar in några osningar då.. annars får vi väl se vad som sker 6:e.
    kommer dock inte påminna några utan tar inget svar som ett nej tack.. 
    men tänk om folk har glömt eller tycker att det är "självklart" att de kommer?
    Skall ni verkligen inte påminna? 
  • darkHorse
    Fröken Finemang skrev 2013-05-30 21:43:04 följande:
    vi har sista osa 6:e, just nu är det  ca 28 ac 65 som svrarat. drygt hälften av inbjudningarna.

    Vi har 60 års kalas i släkten i helgen å hoppas det trillar in några osningar då.. annars får vi väl se vad som sker 6:e.
    kommer dock inte påminna några utan tar inget svar som ett nej tack.. 
    Det är klart att ni gör som ni vill, men det blir ju lite jobbigt om någon dyker på bröllopsdagen för att de tror att de har OSA:t. Eller tråkigt om det kommer fram att någon inbjudan kom bort på posten (har hänt här på BT, risken ökar om man har lite mer stylade inbjudningskort där adressen kan försvinna).
  • Grodprinsens brud
    darkHorse skrev 2013-05-30 23:16:40 följande:
    Det är klart att ni gör som ni vill, men det blir ju lite jobbigt om någon dyker på bröllopsdagen för att de tror att de har OSA:t. Eller tråkigt om det kommer fram att någon inbjudan kom bort på posten (har hänt här på BT, risken ökar om man har lite mer stylade inbjudningskort där adressen kan försvinna).
    Det är precis vad jag är rädd för.. Att vi har dukat fint med bordsplacering och så trillar det in fyra stycken oanmälda som vi varken dukat eller beställt mat till.
  • Pagnie

    vårt sista osa var idag och pang sa det. nästan alla svar är inne men saknas fortfarande några. dessa kommer vi ringa till nu.
    så oroa dig inte.

  • FrökenCitron

    Precis som alla andra skriver upplever jag också! Vi har 16 dag kvar och några få OSA, samtidigt så håller vi på planera festen, känns mycket märkligt! 

    Men nästa bröllop vi blir bjuden på så ska jag OSA samma dag som vi får inbjudan!! Glad

  • Grodprinsens brud
    FrökenCitron skrev 2013-05-31 21:18:35 följande:
    Precis som alla andra skriver upplever jag också! Vi har 16 dag kvar och några få OSA, samtidigt så håller vi på planera festen, känns mycket märkligt! 

    Men nästa bröllop vi blir bjuden på så ska jag OSA samma dag som vi får inbjudan!! Glad
    Hahaha Precis så känner jag också! Vi kommer absolut OSA mycket mycket mycket tidigare hädanefter! Den känslan man får när det fortfarande är många som inte svarat är helt sjuk... Vi messade ett par gäster och har påmint någon via facebook såde flesta är inne nu. "Bara" 7 som inte svarat alls så där får vi nog försöka ringa i veckan...
Svar på tråden Är jag desperat?