• Elbele­y
    Äldre 14 May 01:46
    6522 visningar
    9 svar
    9
    6522

    Bröllopsresa i present - hur administrera?

    Hej på er! Vi önskar oss enbart bidrag till bröllopsresan i present. Jag vet ju själv att det inte alltid är så roligt att ge just pengar och vill därför gärna göra någon grej för att få gästen att känna att det blir mer personligt och roligt. Summasumarum vill vi få pengarna till ett konto och inte ha kontanter på festen. Men hur gör man detta på ett roligt sätt? Tips och idéer? Har varit inne på att öppna ett Forexkonto och säga att man tankar vårt resekort eller nått sånt. Vad tror ni? Vi vill inte heller kunna se vem som gett vad - detta ska administreras av vårt värdpar. Vi vet ännu inte vart vi ska åka, vilket ju utesluter resecheckar... Alla tips på administration/logistik och roliga idéer mottages tacksamt! /Elin Så är formulerar vi oss på hemsidan: "Trots att vi köpt ett helt hus, så är skåpen redan överfulla. Under 10 år tillsammans har vi skaffat det mesta vi behöver (och lite till). Det vi önskar mest av allt är att ni vill dela vår dag med oss. Under hösten/vintern hoppas vi komma iväg på en härlig ?once in a lifetime? bröllopsresa. Vill du ge oss något i bröllopspresent så är ett bidrag till resan värt mer för oss än alla ting. Alla bidrag administreras av värdparet. Vi kommer inte att kunna se vem som gav vad om du själv inte vill förstås."

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-14 01:48
    Okej... radbrytning via iPad funkar tydligen inte....

  • Svar på tråden Bröllopsresa i present - hur administrera?
  • Jossan­Kossan
    Äldre 14 May 08:12
    #1

    Hm det är en knepig situation det där tycker jag, vi står i samma sits så jag följer tråden i hopp om bra idéer

  • Elbele­y
    Äldre 17 May 23:42
    #2

    Är det ingen som har några kloka tips? Hur gjorde/gör ni?

  • Johann­aty
    Äldre 18 May 00:24
    #3

    Vi har satt osa till min tärna som kommer styra det där med bröllopspresent tex att alla sätter in en summa och så blir det ett presentkort. Ville inte skriva något på inbjudan. :) Men hon vet vad vi önskar oss bla. en resa. Gästerna kan känna att det underlättar också att någon styr så det slipper välja något. 

  • Äldre 30 May 11:54
    #4

    Vi önskar oss detsamma!! Ingen annan som har förslag på vettiga tillvägagångssätt?

  • HubbaB­ubba
    Äldre 30 May 11:58
    #5

    Vi önskar oss resentkort från Ticket. Glad
    Då kan man ju även ha en liten låda som dom kan lägga presentkorten i, och man kan ju be dom vara anonyma och bara(om man vill) låta dom skriva summan på Glad

  • HubbaB­ubba
    Äldre 30 May 11:59
    #6
    HubbaBubba skrev 2013-05-30 11:58:56 följande:
    Vi önskar oss resentkort från Ticket. Glad
    Då kan man ju även ha en liten låda som dom kan lägga presentkorten i, och man kan ju be dom vara anonyma och bara(om man vill) låta dom skriva summan på Glad
    Ska självklart stå presentkort och inte resentkort Tungan ute
  • Äldre 29 Jul 20:59
    #7

    Detta är jag också lite nyfiken på då vi också ska önska oss bidrag till resan.. :)

  • Äldre 29 Jul 21:02
    #8

    Ticket är ett bra alternativ eftersom man inte låser sig vid att resa med ett speciellt bolag. Glad

    Annars valde vi faktiskt kontant-lösningen.
    Men jag plockade ur pengarna ur kuverten innan vi läste korten eftersom vi inte ville veta vem som gett vad Glad 

  • ADE
    Äldre 3 Aug 21:06
    #9

    Vi gifter oss sommaren 2014 och vill också ha bidrag till resa. Är bjuden på ett bröllop i år den 24/8 där paret har önskat sig pengar till resa och skrivit följande: "Vi önskar oss inga bröllopspresenter men om ni ändå vill ge en gåva tar vi tacksamt emot ett bidrag till vår bröllopsresa. Gåvan kan sättas in på bankkonto ..... Gåvan kan självklart vara helt anonym." Det tycker jag ar ganska bra skrivet.

Svar på tråden Bröllopsresa i present - hur administrera?