• SingingFantacia

    Hår o makeup panik...

    Känner mig nästan egoistisk när jag skriver detta. Men min ena tärna som även är den som ska göra mitt hår och min makeup (utbildad hår och makup stylist) har åkt in på sjukhus (eller ska vara ärlig lvu hon hamnade där för att hon rymde) och kommer nog inte vara tillgänglig på vår bröllopsdag. Hon viste att det skulle bli så här om hon rymde ändå gjorde hon det. Nu står jag där utan hår och utan make. Ok sminket klarar jag själv då jag gått en del kurser men håret! Jag har smått panik. Det är lite mer än två månader kvar och jag har varit förbi några frisörer i närheten men de vill ha 2500-3800:- Pengar vi inte räknat med. Vad gör man?


  • Svar på tråden Hår o makeup panik...
  • FrökenMäkelä

    Vad ska dhu ha för sorts frisyr? Ingen annan vän som kan med lite övning hjälpa dig. Eller om du hör med vänners bekanta kanske det finns någon som är duktig på håruppsättningar.

  • marsmat

    Kolla på blocket, där finns folk som gör hår och smink för ca 500/ timmen och uppåt. Många duktiga också!

     

  • kouki

    Har du en frisörskola i närheten? Kolla med deras elever! :) 
    De brukar uppskatta att få någon att öva på och till ett billigare pris. 

  • kouki

    Har du en frisörskola i närheten? Kolla med deras elever! :) 
    De brukar uppskatta att få någon att öva på och till ett billigare pris. 

  • SingingFantacia

    Har tyvärr inga andra vänner som håller på med eller gllar att hålla på med hår =(
    Sminket klarar jag av själv. Men hår är absolut inte min grej.
    Men det där med frisörskola ska jag kolla upp ha en i centrumet. Tack för sörslaget. =)


  • Tahire

    kolla in Make up/hairstyling på facebook


    smink frisyrer
  • SingingFantacia

    Fick en tid hos en frissa och fick dessutom provuppsättning idag. Dock blev det inte riktigt som jag tänkt mig men hem och plattade till det och flyttade en hårnål, vips så blev det bra.

    bild hos frissan. 



    Bilder hemma:

     






Svar på tråden Hår o makeup panik...