• nelzon

    Noter till Rövarsången?

    Hej tänkte att vi skulle ha rövarsången som utgångsmarch. Någon som har noter på den?

  • Svar på tråden Noter till Rövarsången?
  • cassie

    Jag laddade ner den från DC++, har du det programmet?
    Annars kanske någon vet hur jag ska göra för att lägga ut låten så att ni kan lyssna, jag har ingen aning

  • Bibsan

    Alyssa:

    ojdå då är det inte så lätt att skicka nå´t. tack.
    /Bibsan

  • dontiego

    Jaaa, jag leter efter detta arr också.
    Kan någon säga om det är samma som finns där: www.ludd.luth.se/~aurora/midi/vt2003/rovarsangen.mid

    ?

    I så fall, det är inte nyttigt att skicka det till mig :)
    Är det samma, så kan jag signalera ett fel (eller nåt som inte matchar mp3 filen jag har): 2 takter innan slutet, solo stämma, jag hör Db C Cb... dvs ingen återställning till D-et.

    (Man kan också säga att rytmen är konstig, eller hur?)

    Så? Samma arr, eller inte?

    Tack på förhand!

  • Alyssa

    Dontiego: Jag tror inte att det är samma arr. Mitt arr är skrivet för en blandkör. Och ja, jag tycker också att din musikfil lät konstig...

    /Alyssa

  • gift Fröken B

    Alyssa och dontiego:

    Midifilen dontiego länkade till ska vara rätt arr (om man får hävda en sådan sak). Enligt noterna ser det ut som det låter i filen, såväl rytm som toner (tempot är dock uppskruvat), så då får ni nog klaga på arrangören Peter Wallin istället . Arret är alltså för fyra herrstämmor plus solist.

    Har du någon arrangör på dina noter Alyssa?

    / Fru H

  • Alyssa

    Arret av P. Wallin har även används till grund för "min" version, men har anpassats till min fd kör (Medicinarekören i gbg; det var ganska många år sedan jag var med i den) med två herrstämmor och tre damstämmor. Den anpassningen är gjord av en tjej i kören vid namn Susanne.

  • Meddelande borttaget
  • ak1974

    Jag skulle gärna också vilja ha noterna. Kan någon som har fått av Alyssa maila mig så slipper hon maila till alla. (Vi gör som en kedja liksom.)
    ak_wiksten@hotmail.com
    TACK på förhand!

  • Meddelande borttaget
  • Kema

    Oj! Hittade just denna tråd. Älskar rövarsången!
    Är det fortfarande nån som skulle orka maila noterna till mig?

    Mikaela.b@luukku.com

    jättetacksam i så fall!

Svar på tråden Noter till Rövarsången?