• psychosomatic

    Make up/hår Västerås

    Hej alla glada!

    Jag ska gifta mig i Västerås i augusti och men har inte bott i den staden på 7-8 år så jag känner mig lite lost vad gäller make up och frisörer och så. Är det någon som vet vilka ställen som gör brudsminkningar och/eller fixar hår?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Make up/hår Västerås
  • MH2014

    Va härligt!! Ja, Caroline är "ny", har inte hunnit testat henne själv men hört att hon är duktig, inspirerande och en härlig tjej!! Synd på semestern där men tycker make-up store är ett kanon alternativ!! Hade inte jag haft turen att Josefina ska fixa mig så hade jag med valt make-up store :)

  • Maria466

    Vårt bröllop ska ha rockabilly-tema. Jag vill göra både smink och hår på samma ställe tillsammans med mina tärnor :)

  • MH2014

    Kan rekommendera Hantverkargatan 2 och Josefina igen,,då hon är suverän på "icke klassiskt" i både hår och smink! Annars Made By igen...

  • Maria466
    MH2014 skrev 2013-06-08 19:03:43 följande:
    Kan rekommendera Hantverkargatan 2 och Josefina igen,,då hon är suverän på "icke klassiskt" i både hår och smink! Annars Made By igen...
    Tack. 
  • Popruta

    Jag ringde precis till hantverkargatan 2 och dom har slutat med smink där

    Någon som har lite mer budgetalternativ? Alltså jag vill bli sminkad och klippa mig innan min vigsel i augusti, men med tanke på att det "bara" är en borglig vigsel på typ 5 minuter med 4 gäster inbjudna och ingen fest (kommer vara gravid i v 36) så vill man kanske inte lägga flera tusen på det. Dessutom kommer jag ha väldigt kort hår så någon egentlig uppsättning är det inte tal om. Bara en enkel klippning liksom  

  • Maria466

    Provar här...

    Nån som vet om någon hårstylist som kan åka och sätta upp håret "på plats"? En väninna till mig ska troligen sminka oss på plats i lokalen innan fotograferingen (lokalen ligger bara några meter från kyrkan)
     

  • MH2014
    Popruta skrev 2013-06-17 16:04:20 följande:
    Jag ringde precis till hantverkargatan 2 och dom har slutat med smink där

    Någon som har lite mer budgetalternativ? Alltså jag vill bli sminkad och klippa mig innan min vigsel i augusti, men med tanke på att det "bara" är en borglig vigsel på typ 5 minuter med 4 gäster inbjudna och ingen fest (kommer vara gravid i v 36) så vill man kanske inte lägga flera tusen på det. Dessutom kommer jag ha väldigt kort hår så någon egentlig uppsättning är det inte tal om. Bara en enkel klippning liksom  
    Ja, jag hörde det. Visste inte det när jag tipsade.

    Om jag var du skulle jag gå till en frisör och klippa mig hos en frisör och sedan boka på make-up store, då får du ju håret stylat, du kan nämna att du ska vigas vid bokning och när du är där så piffar dem nog lite extra ;) och så går du till make up store och tar en kurs för 500.- så får du ju plocka produkter oxå. Kan du ju ta lösögonfransar och ett snyggt läppstift tex. (lösfransarna sätter dem ju på då vid sminkningen) Blir det lite mera specielltGlad 
  • MH2014
    MH2014 skrev 2013-06-18 19:26:08 följande:
    Ja, jag hörde det. Visste inte det när jag tipsade.

    Om jag var du skulle jag gå till en frisör och klippa mig hos en frisör och sedan boka på make-up store, då får du ju håret stylat, du kan nämna att du ska vigas vid bokning och när du är där så piffar dem nog lite extra ;) och så går du till make up store och tar en kurs för 500.- så får du ju plocka produkter oxå. Kan du ju ta lösögonfransar och ett snyggt läppstift tex. (lösfransarna sätter dem ju på då vid sminkningen) Blir det lite mera specielltGlad 
    Blir väl runt 1000:- lappen då sammanlagt!
    har tipsat om frisörer tidigare, och de är duktiga stylare oxå 
  • MH2014
    Maria466 skrev 2013-06-18 14:12:15 följande:
    Provar här...

    Nån som vet om någon hårstylist som kan åka och sätta upp håret "på plats"? En väninna till mig ska troligen sminka oss på plats i lokalen innan fotograferingen (lokalen ligger bara några meter från kyrkan)
    Du kommer säkerligen att få svårt att hitta någon frisör som ställer upp på det om det inte gäller bra betalt.
  • Popruta
    MH2014 skrev 2013-06-18 19:26:08 följande:
    Ja, jag hörde det. Visste inte det när jag tipsade.

    Om jag var du skulle jag gå till en frisör och klippa mig hos en frisör och sedan boka på make-up store, då får du ju håret stylat, du kan nämna att du ska vigas vid bokning och när du är där så piffar dem nog lite extra ;) och så går du till make up store och tar en kurs för 500.- så får du ju plocka produkter oxå. Kan du ju ta lösögonfransar och ett snyggt läppstift tex. (lösfransarna sätter dem ju på då vid sminkningen) Blir det lite mera specielltGlad 
    Bra tips, tack!!  
  • MH2014
    Popruta skrev 2013-06-18 19:53:14 följande:
    Bra tips, tack!!  
     känns det ju lite mer speciellt Solig
  • Popruta
    MH2014 skrev 2013-06-18 19:56:13 följande:
     känns det ju lite mer speciellt Solig
    Ja precis. Nu har det dock utökats något, sambon ville ha lite mat och grejer så nu lutar det åt att vi äter på restaurang efteråt (typ sen lunch) och gästantalet har ökat till 10 :P Men mer än så orkar jag nog inte med när jag är så pass sent i graviditeten. 

    Så ska se om jag hittar någon trevlig frisör och sen se om make up store har tid för mig Hur lång tid brukar en sådan sminkning ta förresten, någon som vet?  
  • Maria466
    MH2014 skrev 2013-06-18 19:28:45 följande:
    Du kommer säkerligen att få svårt att hitta någon frisör som ställer upp på det om det inte gäller bra betalt.
    Frågar man får man inget veta ;)
    Tack för svar :D
  • PippiL8

    Jag klipper mig alltid hos Madde på Made by och hade bokat bruduppsättning där innan vi ändrade planerna och gifter oss i New York istället. Jag har väldigt lockigt hår och hon är riktigt bra på att hantera det (få frisörer kan lockigt hår). Litet tips om man har egna lockar man vill utnyttja..

  • MH2014

    Maria466 - det är sant!! Ville bara förbereda dig inför att det kommer bli svårt, helst om du inte känner nån....

Svar på tråden Make up/hår Västerås