• Bluebird

    Fula ben...

    Jag har alltid haft problem med mina ben. Jag har haft hårsäcksinflammation efter rakning och alltid haft prickar. Det är verkligen fult! Det syns inte lika mycket om jag brun utan solar dom, men det syns ändå. Och så orkar jag inte hålla på med det hela tiden.

    Nu undrar jag om ni vet nåt bra tips, nån kräm eller vad som helst som gör att jag blir av med alla prickar. Det är mest röda ärr, och prickar som vägrar försvinna. Provat det mesta som aloe vera, tee tree oil, korstison. Allt!

  • Svar på tråden Fula ben...
  • Chicita

    Jag vet ingen kräm som tar bort fläckar sådär direkt.
    Men att peela ofta (2-3 ggr i veckan) och smörja med en bra återfuktande creme kan i längden göra att man bleker ner ärren.

    Om rakning ger dig sår och inflammationerade hårsäckar så kanske du ska prova någon annan typ av hårborttagning också så inte nya ärr uppstår. 

  • Plättis

    Om det är röda prickar som dyker upp efter varje gång du rakar benen kan du prova en liten grön tub från RFSU som heter Hair Helper, den finns på apoteket och räcker länge. Jag har också problem med röda prickar, men om jag smörjer direkt jag rakat benen så blir det inga. Det svider i vansinne första sekunderna, men det hjälper! Att smörja med body butter de dagar man inte rakar benen fungerar också. 

Svar på tråden Fula ben...