• Vichy

Billig men vacker plats till bröllopsfesten! Värmland/Närke/Västra Götaland

Hej!
    Jag är på jakt efter en vacker och billig plats för våran bröllopsfest!
    Jag är från Värmland, min m2b är från Västra Götaland och vi bor just nu i Närke! Vi skulle kunna tänka oss att gifta oss i alla län, det viktiga är att vi hittar en lokal som vi gillar... (Det är viktigare än kyrkan.. ;) )

Vår dröm vore att det skulle finnas både möjlighet till självhushåll och/eller billig men bra catering! Vi vill inte lägga för mycket pengar så så billigt som möjligt men ändå fint!
    Drömmen vore om lokalen låg vid nått form av vatten (sjö, hav, å...) och att miljön ute och inne är fin eller går att göra finare!

Sen måste den vara stor nog för över 100 gäster (just nu är vi uppe i 125, då har vi inte kapat nån än)

Har du nått förslag? Alla är uppskattade även om inte allt ovan är med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-02 01:55
    Glömde lägga till att möjlig övernattning för gäster på området eller i närheten av festlokalen är ett stort plus!!

• Svar på tråden Billig men vacker plats till bröllopsfesten! Värmland/Närke/Västra Götaland
  • Fyra hjärtan

Gällersta forngård utanför Örebro...? ska vara en stor och fin lokal att dekorera, vackert till bröllop. Ligger ca 10 min utanför Örebro förbi universitetet, mot kumla.....
    Lycka Till! 

• Fyra hjärtan

P.s  Är mycket eftertraktad som bröllopsfest lokal, så man måste vara ute i god tid... ds

• Vichy

Tack!

Nån mer som vet nått om lokaler i Värmland eller Västra götaland/Skaraborg.? 

• Cathelica

Lite osäker på utemiljon der, men prostgårdslagorn (stavas?) i Torsby är jättefin, kostar bare 600 för en helg.
    Annars finns det jo massa fint vid Rottneros park i Sunne, blandt annat spegelhallen! :) Osäker på pris der dock :) 

• theluckiest2013

Kavelbron Event i Tibro/Skövde! Det är förvisso en restaurang med fullständiga rättigheter, men det är väldigt fint och prisvärt!

• Rosorochkärlek
    Vichy skrev 2013-05-13 15:04:03 följande:
    Tack!

Nån mer som vet nått om lokaler i Värmland eller Västra götaland/Skaraborg.? 
    Spontana tips i Värmland:

Blomsterhult i Molkom är/har väl en stor loge som man kan vara på? Tellerud kanske också tar så många personer.

Brunskog har både stor lada om man vill ha det och en mer inredd lokal om man vill ha det.

Det står en stor skylt innan Skåre om att de har lokaler för bröllop, men jag vet inte vilka de är.

Stadshotellet har också lokaler, liksom CCC, men då pratar vi nog en annan budget.

Ingen aning om priser dock, men om man letar runt lite går det säkert att hitta billiga lokaler om det är det man vill ha. Allt beror ju på vad som är viktigast (priset, platsen, stämningen?) och vilken stil man vill ha.

Lycka till!
    rosorochkarlek.blogspot.com - Min bröllopsblogg med massor av inspiration
  • Disa

Lagergrenska huset i Vänersborg.
    Fantastiskt fint gammalt hus i Vänersborg, ca 200 meter till vattnet men ändå mitt i centrum typ :)
    Hyra av huset är gratis om man beställer sin mat via dem. Vi betalar 335 kr/kuvert för 3 rätters. Dock kostar det 300 kr/h för serveringspersonal.
    Vi ska ha vår fest där och det kommer gå på  ca 28 000, med serveringspersonal, 3 rätters och kaffe till 54 personer. Bästa är att vi kan ha egen alkohol då det sprar en del kronor :) 

Om du söker på Lagergrenska  huset på facebook så hittar du jättefina bilder där :) Och kalasboden.se hittar ni kontakt- och prisuppgifter :)

• keskis

Hej!
    Jag har fått ett tips, här på BT tror jag, om en lokal i Brunnsparken i Örebro. Dessvärre vet jag inte vad den kostar men det är en stor lokal som ser väldigt mysig ute, lite ladugårds-aktig så. Länk: http://www.brunnsparken.com/gallery_19.html

När vi var på Bröllopsmässa i vintras träffade vi en cateringfirma där som verkade väldigt vetttig och flexibel. Hon kan fixa med olika tjänster såsom porslin, personal, mat mm. Man får själv välja och plocka vilka tjänster man vill ha. Länk till företaget: http://www.bondbonan.se/ Hon har sin bas i Fjugesta. Igen så har jag ingen personlig erfarenhet av företaget mer än de ord vi växlade på mässan, men hon var väldigt trevlig och verkade tillmötesgående och öppen!

Om du ringer och tar reda på priser mm hos dessa företag så återkom gärna - jag är nyfiiiken!! Vi ska inte börja med bröllopsbestyren än så kan inte ringa själv :)

Lycka till!

• Tillys

Kan tips om Brunsbo Gästgifveri utanför Skara. Gammal biskopgård, väldigt vacker miljö, god service och framförallt bra mat! Festlokal samt både vandrarhemsrum, lägenheter och hotellrum att hyra :)

• Rosorochkärlek

Vet inte när ni skall gifta er, men hembygdsföreningen i Molkom (eller vilka det nu är) söker varje år efter brudpar till midsommar. Jag tror att man då får en del gratis (typ lokal), men i utbyte mot att alla som vill är välkomna på själva vigseln.

Det finns säkert fler hembygdsgårdar som har liknande upplägg, så vill man komma billigt undan är det värt att kolla.

rosorochkarlek.blogspot.com - Min bröllopsblogg med massor av inspiration
  • Vichy
    Rosorochkärlek skrev 2013-05-29 09:27:05 följande:
    Vet inte när ni skall gifta er, men hembygdsföreningen i Molkom (eller vilka det nu är) söker varje år efter brudpar till midsommar. Jag tror att man då får en del gratis (typ lokal), men i utbyte mot att alla som vill är välkomna på själva vigseln.
    Aldrig funderat på att gifta mig på midsommar, men skulle vi göra det finns det bara ett ställe jag skulle vilja göra det på... ;) Fast då skulle väl de nästan 80 personerna som jag vanligtvis firar midsommar med komma och då blir det svårt för alla att få plats ;)

(Brukar fira midsommar med att vara med i Värmlänningarna i Ransäter, och där känner jag iprincip alla som är med...) 
  • Vichy

Puffar min tråd igen då vi äntligen bestämt datum! Nu kan man ju börja kolla på riktigt! :)

Svar på tråden Billig men vacker plats till bröllopsfesten! Värmland/Närke/Västra Götaland