• Annica70

Hjälp..ska ha mens när jag gifter mig!!!

Har nu räknat och kollat och jag kommer att ha mens när jag gifter mig. Det kommer att vara en av dom första dagarna i perioden och jag blöder MYCKET...

Jag vet att det finns tabletter som man kan skjuta upp mensen med. Är det någon som provat och vet om dom funkar? När börjar man ta dom? Finns dom recpetfritt mm

Tacksam för svar

• Svar på tråden Hjälp..ska ha mens när jag gifter mig!!!
  • tassa

Tjejers lott här i livet...!

Jag har använt dessa tabletter, de måste fås ut på recept, men att behöva mensa på sitt bröllop är absolut ett argument nog för att få de ;) Jag åt de under fyra månader i streck när jag bodde utomhus, och de funkar hur bra som helst för mig!

Ring en barnmorska redan idag så är det nemas problemas!

• FrökenMäkelä

Ring barnmorska så snart du kan! Tror absolut bröllpsdag är ett giltigt skäl till att få tabletterna utskrivna.

Men det finns inget recpetfritt.

Antar att du inte äter p-piller för med dem kan du enkelt hoppa över mensen eller flytta på den någon vecka.

• sommaren13
    Annica70 skrev 2013-05-27 07:03:17 följande:

Har nu räknat och kollat och jag kommer att ha mens när jag gifter mig. Det kommer att vara en av dom första dagarna i perioden och jag blöder MYCKET...

Jag vet att det finns tabletter som man kan skjuta upp mensen med. Är det någon som provat och vet om dom funkar? När börjar man ta dom? Finns dom recpetfritt mm

Tacksam för svar

Jag har samma problem  
  • Annica70

Har ringt nu och fått en tid.. Äter inga p-piller eftersom min sambo är steriliserad. Tycker inte det är någon mening att stoppa i mig hormoner om man inte behöver.

Hoppas det funkar nu bara.

Fick även tipset om att inte tabletterna funkar så kan man äta något som heter cykolf ( vet inte om det stavas så) som finns receptfritt på apoteket. Om man börjat ta dom tabletterna precis när mensen börjar så blöder man väldigt lite i alla fall.

får väl löpa båda så jag har hemma

hoppas det löser sig för dig sommaren13

• sommaren13
    Annica70 skrev 2013-05-27 09:03:24 följande:

Har ringt nu och fått en tid.. Äter inga p-piller eftersom min sambo är steriliserad. Tycker inte det är någon mening att stoppa i mig hormoner om man inte behöver.

Fick även tipset om att inte tabletterna funkar så kan man äta något som heter cykolf ( vet inte om det stavas så) som finns receptfritt på apoteket. Om man börjat ta dom tabletterna precis när mensen börjar så blöder man väldigt lite i alla fall.

Cyklo-F Dom äter jag när jag har mens, då jag blöder extremt mycket, dom är riktigt bra, man tar 3 tabletter per dag.
  • Allis

Jag har testat Primolut-Nor och ja, mensen blev uppskjuten men biverkningarna var rätt jobbiga. Om jag har fattat det rätt innehåller de en substans som påminner om gestagen (som är ena delen i vanliga ppiller) fast när jag som väldigt ung åt ppiller fick jag aldrig biverkningar på det sättet.

Bäst är nog att kolla med gyn vad som är snällast tänkbara och testa det i god tid för att ha koll på ev. biverkningar.

• FrökenMäkelä
    Annica70 skrev 2013-05-27 09:03:24 följande:

Då förstår jag att du inte äter p-piller. Hade inte jag heller gjort. Har själv inte ätit på ca. 5år men börja nu pga att jag också skulle ha mens lagom till vårt bröllop och jag har acne problem.

Hoppas du får tabletterna utskrivna och att de fungerar. Kolla noga med BM bara om du får blanda dessa receptbelagda pillrena med recpetfria så du inte utsätter dig för något som kan vara farligt.
  • Pia88

Hur länge är det kvar till bröllopet?

Läste det i  en annan tråd... Om det är några månader kvar kan du redan vid nästa mens ta tabletterna.. Då blir mensen uppskjuten och "missar" bröllopet...

• Annica70

gifter mig 22/6

Pia88 skrev 2013-05-27 09:18:03 följande:
    Hur länge är det kvar till bröllopet?

Läste det i en annan tråd... Om det är några månader kvar kan du redan vid nästa mens ta tabletterna.. Då blir mensen uppskjuten och "missar" bröllopet...
  • emelieparstam

Hej! Jag har fått dem tabletterna utskriven och provade dem för 1 månaden sedan för att se att dem funkar och de funkade =)

Nu har jag redan skjutit fram mensen lite men ska göra de en gång till då vi ska på sweden rock och vill inte jätte gärna ha den då.

Svar på tråden Hjälp..ska ha mens när jag gifter mig!!!