• MoM130713

    Nån som har/ska köpa sin ring på 77diamonds?

    Hej hej,


     


    Är det någon som har köpt eller ska köpa sin ring på 77diamonds.com? Vad har ni för erfarenheter? Är ni nöjda? Tillkommer det några tullavgifter? Ser ringen likadan ut live? Nöjda/missnöja?


     


    Som ni märker så har jag många funderingar så hjälp mig snälla ni =)


     


    Kram kram

  • Svar på tråden Nån som har/ska köpa sin ring på 77diamonds?
  • MoM130713
    20 juli 2013 skrev 2013-05-07 22:09:34 följande:
    Jag ska dit imorgon for att forhoppningsvis bestalla min ring. Jag vet inte om det uttryckligen star pa deras hemsida men dem gor aven bespoke dar (alltsa egendesignade ringar). Om det ar nagot jag kan hjalpa till tatt koll upp/titta pa pa plats sa hojta till innan 6pm imorgon!
    Åhh va spännande lycka till. Berätta gärna sen hur det kändes med servicen och kvaliten på ringarna. Håller tummarna för dig =)
  • 20 juli 2013

    Tillbaka fran 77 diamonds helt splitternya kontor i Mayfair (och efterfoljande drinkar for att fira ringbestallningen:)) och ar supernojd pa alla satt. Valdigt proffsigt bemotande och en mycket hjalpsam saljare som systematiskt hjalpte oss besluta oss. 
    Vi var dar en hel timme och trots att jag i stort sett redan hade bestamt mig for vad jag ville ha och tyckte att jag hade ratt bra koll pa vilken diamant det skulle vara larde jag mig jattemycket och kanner att jag nu bestallt en battre ring an vad jag hade valt sjalv...dessutom till samma pris!!
    Det var superbra att faktiskt fa se diamanterna, kunna jamfora farg, klarhet osv for att bestamma just vilken jag skulle valja till min ring. Tex valde vi nu en diamant som inte var lika djup som de ovriga utan istallet hade vikten utspridd over en storre diameter och darmed ser storre ut vilket passar utmarkt i en halo ring som jag kommer att ha.
    Jag kan verkligen rekommendera dem men tror att det ar klokt att ringa och prata med dem innan ni bestaller for att fa hjalp med att hitta just den perfekta diamanten for er ring.

    Jag kunde inte vara nojdare och langtar redan till den ar klar att hamta. 4 langa veckor:(...

  • MoM130713
    20 juli 2013 skrev 2013-05-09 00:54:03 följande:
    Tillbaka fran 77 diamonds helt splitternya kontor i Mayfair (och efterfoljande drinkar for att fira ringbestallningen:)) och ar supernojd pa alla satt. Valdigt proffsigt bemotande och en mycket hjalpsam saljare som systematiskt hjalpte oss besluta oss.
    Vi var dar en hel timme och trots att jag i stort sett redan hade bestamt mig for vad jag ville ha och tyckte att jag hade ratt bra koll pa vilken diamant det skulle vara larde jag mig jattemycket och kanner att jag nu bestallt en battre ring an vad jag hade valt sjalv...dessutom till samma pris!!
    Det var superbra att faktiskt fa se diamanterna, kunna jamfora farg, klarhet osv for att bestamma just vilken jag skulle valja till min ring. Tex valde vi nu en diamant som inte var lika djup som de ovriga utan istallet hade vikten utspridd over en storre diameter och darmed ser storre ut vilket passar utmarkt i en halo ring som jag kommer att ha.
    Jag kan verkligen rekommendera dem men tror att det ar klokt att ringa och prata med dem innan ni bestaller for att fa hjalp med att hitta just den perfekta diamanten for er ring.

    Jag kunde inte vara nojdare och langtar redan till den ar klar att hamta. 4 langa veckor:(...
    Vilka fantastiska nyheter!! Va roligt för er, grattis. Då ska vi definitivt ringa dit innan vi beställer våra ringar =).
  • BellaBella
    20 juli 2013 skrev 2013-05-09 00:54:03 följande:
    Tillbaka fran 77 diamonds helt splitternya kontor i Mayfair (och efterfoljande drinkar for att fira ringbestallningen:)) och ar supernojd pa alla satt. Valdigt proffsigt bemotande och en mycket hjalpsam saljare som systematiskt hjalpte oss besluta oss. 
    Vi var dar en hel timme och trots att jag i stort sett redan hade bestamt mig for vad jag ville ha och tyckte att jag hade ratt bra koll pa vilken diamant det skulle vara larde jag mig jattemycket och kanner att jag nu bestallt en battre ring an vad jag hade valt sjalv...dessutom till samma pris!!
    Det var superbra att faktiskt fa se diamanterna, kunna jamfora farg, klarhet osv for att bestamma just vilken jag skulle valja till min ring. Tex valde vi nu en diamant som inte var lika djup som de ovriga utan istallet hade vikten utspridd over en storre diameter och darmed ser storre ut vilket passar utmarkt i en halo ring som jag kommer att ha.
    Jag kan verkligen rekommendera dem men tror att det ar klokt att ringa och prata med dem innan ni bestaller for att fa hjalp med att hitta just den perfekta diamanten for er ring.

