• Red Lion

Näsduk?

Jag skulle vilja ha en tygnäsduk vid vigseln istället för vanliga pappersnäsdukar, känns lite roligare och jag vet att jag kommer behöva en... Men jag har ingen aning om var man hittar nåt sånt. Vill alltså inte ha en sån sidenvariant män kan ha i en bröstfickan och som finns i finare herrbutiker utan nåt vitt i kanske bomull eller linne? Kanske med nån brodyr eller så. Men som dagt, var får man tag på detta? Känns så gammeldags, kanske inte många som använder nu för tiden?

• Svar på tråden Näsduk?
  • jonsar02

Jag har sytt min egen av vitt bomullstyg som jag kommer brodera in datumet på. Jag letade lite innan jag sydde min egen och det fanns bl.a. på tradera, ebay och andra webbutiker.

• Red Lion

Smart! Det skulle man kunna göra. :) Kanske. Har tid men har opererat ena handen, lite klumpig.. ;)

• Red Lion

Skulle gärna vilja ha tips på fysiska butiker där det kan finnas, gillar att känna på grejerna.. ;)

• Chicita

Jag har för mig att jag såg ett trepack på Åhlens för ett tag sen. Men är inte helt säker.

• airamo

Googla på "näsduk bomull" kommer upp många olika träffar, både helvita och mönstrade (typ randigt och rutigt) Skrattande

Min blivande köpte 13 pack på ebay för ca 130 kronor.  

• Red Lion

Gav med mig och köpte från nätet. Vid andra googlingen dök Slipskungen upp vilket de inte gjort tidigare. Billigt samt snabb leverans så nu har jag fina vita näsdukar. :) Tack för alla tips.

Svar på tråden Näsduk?