• ellie01

Davids Bridal

Hej! 

Är det nån som har någon  erfarenhet utav davidsbridal.com
    Dom säljer nämligen White by Vera Wang bridesmaids klänningar men skulle vilja höra ifall nån har haft kontakt med den sidan tidgare?
    Är den pålitlig?

//E 

• Svar på tråden Davids Bridal
  • Boringbrick

Hej! Har inte köpt från hemsidan eller så, men min moster köpte sin klänning från Davids bridal när vi var i USA sommaren innan hennes bröllop. Vi fick väldigt bra bemötande och det sköttes professionellt och bra, så det borde inte vara någon större skillnad att köpa från deras hemsida. Så jag tror absolut att det går alldeles utmärkt att beställa därifrån.

• FrökenW

Ska köpa tärnklänning därifrån till en vänninas bröllop, har dock inte kommit så långt än. Funderar på om det är billigast att skicka via bruden i USA eller beställa direkt till Sverige. Resten av brudföljet är amerikaner så de har handlat i butik, inga problem där.

Det är en av de största kedjorna på området så man behöver nog inte vara rädd för att bli lurad, mer än att det såklart alltid riskerar att bli bekymmer med storlekar när man handlar online och det är ju en bit att skicka tillbaka. Men som jag förstår det är klänningarna uppsydda så att gå att ändra relativt smidigt. 

Får jag fråga vilken klänning det är du funderar på? Nu ska vi ha en specifik färg så hennes kollektion är inget alternativ för mig, men jag är lite sugen på att köpa den korta klänningen med 'ros'-kjol som cocktailklänning. Tycker den är fantastisk. 

• ellie01

vad skönt att höra!
    Min fästman är amerikanare och de klänningarna jag tittat på kan ej skickas till sverige, så jag kommer få skicka dom till svärmor som sedan får skicka hit :) helt klart värt det för dessa klänningar!

FrökenW skrev 2013-05-21 19:16:04 följande:
    Får jag fråga vilken klänning det är du funderar på? Nu ska vi ha en specifik färg så hennes kollektion är inget alternativ för mig, men jag är lite sugen på att köpa den korta klänningen med 'ros'-kjol som cocktailklänning. Tycker den är fantastisk. 
     Det är tre stycken som jag har fastnat för (utan att egnetligen konsulterat med tärnorna) vet inte riktigt färg än men definitivt någon utav dessa färger :) 

nackdelen är som du säger att man inte kan testa, det vore ju ypperligt behändigt ifall det fanns en butik med dessa klänningar här i Sthlm så att man bara kunde testa storlek. 

Var det den första klännigen du tänkte köpa? 
    Den är bedårande!!!  

• joe2012

Min väninnas brudklänning var köpt där samt min tärnklänning. De var köpta när de var i usa. Kvaliteten var bra och klänningarna snygga. Jag hittade min klänning där med men den var tyvärr slutsåld i min storlek. Lycka till!

• FrökenW
    ellie01 skrev 2013-05-22 09:07:31 följande:

Var det den första klännigen du tänkte köpa? 
    Den är bedårande!!!  

Precis den, i en av de två färgerna. Har för mig att jag såg den i något annat sammanhang för något år sedan och blev smått förälskad redan två. 

Den första av de långa har jag också tittat på, också fantastiskt fin.

Nu köper vi ju från DBs egen kollektion men jag fick tips av de andra tjejerna att strunta i storlekstabellen och bara köpa en stl större än vad jag normalt har, eftersom klänningarna de prövat varit genomgående små i storlekarna. Vet inte om det gäller White-kollektionen dock. Den modellen jag valt är visserligen lite stretchig i tyget, men jag räknar nog ändå med att få justera den lite innan bröllopet.  
  • FrökenW

Ett tips är förresten att titta efter kundbilder bland recentionerna, så får man lite känsla för hur kläningarna sitter på olika kroppar. Och det vore jättekul att veta vad du bestämmer dig för och hur det går. :)

• kouki
    minichristina skrev 2013-05-23 23:52:58 följande:
    Shit, var sitter dessa tjejers inre organ? :)
    Bakom all photoshop Flört
  • ellie01

Vilken bra idé att titta på kundbilder! Dessa vackra damer är tyvärr inte särskilt representativa för gemeneman. 

tack för all hjälp! 

Svar på tråden Davids Bridal