• sofial­indkvi­st
    Äldre 30 Apr 16:05
    3973 visningar
    6 svar
    6
    3973

    Tips på enkla, billiga buketter till dekoration

    Jag vill ha en bukett i tema rosa på varje bord på bröllopsfesten. Är det någon som har tips på vad buketten kan innehålla för blommor?? Jag vill inte lägga några dyra pengar alls på detta. Här uppe i Norrbotten har vi inte heller särskilt vackra vilda blommor vad jag känner till. Har två stora vackra syrener på gården hemma, men jag tror de har slutat blomma i slutet av augusti? :(

  • Svar på tråden Tips på enkla, billiga buketter till dekoration
  • söt nöt
    Äldre 30 Apr 16:39
    #1

    Vilda blommor finns det ju flera stycken som är fina. Men jag vet inte vad alla heter. Min erfarenhet säger mig att dom blommorna som finns i södra sverige runt midsommar finns i norrland i augusti. Du kan ju alltid blanda köpta blommor, blåbärsrid/lingonris och vilda blommor. Jag tycker blandade buketter är finast. Men det är ju jag. ;)

  • Äldre 30 Apr 19:29
    #2

    Måste det vara en bukett? Räcker det inte med en enkel blomma och lite texasblad eller liknande? Det kommer vi att ha. Blev 50kr/vas och då fixar floristen allt direkt i vaserna. Vaserna har vi dock ordnat själva...

  • sofial­indkvi­st
    Äldre 1 May 00:02
    #3

    Ja iofs kan man ju ha lite blandade blommor.... vad är texasblad för något? :) lite blåbärsris hadeju också varit lite fräckt!

  • Äldre 1 May 08:32
    #4

    Texasblad är de gröna strån som ofta är med i buketter eller som en båge kring en enkel blomma. Jag tycker att det är riktigt fint.



  • Äldre 1 May 08:36
    #5

    Jag tycker också att det är svårt att hitta prisvärda alternativ om man beställer från en florist t.ex. Vi kommer köpa färdiga buketter (i rosa) från blomavdelningen i ett vanligt köpcentrum och sedan fixa till dem lite själva om det behövs. Ljusrosa rosor brukar inte vara så svårt att få tag på, men det kan ju vara bra att kolla upp det innan.

  • söt nöt
    Äldre 1 May 11:45
    #6


    Jag gjorde en på test hemma med blåbärsris, lingonris och röda rosor. Dålig blid och ganska slarvig ihopsatt (det var ju bara ett test. Så jag va inte så nogrann) Den kostade ca 40 kr med 10 röda rosor från Ica
Svar på tråden Tips på enkla, billiga buketter till dekoration