ellie01 skrev 2013-05-14 19:20:16 följande:
Hej!
Ville bara dela med mig om min erfarenhet utav brudklänningsbutiken White brud & fest.
Jag läste innan jag bokade min tid att ägarinnan ska vara rätt snorklig men när jag ringde var hon så otroligt trevlig! Så jag bokade tid.
Väl där så måste hon ha tappat egnagemanget TOTALT! Hon var så ointresserad utav mig och mina önskemål, tittade knappt på mig när jag talade och såg bara allmänt uttråkad ut.
Jag försökte få lite tips (eftersom hon ser brudar i alla olika former och färger prova alla möjliga modeller) om hon på rak arm hade några tips i modeller till mig, (är rätt kort och smal). Men hon kunde inte säga nått. Oh well tänkte jag. men när jag står på lilla pallen och har liksom satt på mig min allra första brudklänning så försvinner hon iväg för att hjälpa en kund (som INTE bokat tid). Hon är borta i säkert 5min. Så jag står på pallen, vet inte om jag får kliva av och ta av mig, så jag står flitigt och väntar.
Efter att jag provat kanske den 3:e klänningen får jag, min mamma och min MoH ett riktigt moment där alla blev tårögda, och min MoH frågar ifall jag inte kunde få prova med slöja och diadem, och utan tyghanskarna. Detta gick absolut INTE, vi var där för att prova klänningar...
Jag ska till Milagro imorgon och hoppas innerligt på ett varmare bemötande!
Jag är ute efter en Pronovias klänning och dom finns tyvärr bara på dessa två butiker.
Ville bara dela med mig av min erfarenhet! Om ni är intresserade utav Pronovias eller St Patrick så sk ni Absolut gå dit! Men vänta er inget varm välkomnande!
Ha en toppen dag!
/E
Fy vad tråkigt att du inte fick det bemötandet du var ute efter.
Jag var på White brud och fest två gånger. Den första gången hade jag inte bokat tid utan gick bara in så att säga. Butiken var tom och hon hade inga bokningar den dagen (det var en vardag någon gång mitt på dagen) så då fick jag prova hur många klänningar jag ville och hon ägarinnan var så trevlig så.
Men andra gången jag var där så hade jag bokat in en tid då jag även tog med mig mina tärnor. Då hade hon bokningar hela dagen och var jätte stressad. Jag hade talat om hur många klänningar och vilka klänningar jag skulle prova (mina favvoriter från den första provningen), och då vart hon paff att jag skulle prova alla. Något som vi hade kommit överrens om. Det blev lite som i sällskapsresan "snowroller" där en familj ska ta foton till sina liftkort, men pappan i familjen är för snål att låta alla få en varsin tur i fotobåset, utan vill ha alla i familjen på samma karta. Vilket leder till att familjemedlemmarna slängs in och ut snabbt som rackan för att hinna ta ett kort.
Lite så var det när jag skulle prova de där klänningarna.
Samma dag(ar) som jag var på White brud och fest var jag även på Milagro (jag var också ute efter en Pronovias).
Där var det helt annorlunda. Så rara och gulliga tjejer som jobbar där som verkligen lägger ner tid och energi på en där. De är både rara och duktiga.
Det slutade med att jag köpte min klänning där.
Däremot så tycker jag att ägarinnan kan vara lite snorkig (inte bara jag som tyckt), men det finns så många andra tjejer som jobbar där som är super trevliga.
Ett exempel på hennes snorkighet var bara för ett par veckor sedan då min klänning äntligen blivit klar. Jag bestämde mig för att åka dit och hämta hem den då jag vill ha den hemma. När jag kommer in i butiken får jag först en blick som säger å, vad gör du här? Hon frågar då lite snäsigt om jag ska prova klänningar varav jag svarar att "nej, jag ska hämta en klänning. Ni ringde och sa att den var klar. Så jag tänkte hämta den och betala det sista."
Hon tittar då oförstående på mig och säger "så du ska inte prova några klänningar."
Jag förklarar ytterligare en gång att jag ska hämta en klänning. Hon skickar då ner en av tjejerna att hämta den. Klänningen kommer efter en stund upp. Då vi konstaterat att det är rätt klänning så betalar jag det sista och åker sedan hem med en känsla av att det tydligen var väldigt jobbigt att jag kom dit.
Inte så kul när man köpt en klänning för 20.000:- Då förväntar man sig att personalen och speciellt ägaren är trevliga. Jag ska ju tillbaka dit för att låta dem sy upp och eventuellt sy in den till bröllopet. Vilket betyder mer affärer för dem.
Men mer än så vill jag inte handla där, (hade tänkt köpa en bolero) men det köper jag nog någon annanstans.
Utöver ägarinnan så är personalen där jätte trevliga och kunniga.
Men jag tror att en del av ägarna till bröllopsbutikerna i Stockholm skulle behöva gå en charmkurs.
Lycka till i klänningsletandet. Hoppas att du hittar din klänning och att du får ett bra bemötande på Milagro och att ägarinnan inte är så snorkig. :)