• annie s
    Äldre 2 May 20:10
    18417 visningar
    11 svar
    11
    18417

    tappar massor m hår efter färgning

    Färgade håret för ca 2v sedan och tappade massor med hår när jag sköljde ur färgningen. Tappar forfarande mycket hår. Känns himla tråkigt har aldrig varit med om det här, färgade håret massor när jag var yngre. Ville ju vara fin i håret till bröllopet, vad bra det gick.. Nån annan som det här har hänt?

  • Svar på tråden tappar massor m hår efter färgning
  • BellaB­ella
    Äldre 2 May 20:20
    #1

    Låter inte kul, vad hade du för färg? Kan ju bli så när man blonderar och bleker håret. Annars borde det inte bli så..

  • Äldre 2 May 20:21
    #2

    Vid blekning vet jag att det kan förekomma men annars har jag aldrig uplevt det eller hört någon annan råka ut för det.

  • annie s
    Äldre 2 May 20:37
    #3

    Kommer inte ihåg vad märket heter men jo det var lite blekande man tror ju inte att sånt här ska hända en själv:(

  • Äldre 2 May 20:46
    #4

    Jag upplever alltid att jag tappar en hel del hår när jag färgar det.
    Men det är nog bara för att man just under färgningen är och bänder håret fram och tillbaka och gnuggar extra noga i hårbotten osv. Så att en hel del strån som var på väg att lossna ändå snart, lossnar då istället.

    Det är inte så att jag får några kala fläckar eller upplever det som att jag blir tunnhårig.
    Men ja - första gången det hände så blev jag orolig...

    Så länge ditt hår inte faller ur tuss-vis så skulle jag inte oroa mig så mycket trots allt Glad 

  • Äldre 2 May 21:20
    #5

    jag färgar mycket mer när jag precis färgat än annars. MYCKET mer!
    Men som sagt, de känns helt naturligt, det blir ju en påfrestnng.
    men nu, efter typ 3 veckor börjar de lugna sig.

    Å kalufsen är ju forfarande lika tjock som vnaligt =) 

  • annie s
    Äldre 2 May 21:27
    #6

    Ja det är ju som ni säger, det är påfrestande för håret. Så klart man tappar mer. Tycker dock att det är tunnare än förut men det kanske lugnar ner sig snart. :) blir nog bara slingor för mig i framtiden och ingen blekning ;)

  • Äldre 2 May 21:49
    #7

    Jag tror att jag blev lite stressad första gången det hände och att jag då tappade mer hår än jag gjort gångerna efteråt.
    + att jag ju då dessutom började tänka mer på hårets tjocklek och då fick jag för mig att det blev tunnare - och då stressade jag mer och tappade mer hår pga stressen...
    Det var först när jag började inse att det hände varje gång jag färgade håret och avtog med varje hårtvätt liksom. som jag kunde slappna av Glad 

  • annie s
    Äldre 2 May 22:00
    #8

    Chicita, precis så är det nog. Stress stress, får börja göra avslappningsövningar! Andas in andas ut. Kan ju lugna bröllopsnerven oxå :)

  • Äldre 2 May 22:13
    #9
    annie s skrev 2013-05-02 22:00:38 följande:
    Chicita, precis så är det nog. Stress stress, får börja göra avslappningsövningar! Andas in andas ut. Kan ju lugna bröllopsnerven oxå :)
    Passa på att ta en "spa-dag" (eller timme) i veckan.
    Gör en ordentlig djuprengöring med ansiktsmask, peela fötter, knän och armbågar osv.
    Kanske övertala blivande maken att ni ger varandra 30 min massage (utan att det måste "leda" någonstans... alltså bara så att man kan slappna av och känna att det inte finns något dolt motiv bakom varför man får en skön massage Flört)
    Och sov...
    Sömn är underskattat som både skönhetsmedel och medicin 
  • Äldre 9 Jul 09:31
    #10

    Hur gick det med ditt hår? Hoppas att det repade sig och att bröllopet var fantastiskt!


    Jag tappade också massvis när jag senast färgade håret, drygt 3 v sedan nu och tappar ff väldigt mycket o håret har verkligen blivit mycket glesare! :(


     


     

  • Äldre 4 Jan 20:01
    #11

    Tyvärr glömmer många bort att om man färgar håret för ofta sliter det på håret och man kan orsaka hår tapp.
    Försök att använda mindre styling produkter och var naturlig.
    häls lola


Svar på tråden tappar massor m hår efter färgning