    Jag kunde inte vara nojdare och langtar redan till den ar klar att hamta. 4 langa veckor:(...
    Men va roligt!
  • DannyDarlin
    MoM130713 skrev 2013-05-06 13:54:41 följande:

    Tack snälla för alla svar, uppskattar all hjälp  =)


    Jag tittar på en 1477 classic vitt guld mellan 0,30-0,40ct har väldigt små händer =) Jag har inte bestämt mig för om jag vill ha en rund eller en princess än, kanske en Asscher men är lite feg av mig =).
    Det är fantastiska priser måste jag säga =). Hur gjorde ni med storlekar på ringarna? Kollade ni upp de i butik innan? Kan man gravera hos dom?


    Ledsen för sent svar.. Jag är lite dålig på att följa i forumen :) Har du gjort din beställning än?

    Jag har också väldigt små händer on nätta fingar så jag tror att 1477 classic blir perfect för mig eftersom jag gärna vill ha en liten alliansring brevid. Idag är våra ringar ute för beställning och borde leveras vilken minut som helst :) Otroligt  pirrigt!

    Jag mätte min storlek när jag var i en butik och kikade på ringar. 77diamonds kan gravera ringar till ett pris av 2 pund per bokstav. Vi valde våra respektiva namn följt av ett hjärta.
  • nelja

    Jag ska dit på måndag för att titta på deras eternity rings som vigselring. Får väl avlägga rapport sen!

  • FrökenW
    nelja skrev 2013-05-17 14:55:14 följande:
    Jag ska dit på måndag för att titta på deras eternity rings som vigselring. Får väl avlägga rapport sen!
    Hur gick det? Ska till London om några veckor, funderar på att boka in ett möte då. Svårt sugen på både förlovnings- och vigselring därifrån men vill gärna se dem i verkligeheten. 
  • zero

    Jag har slutligen bestämt mig för att köpa ring där. Det blir som många andra contour+kindrea med en 0,80ct cushion cut.
    Beställer en ring i taget eftersom jag är smått osäker på storleken.
    Är det någon som vet hur de stämmer överens med de provmått som finns på tex guldfynd?

    I alla butiker är jag en 17,0 mm men jag köpte några platta silverringar i ungefär samma form och bredd för att testa och då var 16,9mm lite för stort. 

  • nelja

    Det gick jättebra! Eller ja det gick bra i avseendet att de var supertrevliga och att jag fick titta på massa fina ringar! Sen kunde hag inte bestämma mig utan ska fundera lite till. Men jag kan verkligen rekommendera ett besök!

  • FrökenW

    Kul! Får definitivt bli ett besök då, någon som ha tips på bra restauranger i området att besöka efteråt? Tror inte pojkvännen kommer vilja beställa när jag är med men det känns ändå som ett bra tillfälle att fira lite... 

    Jag är mest inne på 1477 vintage med en cushion (möjligen asher) och en vouge eternity som framtida vigselring, någon som har valt/sett dem i verkligheten?

  • 20 juli 2013
    FrökenW skrev 2013-05-23 15:11:37 följande:
    Kul! Får definitivt bli ett besök då, någon som ha tips på bra restauranger i området att besöka efteråt? Tror inte pojkvännen kommer vilja beställa när jag är med men det känns ändå som ett bra tillfälle att fira lite... 

    Jag är mest inne på 1477 vintage med en cushion (möjligen asher) och en vouge eternity som framtida vigselring, någon som har valt/sett dem i verkligheten?
    Hakkasan och Nobu ar 2 bra firarrestauranger i narheten. Eller kanske en bra kottbit pa Goodmans?.. allt inom nagra minuters promenad. 
  • FrökenW
    20 juli 2013 skrev 2013-05-27 17:17:39 följande:
    Hakkasan och Nobu ar 2 bra firarrestauranger i narheten. Eller kanske en bra kottbit pa Goodmans?.. allt inom nagra minuters promenad. 
    Tack för tips! Du råkar inte känna till några riktigt bra Indiska el Kinesiska krogar också? Behöver inte vara precis i kvarteren. 

    Bara lite OT, förlåt TS. Lovar att återkomma när vi varit där. 
  • 20 juli 2013
    FrökenW skrev 2013-05-30 22:25:18 följande:
    Tack för tips! Du råkar inte känna till några riktigt bra Indiska el Kinesiska krogar också? Behöver inte vara precis i kvarteren. 

    Bara lite OT, förlåt TS. Lovar att återkomma när vi varit där. 
    Amaya London ar en riktigt bra indisk restaurant inte alltfor langt infran och min favoritkines ar Yautcha i Soho. Vill du ha enklare kinesiska restauranger finns ju alltid China town inom rackall. Lycka till med ringen och hoppas ni far en trevlig middag efterrat.
  • FrökenW

    Nu är både besök på showroomet och ett bord på Amaya bokat till fredag eftermiddag och kväll, ser orimligt mycket fram emot det. Tack 20 juli 2013 för alla tips, har en gedigen lista att beta av under framtida besök nu.

  • duarm

    Hej! 

    Har en fråga till er som köpt ring från 77diamonds. Är det någon som har köpt en ring i yellowgold som kan svara på om den skiljer mycket i nyans från det svenska guldet. Jag har förlovningsring från schillins i rött guld och är sugen på att köpa vigselringen från 77diamonds, dock tvekar jag med tanke på färgen. Funderar på att köpa i vitguld eller roseguld för att det ska bryta av helt istället för att det ska nästan matcha. Ett annat alternativ är ju att köpa en lös diamant och få en ring tillverkad i Sverige, men vet inte riktigt hur jag ska göra. 

Svar på tråden Nån som har/ska köpa sin ring på 77diamonds?