• Äldre 22 May 22:25
    4445 visningar
    14 svar
    14
    4445

    Bra primer?

    Någon som har tips på en bra primer? Ge gärna flera förslag då jag inte använder alla märken pga djurtester (orkar dock inte lista alla bra och dåliga här...)
    Tacksam för svar, har aldrig använt en men tänker att det kan vara bra, både till bröllopet och i fortsättningen. :)
     

  • Svar på tråden Bra primer?
  • Emmali­nnea
    Äldre 22 May 22:42
    #1

    Loreal studio secrets
    Nyx pore filler 
    Too faced primer som jag ibte kommer ihåg vad den heter 

    Den måste vara kompatibel med din foundation ochså så det är lote svårt att rekommendera utan att veta vad din foundation är baserad på. 

  • kouki
    Äldre 22 May 22:55
    #2

    Too faced primer potion(?)
    Smashbox (finns lite olika, gillar den vita)
    Dior (finns bara en tror jag? Den är i en pensel"penna")

     

  • Äldre 23 May 00:14
    #3

    Jag använder primern från märket Cailyn, säljs på pure cosmetic i Göteborg samt via deras webbutik. Det mesta av mitt smink är av det märket, och jag tycker att det är jättebra. Ej djurtestat heller.

  • Äldre 23 May 10:14
    #4

    Jag köpte Mac's Prep + Prime inför mitt bröllop och den kommer jag fortsätta mes!

  • Tahire
    Äldre 3 Jun 01:00
    #5

    harhört  mycket om kanebos


    smink frisyrer
  • paisle­y
    Äldre 3 Jun 08:14
    #6

    Laura Mercier!

    http://www.cowparfymeri.se/sv/product/1075/primer

    Finns även några fler primers än ovanstående, lite beroende på din hudtyp och vilken foundation du använder, men detta är deras klassiker.

    Sedan jag testade detta märke använder jag ingen make up från andra märken längre, tidigare hoppade jag runt och testade olika hela tiden. Fantastisk kvalitet och hållbarhet!

  • Jessa
    Äldre 3 Jun 08:39
    #7

    Make Up Store 

  • Äldre 3 Jun 08:47
    #8

    Jag använer den gröna från Smashbox. Men har hört att Algenist Pore Corrector Anti-Aging Primer ska vara vääääldigt bra :)

  • Äldre 4 Jun 11:05
    #9

    Smashbox primers och MAC's Prep + Prime har jag hört bra om. Som ögonprimer gillar jag Urban Decay Primer Potion, skuggan sitter som berget!

  • Äldre 23 Jun 16:26
    #10

    Kankse kan du kontakta en Make Up artist som är utbildad och kan berätta vad just du behöver. Det är olika beroende på vilken hudfärg/typ vilket smink du använder förövrigt. Föreslår att du tittar in på bloggen; http://guesslady.devote.se/ och ställer frågan som gäller just Dig. Det är din stora dag...


    Lycka till!!!

  • Äldre 23 Jun 17:34
    #11

    Jag använder en som är en kombinerad hudkräm & primer (då jag inte vill ha många olika steg)
    den heter vitamin day primer, har använt den i typ 3 veckor nu och den verkar vara bra :)
    Men alla är olika, man får nog testa sig fram vad som passar ens hud bäst, och fråga några experter på åhlens t.ex. 

  • Äldre 23 Jun 17:34
    #12

    Den är från Make Up store förresten...

  • Äldre 23 Jun 17:42
    #13

    Slutade med att jag köpte en på Bodyshop, den var genomskinlig så pasade alla hudfärger. Tror den var bra, sminket satt ju så.. :)

  • Åsa
    Äldre 23 Jun 17:53
    #14

    Jag tycker om:

    * Laura Mercier
    * Too Faced
    * Benefit
    * Urban decay

    sminknörd...oooh ja

Svar på tråden Bra primer?