• Lenis

Hjälp angående möhippa!!!!!!!

Hej! Jag och några tjejer ska planera en möhippa, men jag/vi har aldrig gjort det förut så jag behöver lite hjälp! Vi bor i Norrbotten, städerna vi kan åka till är Luleå eller Piteå. Hon är en härlig tjej som vågar bjuda på sig själv, men min fantasi är dålig! Strippa? Lasergame? Drinkar på hotell? Kom gärna med tips och vilka hemsidor man ska kika på osv. Vore väldigt tacksam för svar :)

• Svar på tråden Hjälp angående möhippa!!!!!!!
  • PMB

Jag har deltagit i tre inklusive min egen. Nu har alla varit i södra Sverige men det kanske kan ge lite uppslag. Vi har haft military fitness träning, tillverkning av hårsmycken, danskurs, kallbad, spa och lekar på utmaningarnas hus (typ fångarna på fortet med en massa rum där man ska lösa problem på tid). Vi har satsat på två större aktiviteter och däremellan champagnefrukost, picknick, middag på restaurang eller hemma hos någon och en massa lekar att fylla ut tiden med.

Lekar som vi haft är:
    Bruden ritar upp alla ex på ballonger, berätta om dem och därefter smälla balongerna så att exen försvinner ur ens liv för gott så att man kan bara fokusera på sin blivande
    Bruden  nynnar på låtar som hon lyssnar på i hörlurar. Övriga deltagare är uppdelade i 2 lag och ska gissa vilka låtar hon nynnar på.
    Brudgummen har fått svara på frågor som bruden därefter ska gissa vad han svarat. (t.ex snyggaste kroppsdelen, vilka egenskaper han tycker bäst om hos sin brud)
    Bruden får måla ett porträtt av sin blivande
    Bruden får ögonen förbundna och ska lukta på tröjor och ska lokalisera sin blivandes tröja (väldigt svårt men roligt)
    Bruden ska sortera sina vänner efter längd, ålder etc och vännerna ska gissa i vilken ordning hon ställt dem sedan kontrollera om hon gjort rätt

Efteråt har vi alltid gått ut och dansat någonstans 

Detta är bara vad vi gjort och man kan göra betydligt mer. Det bästa är att utgå från bruden och vad hon vill ha. Gillar hon att dansa (danslektion), utmana sig själv och är aktiv i träning (military fitness), vill mest ta det lugnt och rå om sig själv (spa) Lekarna anpassar man också efter bruden och hur mycket hon tycker om lekar. 

• Lenis

Militärgrej vore kul, hennes blivande man är militär :) tänkte köra det temat kanske. Och hon vill inte ha en lugn kväll samtidigt som att gå på spa innan en utekväll skulle hon inte tacka nej till. Gud vad svårt! :p

• Chicita
    Lenis skrev 2013-05-06 18:28:43 följande:
    Militärgrej vore kul, hennes blivande man är militär :) tänkte köra det temat kanske. Och hon vill inte ha en lugn kväll samtidigt som att gå på spa innan en utekväll skulle hon inte tacka nej till. Gud vad svårt! :p
    Ett förslag då...

Åk och väck henne rätt brutalt, tidigt på morgonen och släpa med henne ut på en riktig bootcamp.
    Alltså typ med revelj (trumpet) och lite småstressande rop och skrik där hon ska klä på sig snabbt de träningskläder ni har med till henne... (tänk såna där filmer med en hysterisk sergant).
    Efter träningen så tar ni en picknicksbrunch någonstans där ni kan köra några lekar (exempelvis frågesporten med frågor som blivande maken redan svarat på som PMB skrev)
    Sen kanske ni ger henne i uppdrag att ta sig till 3 olika ställen där hon på varje ställe får en ledtråd till nästa och typ busspengar eller nåt. Sista stället är ett SPA där ni träffas och hon får en skön massage, ansiktsbehandling eller liknande.
    Ni samlas i en badtunna eller pool och myser och pratar minnen och sen går ni ut på stan, äter middag (om ni inte gör det på spa:et). När ni går ut så kan ni ha preparerat en kofta eller tröja eller något med typ info om "jag gifter mig *datum* " eller liknande.
    Om hon vågar och tycker att det är kul så kan hon ju få en gammal spetsgardin på huvudet som slöja också.
    Om hon är en partytjej som inte spottar i glaset så kan ni köpa ett sånt där glas man inte kan ställa ifrån sig (antingen runt i botten så det vickar, eller ingen fot, bara en pinne att hålla i) och uppmuntra folk att hålla glaset fyllt.
    Sen ska det vara upp till henne om hon vill dricka eller inte. Hetsa henne inte att supa för då kan kvällen sluta i tårar och spyor istället för skratt och härliga minnen...
Svar på tråden Hjälp angående möhippa!!!!!!!